Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228706)

De schoofzak 9 februari 2016 13:33

Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent

Dat is de titel van een artikel in HLN

Maar ik denk dat het omgekeerd is.
Hoe gezonder je hersenen en je lichaam, hoe meer je kan presteren op vlak van diverse onderdelen die gemeten worden als deel van je IQ.

Juiste stellingen zijn dus:
zijn je ouders gezond, dan ben jij kanshebber om ook gezond te zijn, en ook slimmer dan gemiddeld.
Die kans wordt meer of minder verkeken, als je mama tijdens de zwangerschap een ziekte doormaakte. Of gif nam (vb nicotine, alcohol, illegale drugs ...) Of niet ideale voeding gebruikte.

zijn je ouders iets dommer in hun genen, mogelijks dan ook zichtbaar wat zwakker op sommige onderdelen, dan heb jij die kans ook om zo te worden.
Maar je hebt wel kans om het beter te doen, door een betere levenshouding van je mama vooral ...

Een gezegende leeftijd bereiken, is ook erfelijk.
De Schoof zijn ouders zijn redelijk vroeg gestorven. Voor hem is het vet wellicht al van de soep ... maar tot het zo ver is: carpe diem !!

.

de vuile muilekoek 9 februari 2016 14:02

EN SZKJ zeg ne keer uwe IQ ? durf je eerlijk zijn?

Universalia 9 februari 2016 14:02

Ik geloof van heel dat IQ gedoe geen ballen. 8O

Libro 9 februari 2016 14:10

Dat er een correlatie bestaat tussen uw gedrag (als "veruitwendiging" van uw intelligentie, uw omgeving en uw gezondheid lijkt mij evident. Maar dan maken de media uiteraard weer de cruciale fout om uit een correlatie een oorzakelijk verband te halen.

De schoofzak 9 februari 2016 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7991395)
EN SZKJ zeg ne keer uwe IQ ? durf je eerlijk zijn?

Dat heeft echt niet veel belang meer.
Ik heb zes kleinkinderen, allen in goede gezondheid, dat is wat telt.

Ik heb mijn humaniora (wa destijds) afgewerkt en mijn licentie behaald zonder ooit één herexamen of bisjaar te moeten doen hebben.
Anderzijds op geen enkel vak ooit een onderscheiding.
Ik heb drie kinderen en drie schoonkinderen; vijf van de zes hebben een univ diploma; geen enkel van hen heeft ooit één dag moeten stempelen.

En gij ?

.

AnarchoChristophe 9 februari 2016 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7991554)
Ik heb mijn humaniora (wa destijds) afgewerkt en mijn licentie behaald zonder ooit één herexamen of bisjaar te moeten doen hebben.

Dat heeft nu eens echt de ballen met uw IQ te maken. Sterker nog, het zou me niet verbazen moesten hoogbegaafden meer bissen dan normaalbegaafden, en er nog het etiket ADD voor krijgen van een psycholoog omdat "ze niet opletten als de meester aan het praten is".

De schoofzak 9 februari 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7991634)
Dat heeft nu eens echt de ballen met uw IQ te maken. Sterker nog, het zou me niet verbazen moesten hoogbegaafden meer bissen dan normaalbegaafden, en er nog het etiket ADD voor krijgen van een psycholoog omdat "ze niet opletten als de meester aan het praten is".

Dat kan best zijn, maar met jouw ballen heeft het zeker en vast nog minder te maken.

.

doremi 9 februari 2016 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7991355)

Dat is de titel van een artikel in HLN

Maar ik denk dat het omgekeerd is.
Hoe gezonder je hersenen en je lichaam, hoe meer je kan presteren op vlak van diverse onderdelen die gemeten worden als deel van je IQ.

Juiste stellingen zijn dus:
zijn je ouders gezond, dan ben jij kanshebber om ook gezond te zijn, en ook slimmer dan gemiddeld.
Die kans wordt meer of minder verkeken, als je mama tijdens de zwangerschap een ziekte doormaakte. Of gif nam (vb nicotine, alcohol, illegale drugs ...) Of niet ideale voeding gebruikte.

zijn je ouders iets dommer in hun genen, mogelijks dan ook zichtbaar wat zwakker op sommige onderdelen, dan heb jij die kans ook om zo te worden.
Maar je hebt wel kans om het beter te doen, door een betere levenshouding van je mama vooral ...

