Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Francken niet in beroep tegen vrijlating ‘zwembadverdachte’ Koksijde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228524)

Universalia 3 februari 2016 18:15

Francken niet in beroep tegen vrijlating ‘zwembadverdachte’ Koksijde

Bron

Detail tekst:

Citaat:

De 23-jarige Iraakse asielzoeker die na het ‘zwembadincident’ in Koksijde overgebracht werd naar een gesloten asielcentrum, zal vrijgelaten worden. Eerder besliste de raadkamer van Veurne daartoe, en nu blijkt dat ook staatssecretaris Theo Francken (N-VA) niet tegen die beslissing in beroep gaat.
Citaat:

De Iraakse asielzoeker die ervan verdacht wordt vorige week een meisje te hebben vastgegrepen in het zwembad van Koksijde, moet worden vrijgelaten uit het gesloten centrum waarin hij sindsdien vastzit.
Dus dat gaat al een beetje in de richting van, DAT MEISJE LIEGT! :roll:

Is het met veel andere zaken nu nog steeds niet duidelijk dat dat volkje met hun vuile poten nergens kan afblijven?

Ga meevechten in uw eigen land inplaats van in de EU de boel op stelten te komen zetten en leukweg wat verkrachtertje te spelen.

En ik ga daar nu eens héél duidelijk over zijn: Wij willen die hier NIET!

Maar wat heeft de autochtone bevolking nog te zeggen, buiten niets?

Ze zien het met lede ogen aan ...

De schoofzak 3 februari 2016 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7984730)
...
Dus dat gaat al een beetje in de richting van, DAT MEISJE LIEGT! :roll:
...

Heb jij in de krant het artikel gelezen waar de papa van het meisje zijn visie van de feiten weergeeft ?

Wel, ik zal je eens wat zeggen: ik ben redelijk streng in mijn opvattingen tegenover misdragingen van eenderwie; en redelijk streng voor economische vluchtelingen die in Turlijke misschien wel vluchtten voor de oorlog ...

maar iemand vast zetten op basis van een misbegrepen beschuldiging, nadat uit het onderzoek het een en het ander duidelijk geworden is in het voordeel van de vermoede dader, behoort niet tot mijn opvattingen.

En wie op die wijze wel pro straatjustitie is, die mag van mij met zijn klikken en zijn klakken naar het Vlaams Belang gestuurd worden.

.

vrijzinnige 3 februari 2016 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7984772)
Heb jij in de krant het artikel gelezen waar de papa van het meisje zijn visie van de feiten weergeeft ?

Wel, ik zal je eens wat zeggen: ik ben redelijk streng in mijn opvattingen tegenover misdragingen van eenderwie; en redelijk streng voor economische vluchtelingen die in Turlijke misschien wel vluchtten voor de oorlog ...

maar iemand vast zetten op basis van een misbegrepen beschuldiging, nadat uit het onderzoek het een en het ander duidelijk geworden is in het voordeel van de vermoede dader, behoort niet tot mijn opvattingen.

En wie op die wijze wel pro straatjustitie is, die mag van mij met zijn klikken en zijn klakken naar het Vlaams Belang gestuurd worden.

.

"maar iemand vast zetten op basis van een misbegrepen beschuldiging, nadat uit het onderzoek het een en het ander duidelijk geworden is in het voordeel van de vermoede dader, behoort niet tot mijn opvattingen."

Schoofje, nochtans heeft staatssecretaris Theo Francken zich aan die rechtsregels vergrepen.

De 23-jarige Irakees die een 10-jarig meisje zou hebben betast in het zwembad van Koksijde, is naar een gesloten centrum gebracht. Dat is gebeurd op bevel van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). Het parket had de man vrijgelaten zonder voorwaarden, maar Francken heeft hem ter beschikking gesteld van de regering, waardoor hij kan worden opgesloten in een gesloten centrum.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...eren/1.2554934

De schoofzak 3 februari 2016 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7984870)
...
Schoofje, nochtans heeft staatssecretaris Theo Francken zich aan die rechtsregels vergrepen.
...

Heb jij het opiniestuk in De Standaard gelezen, waarvan de titel zo ongeveer klonk als:
Francken neemt het recht in eigen handen, maar hij mag dat wettelijk ...

Wel, samengevat: het staat al zeer lang in de b. wetgeving welke administratieve aanhoudingen en opsluitingen de minister, bevoegd voor vreemdelingenzaken, mag bevelen.
Dat betekent: het staat in de wet, dus het parlement heeft dat gestemd.
En dat betekent ook: sedert het gestemd werd, is er geen alternatieve meerderheid geweest die dat geschrapt heeft. Zelfs niet onder Di Rupo.

Wel, wat wilt gij dan ? Zijt gij democraat of zijt ge het niet ?

.

vrijzinnige 4 februari 2016 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7985010)
Heb jij het opiniestuk in De Standaard gelezen, waarvan de titel zo ongeveer klonk als:
Francken neemt het recht in eigen handen, maar hij mag dat wettelijk ...

Wel, samengevat: het staat al zeer lang in de b. wetgeving welke administratieve aanhoudingen en opsluitingen de minister, bevoegd voor vreemdelingenzaken, mag bevelen.
Dat betekent: het staat in de wet, dus het parlement heeft dat gestemd.
En dat betekent ook: sedert het gestemd werd, is er geen alternatieve meerderheid geweest die dat geschrapt heeft. Zelfs niet onder Di Rupo.

Wel, wat wilt gij dan ? Zijt gij democraat of zijt ge het niet ?

.

