Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Boerenbedrog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22869)

Griffin 27 oktober 2004 12:39

Boerenbedrog

http://nu.nl/news.jsp?n=432364&c=37

De verpakkingen kaas en ham in Nederland blijken in 7/10 gevallen minder gewicht te bevatten dan aangegeven. Zijn er zo nog mogelijkheden om de klant te bedotten? Spui ze hier in deze topic! :)

doggy 27 oktober 2004 13:34

als ik me niet vergis, heeft TestAankoop nog niet zo lang gelden gemeld dat er in veel supermarkten soms een verschil is tussen de prijs in het rayon en de prijs aan de kassa
(als ik het artikel terugvind, zal ik het posten)

Dimitri 27 oktober 2004 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

De verpakkingen kaas en ham in Nederland blijken in 7/10 gevallen minder gewicht te bevatten dan aangegeven. Zijn er zo nog mogelijkheden om de klant te bedotten? Spui ze hier in deze topic! :)

Letterlijk boerenbedrog dus. Tja, dat krijg je ervan als je te belazerd bent je kaas zelf te snijden. Als je een stuk kaas koopt sta je er altijd bij als het gewogen wordt.

Het Skill Effect 27 oktober 2004 14:33

Dash wast niet witter dan wit ! :(

Geertje 27 oktober 2004 14:39

Citaat:

Het zijn Nederlanders hé. Deze zomer was ik aan zee in Nederland. We kochten een flesje water van een halve liter. We fietsten wat verder en toen we het flesje aanspraken, bleek dat de stop reeds los gedraaid was en het flesje was gevuld met kraantjeswater. En hiervoor rekenden ze 2 euro.

We zijn tot besluit gekomen om vanaf nu altijd onze volledige voorraad water mee uit België mee te nemen.

Griffin 27 oktober 2004 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het zijn Nederlanders hé. Deze zomer was ik aan zee in Nederland. We kochten een flesje water van een halve liter. We fietsten wat verder en toen we het flesje aanspraken, bleek dat de stop reeds los gedraaid was en het flesje was gevuld met kraantjeswater. En hiervoor rekenden ze 2 euro.

We zijn tot besluit gekomen om vanaf nu altijd onze volledige voorraad water mee uit België mee te nemen.

:shock: Voor € 2,- had ik in Frankrijk 24 liter vers bronwater.

doggy 27 oktober 2004 14:45

Citaat:

die nederlanders liggen waarschijnlijk nóg op de grond van 't lachen!
;-)

doggy 27 oktober 2004 14:49

Citaat:

:shock: Voor € 2,- had ik in Frankrijk 24 liter vers bronwater.

ik had in frankrijk in een discotheek een pintje van 10 (TIEN!!!) euro, :oops:
en 't was nog geeneens bier, 't was heineken!
[SIZE=1]
diene fransman rolt waarschijnlijk nóg over de grond van 't lachen...[/SIZE]

pakje sigaretten in een café?
8 euro! "de winkels zijn toch toe, wat gaat ge doen?"
ik heb dan maar geschooid van maten...

tip: eerst de prijslijst bekijken voor ge iets bestelt. ;-)

Mitgard 27 oktober 2004 16:33

Citaat:

in de frigobox, samen met de boterhammen. ;-)

ingenious 27 oktober 2004 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy
als ik me niet vergis, heeft TestAankoop nog niet zo lang gelden gemeld dat er in veel supermarkten soms een verschil is tussen de prijs in het rayon en de prijs aan de kassa
(als ik het artikel terugvind, zal ik het posten)

dat gebeurt regelmatig hoor. het verschil kan zowel in je voordeel als in je nadeel zijn. het gaat hier niet om bedrog, maar om fouten. supermarktpersonneel zijn ook maar mensen hé :?

jammer genoeg vergeten veel mensen dat :-(

Griffin 28 oktober 2004 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat gebeurt regelmatig hoor. het verschil kan zowel in je voordeel als in je nadeel zijn. het gaat hier niet om bedrog, maar om fouten. supermarktpersonneel zijn ook maar mensen hé :?

jammer genoeg vergeten veel mensen dat :-(

Die scanners zijn inderdaad ook maar mensen. ;) Je moet het maar zien zitten, de hele dag aan zo'n kassa zitten en "bliep" horen tot je er helemaal hondsdol van wordt. Je zou voor minder eens een klant teveel aanrekenen als die net de pakjes uitgekozen heeft die niet ingescand willen worden omdat het ticketje geplooid is. ;)

ingenious 28 oktober 2004 12:51

Citaat:

Die scanners zijn inderdaad ook maar mensen. ;) Je moet het maar zien zitten, de hele dag aan zo'n kassa zitten en "bliep" horen tot je er helemaal hondsdol van wordt. Je zou voor minder eens een klant teveel aanrekenen als die net de pakjes uitgekozen heeft die niet ingescand willen worden omdat het ticketje geplooid is. ;)

die scanners doen alleen maar wat mensen hen gezegd hebben te doen hé. en als je iets niet kan scannen, ligt het meestal een de fabricant die de scanning slecht plaatst of verkeerde kleuren gebruikt.

en die bliep is echt niet het ergste aan die job hoor. lastige en onvriendelijke klanten zijn veel erger. :?

Geertje 28 oktober 2004 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
en die bliep is echt niet het ergste aan die job hoor. lastige en onvriendelijke klanten zijn veel erger. :?

Spreek je uit ervaring ?

ingenious 28 oktober 2004 13:01

Citaat:

Spreek je uit ervaring ?

jep.

Dinosaurus 28 oktober 2004 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Letterlijk boerenbedrog dus. Tja, dat krijg je ervan als je te belazerd bent je kaas zelf te snijden. Als je een stuk kaas koopt sta je er altijd bij als het gewogen wordt.

En als er dan met de weegschaal geknoeid is?

jan hyoens 28 oktober 2004 13:43

Wat mij ergerde is de hamburgerreclame van mc do en quick! Op de affiches zien er altijd zo lekker uit en in het echt krijg je een slap broodje met oude sla een beetje saus en een stuk karton ertussen! Dus neem ik nu altijd een bickyburger want dan weet je tenminste wat je besteld!

dejohan 28 oktober 2004 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wat mij ergerde is de hamburgerreclame van mc do en quick! Op de affiches zien er altijd zo lekker uit en in het echt krijg je een slap broodje met oude sla een beetje saus en een stuk karton ertussen! Dus neem ik nu altijd een bickyburger want dan weet je tenminste wat je besteld!

productie van die ketenhamburgers wordt nochtans veel beter gecontroleerd dan de productie van bickyburgers.

TomB 28 oktober 2004 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Ja, die ziet er tenminste ook op de affiches radioactief uit.

Tzuvar Raemborr 28 oktober 2004 14:32

Enorme zakken chips die voor 3/4 met lucht gevuld zijn.

Serieus, ik overdrijf niet, ik ben er zo tegengekomen. Dat zijn natuurlijk randgevallen, de meeste bevatten een "respectabele" 1/3 lucht.

dejohan 28 oktober 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ja, die ziet er tenminste ook op de affiches radioactief uit.

Idd, als ge er een antenne opzet kan je Radio Kremlin beluisteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be