![]() |
Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent
Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent
Dat is de titel van een artikel in HLN Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent Maar ik denk dat het omgekeerd is. Hoe gezonder je hersenen en je lichaam, hoe meer je kan presteren op vlak van diverse onderdelen die gemeten worden als deel van je IQ. Juiste stellingen zijn dus: zijn je ouders gezond, dan ben jij kanshebber om ook gezond te zijn, en ook slimmer dan gemiddeld. Die kans wordt meer of minder verkeken, als je mama tijdens de zwangerschap een ziekte doormaakte. Of gif nam (vb nicotine, alcohol, illegale drugs ...) Of niet ideale voeding gebruikte. zijn je ouders iets dommer in hun genen, mogelijks dan ook zichtbaar wat zwakker op sommige onderdelen, dan heb jij die kans ook om zo te worden. Maar je hebt wel kans om het beter te doen, door een betere levenshouding van je mama vooral ... Een gezegende leeftijd bereiken, is ook erfelijk. De Schoof zijn ouders zijn redelijk vroeg gestorven. Voor hem is het vet wellicht al van de soep ... maar tot het zo ver is: carpe diem !! . |
EN SZKJ zeg ne keer uwe IQ ? durf je eerlijk zijn?
|
Ik geloof van heel dat IQ gedoe geen ballen. 8O
|
Dat er een correlatie bestaat tussen uw gedrag (als "veruitwendiging" van uw intelligentie, uw omgeving en uw gezondheid lijkt mij evident. Maar dan maken de media uiteraard weer de cruciale fout om uit een correlatie een oorzakelijk verband te halen.
|
Citaat:
Ik heb zes kleinkinderen, allen in goede gezondheid, dat is wat telt. Ik heb mijn humaniora (wa destijds) afgewerkt en mijn licentie behaald zonder ooit één herexamen of bisjaar te moeten doen hebben. Anderzijds op geen enkel vak ooit een onderscheiding. Ik heb drie kinderen en drie schoonkinderen; vijf van de zes hebben een univ diploma; geen enkel van hen heeft ooit één dag moeten stempelen. En gij ? . |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Neem bijvoorbeeld het percentage aan rokers per IQ-score en je kan er je hand voor in het vuur steken dat deze relatie zo goed als perfect omgekeerd evenredig zal zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
het ligt ook aan de mogelijkheden die je krijgt in het leven, die heb je niet altijd onder controle.
Als je in een arm gezin word geboren krijg je niet altijd de nodige middelen om uw IQ volledig te ontwikkelen. Anderszijds gaan de rijkeren er voor zorgen dat hun kinderen de beste studies krijgen (de beste voor het aanzien van de buitenwereld wel te verstaan), helaas zijn dit niet altijd de beste keuzes voor de kinderen die op die manier ook geremd worden in hun ontwikkeling, ondanks dat ze de studie er wel voor hebben gekregen. |
Stephen Hawking vindt dit bericht best grappig.
|
Je was me voor. :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die zal wellicht begrijpen dat je in een draadje niet alles tot in het laatste detail in extenso kan uitleggen. Het gaat waarschijnlijk over ziekten, erfelijke en andere, die een invloed hebben op je hersenen. (onder te verdelen in die ziektes waarvan we nu al weten dat ze die invloed hebben, en ziektes waarvan we dat nog niet weten). Ziekten en mogelijks andere "belevenissen". Zijn we nu al zeker bijvoorbeeld, of kinderen die geboren werden uit destijds ingevroren eicellen of ingevroren zaadcellen, dezelfde biologische kansen hebben ? . |
1 van de ziektes die IQ positief kan beïnvloeden is syfilis.
Dat gek en geniaal kort bij elkaar liggen is hier ook van toepassing. Dit weinig geweten feitje is verwerkt in dit stukje dystopia |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be