Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   'Zwembadincident' met asielzoeker geseponeerd door gebrek aan bewijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228559)

Universalia 4 februari 2016 18:34

'Zwembadincident' met asielzoeker geseponeerd door gebrek aan bewijs

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Koksijde Het onderzoek naar het zogenaamde 'zwembadincident' in Koksijde is afgesloten. De zaak tegen een 23-jarige Irakese asielzoeker werd geseponeerd bij gebrek aan bewijs. Dat meldt het parket van West-Vlaanderen afdeling Veurne.
Iemand die wat anders verwacht had? 8O

Ok, laat ons de zaak het voordeel van de twijfel geven, case closed.

Bobke 4 februari 2016 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7986067)
Bron

Detail tekst:

Iemand die wat anders verwacht had? 8O

Ok, laat ons de zaak het voordeel van de twijfel geven, case closed.

Dus niet omdat getuigen gezien hadden hoe hij het kind wilde redden?

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 19:50

Het is bijna onvermijdelijk dat gebeurtenissen zoals die in Keulen gedurende enige tijd tot licht-hysterische reacties leiden. Gelukkig houdt de rechterlijke macht het hoofd koel.

Bobke 4 februari 2016 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7986134)
Het is bijna onvermijdelijk dat gebeurtenissen zoals die in Keulen gedurende enige tijd tot licht-hysterische reacties leiden. Gelukkig houdt de rechterlijke macht het hoofd koel.

Zo koel dat ze nu al geen verkrachters meer straffen.

Zipper 4 februari 2016 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7986148)

Idd, hier het resultaat :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2564715

Maar we moeten wel vertrouwen blijven hebben in onze justitie :roll:

vrijzinnige 4 februari 2016 20:07

Citaat:

Waar staat dat te lezen ?

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 20:13

Citaat:

Ook in die zaak heeft de rechter zich blijkbaar niet laten meeslepen door spontane sentimenten en politieke correctheid. Dat is op zich al lovenswaardig. We zullen zien wat er in beroep wordt beslist.

Bobke 4 februari 2016 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7986152)
Waar staat dat te lezen ?

Dezelfde als Zipper.:roll:

Bobke 4 februari 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7986159)
Ook in die zaak heeft de rechter zich blijkbaar niet laten meeslepen door spontane sentimenten en politieke correctheid. Dat is op zich al lovenswaardig. We zullen zien wat er in beroep wordt beslist.

Ge gaat dat nog goedpraten?

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7986165)
Ge gaat dat nog goedpraten?

Wat praat ik goed volgens jou?

Bobke 4 februari 2016 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7986159)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7986171)
Wat praat ik goed volgens jou?

Wat doet ge dan wel volgens u ?

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7986178)
Wat doet ge dan wel volgens u ?

Het is mij niet duidelijk of je het misdrijf of de rechterlijke uitspraak bedoelt. Ik zie alleszins geen graten in die uitspraak. Sowieso is het niet aan buitenstaanders, die zich nauwelijks een accuraat beeld kunnen vormen van wat er wel en niet is gebeurd, om zich bevoegder te achten dan de met de zaak belaste rechter.

Bobke 4 februari 2016 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7986187)
Het is mij niet duidelijk of je het misdrijf of de rechterlijke uitspraak bedoelt. Ik zie alleszins geen graten in die uitspraak. Sowieso is het niet aan buitenstaanders, die zich nauwelijks een accuraat beeld kunnen vormen van wat er wel en niet is gebeurd, om zich bevoegder te achten dan de met de zaak belaste rechter.

Ik bedoel de uitspraak.
Ik heb hem niet schuldig bevonden aan verkrachting maar de rechter.
Iemand niet straffen die schuldig bevonden wordt lijkt mij geen goed signaal.

Leica 4 februari 2016 20:41

Het valt me op dat het gerechtelijk apparaat hier heel vlug gewerkt heeft. Als je als brave burger in een proces verwikkeld geraakt, duurt het jaren vooraleer er een uitspraak of seponering komt.
Hier gaat het om een allochtoon en na enkele weken weten we reeds dat het incident geseponeerd werd. Ik vind dit raar...

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7986203)
Ik bedoel de uitspraak.
Ik heb hem niet schuldig bevonden aan verkrachting maar de rechter.
Iemand niet straffen die schuldig bevonden wordt lijkt mij geen goed signaal.