Een gezegende leeftijd bereiken, is ook erfelijk.
De Schoof zijn ouders zijn redelijk vroeg gestorven. Voor hem is het vet wellicht al van de soep ... maar tot het zo ver is: carpe diem !!

.

Geen verrassing natuurlijk. Iemand met een beetje verstand begrijpt dat je niet elke week 3x naar de frituur moet gaan, dat constant cola drinken ipv water niet gezond is of dat roken toch niet zo 'cool' is. 3 eerder banale voorbeelden, maar gewoon de realiteit.

Neem bijvoorbeeld het percentage aan rokers per IQ-score en je kan er je hand voor in het vuur steken dat deze relatie zo goed als perfect omgekeerd evenredig zal zijn.

Nietzsche 9 februari 2016 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7991634)

De meeste hoogbegaafde zijn gewoon zo autistisch als de pest.

DucDEnghien 9 februari 2016 23:29

Citaat:

Ik heb drie kinderen en drie schoonkinderen; vijf van de zes hebben een univ diploma; geen enkel van hen heeft ooit één dag moeten stempelen.

En gij ?

.

Hoeveel geld heb je. Dat is de esssentie.

delcom 9 februari 2016 23:47

het ligt ook aan de mogelijkheden die je krijgt in het leven, die heb je niet altijd onder controle.
Als je in een arm gezin word geboren krijg je niet altijd de nodige middelen om uw IQ volledig te ontwikkelen.

Anderszijds gaan de rijkeren er voor zorgen dat hun kinderen de beste studies krijgen (de beste voor het aanzien van de buitenwereld wel te verstaan), helaas zijn dit niet altijd de beste keuzes voor de kinderen die op die manier ook geremd worden in hun ontwikkeling, ondanks dat ze de studie er wel voor hebben gekregen.

Indomitable 9 februari 2016 23:49

Stephen Hawking vindt dit bericht best grappig.

Diego Raga 10 februari 2016 00:16

Je was me voor. :-)

DewareJakob 10 februari 2016 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7991397)
Ik geloof van heel dat IQ gedoe geen ballen. 8O

Ik ook niet, hoest, hoest; ik zit met de griep. :lol:

maddox 10 februari 2016 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7992205)

Jij en Diego waren me voor.

De schoofzak 10 februari 2016 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7992205)

Indedio.
Die zal wellicht begrijpen dat je in een draadje niet alles tot in het laatste detail in extenso kan uitleggen.

Het gaat waarschijnlijk over ziekten, erfelijke en andere, die een invloed hebben op je hersenen. (onder te verdelen in die ziektes waarvan we nu al weten dat ze die invloed hebben, en ziektes waarvan we dat nog niet weten).

Ziekten en mogelijks andere "belevenissen".
Zijn we nu al zeker bijvoorbeeld, of kinderen die geboren werden uit destijds ingevroren eicellen of ingevroren zaadcellen, dezelfde biologische kansen hebben ?

.

maddox 10 februari 2016 09:13

1 van de ziektes die IQ positief kan beïnvloeden is syfilis.

Dat gek en geniaal kort bij elkaar liggen is hier ook van toepassing.

Dit weinig geweten feitje is verwerkt in dit stukje dystopia

de vuile muilekoek 10 februari 2016 09:56

Citaat:

Citaat:

En gij ?
nog nooit gestempeld in mijn leven of iets geschooid op een ander is ook niet mis hé:roll:
de rest weet ik waar ik uit kom ....en wat ik nog wil weet ik ook.
.

Zes kinderen zeg je ? dus uwe ecologische voet druk is al om te beginnen TE GROOT , ge helpt mee met de ondergang van uw eigen ras ;; als die zes kinderen dan nog eens het zelfde doen als hun papa zijn we heel gereed....:roll:

de vuile muilekoek 10 februari 2016 09:59

Citaat:

En gij ?

.

Ik heb ook nog nooit gestempeld of gaan schooien gelijk waar.... is ook al positief hé :lol: en ik weet waar ik uit kom en waar ik naar toe wil ....dus .:lol: ;-)

Anna List 10 februari 2016 10:24

Citaat:

En gij ?

.

die kinderen en hun prestaties, dat is ook allemaal uw werk ? opmerkelijk hoe makkelijk jij met hun pluimen paradeert.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be