Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Rusland bespreekt voorstel over Syrische toekomst met de VSA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228727)

DucDEnghien 9 februari 2016 23:26

Rusland bespreekt voorstel over Syrische toekomst met de VSA

Rusland bypassed Syrië van Bashar en is in discussie met de VSA over de toekomst van Syrië.

Het werd tijd.

Snerror 10 februari 2016 00:23

Wat is de aanzet tot discussie? Of de bron?

DewareJakob 10 februari 2016 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7992245)
Wat is de aanzet tot discussie? Of de bron?

NVa? Bart de Wever?:-(

Snerror 10 februari 2016 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7992253)
NVa? Bart de Wever?:-(

:D

Gamla 10 februari 2016 05:46

Rusland zou beter Europa binnenvallen en orde op zaken stellen.

subocaj 10 februari 2016 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7992293)

Nergens voor nodig, Europa moet enkel meer met Rusland praten en minder met de USA. Links laten liggen.(sarcasmus)
Rusland ligt op het Europees contingent.

Johan Bollen 10 februari 2016 09:36

Rusland deed inderdaad een (niet openbaar gemaakt en dus moeilijk te becommentariëren) voorstel aan de VS om de Syrische crisis te beëindigen.

De VS kan, denkt ze, niet gezien worden als niet zelf de initiatiefnemer te zijn. Achter de schermen kan men zo'n voorstel dan mischien aanvaarden, naar het publiek toe niet.

Johan Bollen 10 februari 2016 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7992348)
Nergens voor nodig, Europa moet enkel meer met Rusland praten en minder met de USA. Links laten liggen.(sarcasmus)
Rusland ligt op het Europees contingent.

Rusland weet dat het geen zin heeft met de Europeanen direct te onderhandelen. Dus werd het voorstel naar hun meester gedaan. Blijkbaar hebben de huidige Europese leiders ook allerminst de ambitie om Europa, de grootste economie ter wereld, als een onafhankelijke entiteit te promoveren. Dat is niet normaal en dient onderzocht.

subocaj 10 februari 2016 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7992451)
Rusland weet dat het geen zin heeft met de Europeanen direct te onderhandelen. Dus werd het voorstel naar hun meester gedaan. Blijkbaar hebben de huidige Europese leiders ook allerminst de ambitie om Europa, de grootste economie ter wereld, als een onafhankelijke entiteit te promoveren. Dat is niet normaal en dient onderzocht.

Denk je niet dat het onderzoek zal leiden naar Goldman Sachs en kompanen?
Het enige wat voor mij onbegrijpelijk is, is de slavenhouding van gans Europa aan het land dat hen in deze situatie heeft gebracht, zowel economisch, financieel en in deze oorlogssituatie.

TV-verslaafde 10 februari 2016 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7992483)
Het enige wat voor mij onbegrijpelijk is, is de slavenhouding van gans Europa aan het land dat hen in deze situatie heeft gebracht, zowel economisch, financieel en in deze oorlogssituatie.

De uitwasemingen van het fascistisch kapitalisme begint iets te hard op te vallen, ja.

Sukkelaar 12 februari 2016 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7992293)

Wil jij een derde wereldoorlog ontketenen? Jij vergeet het bestaan van de NAVO zeker?

Johan Bollen 12 februari 2016 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7992483)

Ik denk dat zo'n onderzoek zal leiden naar gekochte politici, bankiers ed. Gelijkaardig aan wat Ulfkotte een beetje kon bloot leggen ivm de Duitse media. Ik denk dat het zelfs heel diep en ver gaat dat continentsverraad. Wat de VS met Europa doet is te vergelijken met wat het elders in de wereld doet met het aan zich binden van een plaatselijke oligarchie.

subocaj 12 februari 2016 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7995114)
Ik denk dat zo'n onderzoek zal leiden tot gekochte politici. Gelijkaardig aan wat Ulfkotte een beetje komen blootstelling leggen ivm de Duitse media. Ik denk dat het zelfs heel diep en ver gaat dat continentsverraad. Wat de als met Europa doet is te vergelijken met wat het elders in de wereld doet met het aan zich binden van een oligarchie.

Misschien eens een trojka op dat onderzoek zetten?

http://www.knack.be/nieuws/wereld/ad...al-127135.html

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-in-de-spiegel

https://www.transparency.org/country/#BEL

Bij de laatste link druk op het land waar je het wil van weten.

subocaj 12 februari 2016 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7992451)

Ik hoor net op RTL Duitsland dat Putin grondtroepen ter plaatse heeft. Waarschijnlijk om SA een stap voor te zijn.

Sukkelaar 13 februari 2016 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7995146)
Ik hoor net op RTL Duitsland dat Putin grondtroepen ter plaatse heeft. Waarschijnlijk om SA een stap voor te zijn.

Zolang Rusland ter plaatse maar de IS aanvalt is het voor mij OK

Johan Bollen 13 februari 2016 12:57

Hoe succesvoller het Syrische leger en Rusland tegen IS zijn hoe ongeduldiger worden Turkije en Saoudische Arabië om in Syrië "tegen IS" te gaan strijden (SA besliste nu tot luchtaanvallen op Syrische grondgebied vanuit Turkije) . Beetje tegenstrijdig op zijn minst.

Turkije en Saoudische Arabië zouden echter nooit Syrië binnen vallen (om tegen IS te strijden natuulijk:roll:) zonder toestemming van de VS. Een escalatie van de oorlog ligt dan voor de hand. Goed voor de private wapenindustrie. Slecht voor zowat al de rest.

Herinner u de waarschuwing van Eisenhower ivm het militair industrieel complex. Ze is nog steeds actueel. Wie heeft er oorlog, angst en dreiging nodig?

Johan Bollen 13 februari 2016 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7995684)

90 procent van de strijders aldaar zijn buitenlanders, IS of niet.

Adrian M 13 februari 2016 13:42

Citaat:

Zou het onderhand niet eens tijd worden dat de Russen IS daadwerkelijk aan gaan vallen. Ze vallen overige groepen aan, de inzet tegen IS is nihil

subocaj 13 februari 2016 14:06

Citaat:

Rusland valt zonder onderscheid alle terroristen aan, die geholpen en bewapend door de USA en SA, hun legale medestander willen verwijderen.

subocaj 13 februari 2016 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7995800)
Zou het onderhand niet eens tijd worden dat de Russen IS daadwerkelijk aan gaan vallen. Ze vallen overige groepen aan, de inzet tegen IS is nihil

Volgens mij denkt Putin dat de Westerse alliantie die al lang kapot gebombardeerd heeft. Je gaat me toch niet vertellen dat IS nog niet vernietigd is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be