De rechter heeft de beslissing om de straf op te schorten duidelijk gemotiveerd. Er is geoordeeld dat er geen sprake was van een intentie om te verkrachten, maar van een onbewust en ongewild verkeerde inschatting van de situatie.

Laten we ook eens een kat een kat noemen. Hoe kun je een vrouw penetreren zonder gebruik van geweld en zonder medewerking van de vrouw in kwestie? Ik kan me daar niets bij voorstellen.

Maar goed, zoals gezegd, ik voel mij niet bevoegd om over de grond van de zaak te oordelen. We zullen zien wat er in beroep wordt beslist.

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 7986208)
Het valt me op dat het gerechtelijk apparaat hier heel vlug gewerkt heeft. Als je als brave burger in een proces verwikkeld geraakt, duurt het jaren vooraleer er een uitspraak of seponering komt.
Hier gaat het om een allochtoon en na enkele weken weten we reeds dat het incident geseponeerd werd. Ik vind dit raar...

Helemaal niet 'raar'. Als er onvoldoende elementen zijn voor een verder gevolg aan een klacht kan vrij snel tot seponering worden overgegaan.

Bobke 4 februari 2016 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7986215)
De rechter heeft de beslissing om de straf op te schorten duidelijk gemotiveerd. Er is geoordeeld dat er geen sprake was van een intentie om te verkrachten, maar van een onbewust en ongewild verkeerde inschatting van de situatie.

Laten we ook eens een kat een kat noemen. Hoe kun je een vrouw penetreren zonder gebruik van geweld en zonder medewerking van de vrouw in kwestie? Ik kan me daar niets bij voorstellen.

Maar goed, zoals gezegd, ik voel mij niet bevoegd om over de grond van de zaak te oordelen. We zullen zien wat er in beroep wordt beslist.

Juist we zullen zien.
Ik ben het eens met u dat ge geen vrouw tegen haar wil kunt penetreren zonder geweld te gebruiken.
Maar waarom oordeelt de rechter dat het verkrachting was?

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7986231)
Juist we zullen zien.
Ik ben het eens met u dat ge geen vrouw tegen haar wil kunt penetreren zonder geweld te gebruiken.
Maar waarom oordeelt de rechter dat het verkrachting was?

De juridische definitie van verkrachting liet geen andere kwalificatie toe: "Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt." (Strafwetboek, art. 375)

Het volstaat dus dat de gepenetreerde "niet toestemde". Er ontstaat natuurlijk een probleem als die weigering slechts uit bepaalde handelingen blijkt, terwijl andere handelingen juist een toestemming lijken te suggereren. Een vrouw die zachtjes 'nee' prevelt, maar verder laat begaan en de penetratie faciliteert laat bijvoorbeeld ruimte voor verschillende interpretaties en in het vuur van de passie wil de wens al eens de vader van de gedachte zijn.

De man heeft trouwens opschorting van straf verkregen en moet het slachtoffer een schadevergoeding betalen. Dat is niet hetzelfde als 'geen straf'.

Den Duisteren Duikboot 4 februari 2016 22:22

Overigens blijkt ook uit wat ik in de pers lees dat de man ophield toen de vrouw opnieuw het signaal gaf dat dit niet was wat ze wilde.

SDX 4 februari 2016 22:23

't Was geen vrouw, 't was 'n kind van 10, er was geen penetratie, volgens allereerste getuigenissen had hij 't kind betast/vastgegrepen, volgens 2 getuigen waaronder de begeleidster van 't kind had hij 't kind vastgehouden en dicht tegen zich aan gehouden.

Achteraf was hij 'per ongeluk' op 't kind terecht gekomen (inschattingsfout) en nadat er 'n paar ratten advocaten waren opgedaagd had hij 't kind willen 'redden'.

ook de vader verklaarde later dat er niets gebeurd was. Hij was er echter niet bij, maar verklaarde dat de "vluchteling" zijn dochter in de draaikolk had vastgehouden en vervolgens onder water had geduwd, hij noemt 't 'n overdreven heisa. Bovendien was 't kind onder begeleiding van 't medisch-pedagogisch instituut Rozenkans.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be