![]() |
Open VLD vs vakbonden
Open VLD heeft een wetsvoorstel ingediend dat de vakbonden dwingt hun boekhouding vrij te geven.
Dat wordt spannend. |
Link ? Bron ?
|
Citaat:
Citaat:
|
Komt nooit door de stemming.
|
Citaat:
Vakbonden en rechtspersoonlijkheid |
Kleine voorspelling: "Staat niet in het regeerakkoord", dixit CD&V morgen in de krant.
Daarmee is de kous af. |
Citaat:
|
*popcorn*
|
Citaat:
Koekje van eigen deeg. |
Ik geef deze regering nog een maand.
|
Positief! En ze dan nog Rechtsaansprakelijkheid geven en we zijn goed bezig.
|
De vakbonden zouden zelf met dit voorstel moeten komen. Rechtspersoonlijkheid, open boekhouding, betalen van belastingen, fatsoenlijke wettelijke regeling van het stakingsrecht, afstand van politieke inmenging, afstand van kleur en godsdienst. Dat alles zou de vakbond een wettelijk en door de bevolking gedragen profilering meegeven die hun weer een eeuw lang toekomst geven. Aan het schorrie morrie wat we nu kennen heeft niemand nog iets. Ook de arbeidersbevolking niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gevolg: koelkast, net zoals alle Vlaamse eisen van Vlaamse partijen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat we slimmer moeten zijn. Vb. in eerste instantie iets proberen met bijkomende voorwaarden op te leggen aan eenieder die ergens subsidies kan ontvangen, of opdrachten van of voor de staat kan/mag uitvoeren. Zo bruut nu in de aanval gaan, dat moet een andere bedoeling hebben. . |
Citaat:
Wil je ernstig over aspecten van politiek kunnen praten, dan moet je de zaken kunnen checken op context (en zelfs op andere details zoals datum, ...) Ik vind dat zelfs een vorm van forum-hygiëne ofte beleefdheid tegenover de medeforummer. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be