Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   vraagje aan de christenen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228771)

Guinevere 11 februari 2016 16:36

vraagje aan de christenen

Waarom is Adam vzmh niet de zoon van God?

Die had ook geen vader en zelfs geen moeder, als ik het juist begrijp.

maddox 11 februari 2016 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7993820)

Genesis is voor de 3 volkeren van het boek gelijk.

Adam is een creatie van god, geen nageslacht.

Er was nog geen Maria om als vliegende fluit zwanger te maken nietwaar.

Indomitable 11 februari 2016 16:43

Bobke 11 februari 2016 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7993830)
Genesis is voor de 3 volkeren van het boek gelijk.

Adam is een creatie van god, geen nageslacht.

Er was nog geen Maria om als vliegende fluit zwanger te maken nietwaar.

En den Jozef trapte er in.
Hoe naief kan iemand zijn?

Peche 11 februari 2016 18:14

Iemand op het forum zei het eens.
Jezus is het vlees geworden Woord.

Ik zeg,
Jezus was gezonden door het hoger plan en was als mens de beste filter die ooit onder ons heeft geleefd. Jezus tastte diep en zuiver in de kern dat wanneer hij sprak het zoals God himself zou gezegd zijn. Hij was voor op zijn tijd en dat werd dus ook zijn dood.

But a quite profound story, een timmerman die het komt brengen. Een arbeider uit de lagere klasse. Het Woord heeft altijd onder het volk geleefd. De heilige geest (lees the force) vliegt naar waar zij betaamt te zijn.

Aton 11 februari 2016 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7993921)
En den Jozef trapte er in.
Hoe naief kan iemand zijn?

Ik denk eerder dat jij er bent ingetrapt.

Aton 11 februari 2016 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7993925)

Ik zeg,
Jezus was gezonden door het hoger plan en was als mens de beste filter die ooit onder ons heeft geleefd. Jezus tastte diep en zuiver in de kern dat wanneer hij sprak het zoals God himself zou gezegd zijn. Hij was voor op zijn tijd en dat werd dus ook zijn dood.

But a quite profound story, een timmerman die het komt brengen. Een arbeider uit de lagere klasse. Het Woord heeft altijd onder het volk geleefd. De heilige geest (lees the force) vliegt naar waar zij betaamt te zijn.

Tja, dat is toch althans wat ze je wijs gemaakt hebben.

Peche 11 februari 2016 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 7993971)
Tja, dat is toch althans wat ze je wijs gemaakt hebben.

:)
Gij hebt Jezus niet gekend he, dus ge kunt het niet weten.

dalibor 11 februari 2016 19:40

Citaat:

Ik zeg,

https://www.grasscompany.com/media/w...ers-200pcs.jpg

Aton 11 februari 2016 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7993985)
:)
Gij hebt Jezus niet gekend he, dus ge kunt het niet weten.

O, jij wel ? Ben je dan al zoooooo oud ? Ik dacht écht dat je nog een puber was.

smiley 11 februari 2016 20:14

Logisch redenerend als er een god (= onvoorwaardelijke liefde, dat is dus niet dezelfde als de uit een ziek immoreel menselijk brein ontsproten niet bestaande islamitische god die uiteraard net als de mens geen onvoorwaardelijke liefde kent) bestaat dan zijn wij allemaal zonen/dochters van god. zijn wij allemaal god. Trouwens jezus zei. "Wa dade ik kan, da kunde gij ook". M.a.w. Ik ben niet specialer of meer dan gij. Wij, inclusief god, zijn allemaal 1. Allemaal hetzelfde, allemaal licht/energie. Schoon nietwaar.

Na onze dood, zodra we terug onszelf zijn (niet menselijk meer dus, ook geen man of vrouw meer, geen ras, geen religie, geen notie van tijd enz enkel licht/bewustzijn) weten we dit allemaal weer. Al diegenen die een nabije dood ervaring hebben gehad getuigen hier trouwens over.

Pim van Lommel Nabij de dood ervaring Eindeloos Bewustzijn
https://www.youtube.com/watch?v=QXJi3Z5IUIg

Wat leert de islam nu guineverke ? Haat , angst, wraak, separatisme, hel en verdoemenis, moord en doodslag en vergeet zeker niet dagelijks te doen wat uw allahke van u vraagt (inclusief al eens een medemens koeioneren die uw allahke als niet bij de club horende catalogeert) of hij houd niet meer van u maar zal u vreselijk pijnigen, zodra ge dood zijt evenwel want daarvoor kan hij dit zelf niet maar heeft ie moslims nodig om u te straffen, kapot te hakken te vermoorden. De koran is een perfect boekske voor moslims. Niet voor brave mensen.

Supe®Staaf 11 februari 2016 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7993820)

Dat is heel normaal: stripfiguren hebben geen echte vader.
Ze hebben enkel geestelijke vaders (m/v)

Het Oosten 11 februari 2016 21:33

Citaat:

Ik zeg,

Wat een hoop onzin.

Wapper 11 februari 2016 21:41

Citaat:

Ik zeg,
Jezus was gezonden door het hoger plan en was als mens de beste filter die ooit onder ons heeft geleefd.

Wat moet ik mij voorstellen bij die filter? :?

Aton 11 februari 2016 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7994134)
Wat een hoop onzin.

:-) Zeg dat wel.

Aton 11 februari 2016 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7994146)

Van den Aldi ? :lol:

Peche 12 februari 2016 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7994134)
Wat een hoop onzin.

Ik vind dat toch één van de betere paradigma's op aarde.

Peche 12 februari 2016 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7994146)

Wel, het "divine" in woorden gieten vraagt een mens.
De juiste woorden vinden en combineren is niet ieder mens gegeven, behalve Jezus. Jezus voelde iets aankomen en moest dat uitfilteren in woorden.

Peche 12 februari 2016 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 7994032)
O, jij wel ? Ben je dan al zoooooo oud ? Ik dacht écht dat je nog een puber was.

Neen, ik ben blijf hangen in de tijd.
Ik heb hem misschien niet persoonlijk gekend, maar ken hem wel, en ik kan mij er aardig in inleven.
Op één moment in de tijd verstond ik Jezus perfect. Toen wou men het zottenhuis bellen omdat ze dachten dat ik er nooit meer ging uitkomen :)

Aton 12 februari 2016 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7994400)
Neen, ik ben blijf hangen in de tijd.

Dat is duidelijk.
Citaat:

Ik heb hem misschien niet persoonlijk gekend, maar ken hem wel, en ik kan mij er aardig in inleven.
Dat denkt elk gelovige, maar je bent nooit verder geraakt dan wat je in de sterk geredigeerde Bijbel kunt lezen. De verzonnen personage en niet de geschiedkundige. Eens een goed boek lezen hoe men met deze teksten heeft omgesprongen. Suggestie :
http://www.onvoltooidverleden.nl/index.php?id=370
En hoe men te werk is gegaan:
http://www.boek-plus.nl/charles-verg...eschreven.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be