Maar in die wet staat wel heel DUIDELIJK: als de betrokken persoon een gevaar is voor de samenleving, wat met deze NIET het geval was.

Skobelev 4 februari 2016 08:33

Francken, misschien lees je dit, ik hoop van harte dat het volgende slachtoffer van uw importcrapuul uw dochter of uw vrouw is. Van harte.

Peche 4 februari 2016 08:45

Die zitten in een ivoren toren he.
Iedere burgemeester van zijn stad zou het OV moeten gebruiken en het goede voorbeeld geven. En vooral veel de metro aan het Astrid nemen.

vrijzinnige 4 februari 2016 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7985362)
Francken, misschien lees je dit, ik hoop van harte dat het volgende slachtoffer van uw importcrapuul uw dochter of uw vrouw is. Van harte.

Harde woorden voor de man waarmee je hoopt een onafhankelijk Vlaanderen op poten te zetten :-) :-) :-)

Skobelev 4 februari 2016 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7985377)
Harde woorden voor de man waarmee je hoopt een onafhankelijk Vlaanderen op poten te zetten :-) :-) :-)

Het onafhankelijk vlaanderen (met kleine v) is absoluut mijn zorg niet, daar vergis je u schromelijk.

Peche 4 februari 2016 09:10

Die onafhankelijkheid is afleiding ja.

Vluchtelingen zijn prioriteit. Met 3 miljard kan je wel een luxe kamp tegen de grens bouwen zeker? Waarom moeten zij persé met ons geïntegreerd worden? Niemand wilt dit.

Skobelev 4 februari 2016 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7985395)
Die onafhankelijkheid is afleiding ja.

Vluchtelingen zijn prioriteit. Met 3 miljard kan je wel een luxe kamp tegen de grens bouwen zeker? Waarom moeten zij persé met ons geïntegreerd worden? Niemand wilt dit.

Inderdaad, wij willen dat niet en zij al evenmin. Behalve wat links zogenaamd progressief uitschot die er zijn of haar zure boterham aan verdient wil niemand dit.

vrijzinnige 4 februari 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7985391)
Het onafhankelijk vlaanderen (met kleine v) is absoluut mijn zorg niet, daar vergis je u schromelijk.

Welk ander principe is er dan in Vlaanderen nog voorhanden dat jou stem waardig is ?
Want 2014 is en was heel DUIDELIJK voor de Vlaamse politieke partijen !

De schoofzak 4 februari 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7985359)
Maar in die wet staat wel heel DUIDELIJK: als de betrokken persoon een gevaar is voor de samenleving, wat met deze NIET het geval was.

Dan moet gij mij daar eens een fatsoenlijke link van geven, want dat heb ik niet gelezen in dat artikel.

.

vrijzinnige 4 februari 2016 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7985397)
Inderdaad, wij willen dat niet en zij al evenmin. Behalve wat links zogenaamd progressief uitschot die er zijn of haar zure boterham aan verdient wil niemand dit.

Maar......links heeft NIETS te vertellen in de Vlaamse en federale regeringen, dus rest mij de vraag: zijn jullie aan het flippen ?

vrijzinnige 4 februari 2016 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7985401)
Dan moet gij mij daar eens een fatsoenlijke link van geven, want dat heb ik niet gelezen in dat artikel.

.

Daarvoor moet je ook kunnen en vooral WILLEN lezen schoofje.

Wat doet sheriff Francken: hij kondigt aan, nota bene op een nieuwjaarsreceptie, dat hij de man laat oppakken en in een gesloten instelling stopt. Het gerecht laat de man vrij. Francken sluit hem op? Kan dat, mag dat in een rechtsstaat? Francken stelt hem ter beschikking van de regering. Dat kan op basis van de Verblijfswet van 15 december 1980 ‘indien de Staatssecretaris het nodig acht voor de handhaving van de openbare orde of de veiligheid van het land en in uitzonderlijke omstandigheden’.

Peche 4 februari 2016 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7985397)

Links? Rechts praat over integratie en geeft ze cursussen hoe met vrouwen omgaan.
Naïever kan niet! Een groter verraad hebben wij in de geschiedenis nog niet gekend. En wie is er aan de macht?

Skobelev 4 februari 2016 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7985403)
Maar......links heeft NIETS te vertellen in de Vlaamse en federale regeringen, dus rest mij de vraag: zijn jullie aan het flippen ?

Er zit geen enkele partij in geen enkele regering die de het label rechts waardig is.

vrijzinnige 4 februari 2016 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7985410)
Er zit geen enkele partij in geen enkele regering die de het label rechts waardig is.

Wat is de betekenis van RECHTS dan voor jou ?

de vuile muilekoek 4 februari 2016 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7985362)

Feitelijk moet ge u geen hartziekte aanmaken laat ze maar doen "wie niet horen wil zal moeten voelen" ze moeten het dan maar weten ... we gaan nog wel lachen .... met die sukkels die denken dat ze alles onder controle hebben gelijk ne schoolmeester uit de jaren 1950 :roll:

vrijzinnige 4 februari 2016 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7985413)
Feitelijk moet ge u geen hartziekte aanmaken laat ze maar doen "wie niet horen wil zal moeten voelen" ze moeten het dan maar weten ... we gaan nog wel lachen .... met die sukkels die denken dat ze alles onder controle hebben gelijk ne schoolmeester uit de jaren 1950 :roll:

Hoeveel van de 32% Vlamingen zou het opnieuw overwegen voor een "zwarte zondag" ?
En.....welke populist gaat hiervoor de Vlaamse harten veroveren ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be