Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Na splitsing van BHV weldra splitsing van SNCB/NMBS (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228846)

Witte Kaproen 14 februari 2016 13:55

Na splitsing van BHV weldra splitsing van SNCB/NMBS
 
Na de splitsing van BHV
zal weldra de volgende poot onder de Belgische stoel doorgezaagd worden ;

DE SNCB/NMBS

het wingewest bij uitstek van de Belgicistische vakbonden,
waar voor de vriendjes
en de vriendjes van de vriendjes
steeds een goedbetaalde
maar weinig productieve job gevonden werd.


Het resultaat was er dan ook naar.

Oplopende schulden ,
geregeld stakingen
en een slecht dienstverlening
wegens de communautaire compensatiemechanismen die moeten gerespecteerd worden ten voordele van PS-kiezers.

De overvolle treinen Antwerpen -Brussel ,
die daarna eerst nog eens half leeg naar Charleroi moeten doorrijden,
ipv van onmiddellijk terug naar Antwerpen te rijden
zijn daar het meest frappante voorbeeld van.


Gelukkig heeft de N-VA nu ook zijn pijlen gericht op dit
geldverslindende slecht functionerende overheidsbedrijf.


Eens de SNCB/NMBS gesplitst zal zijn ,
zal elke deelstaat zijn specifieke
treinbehoeften veel beter kunnen invullen zonder te moeten rekening houden met de politieke wensen van de immer stakende Waalse vakbonden.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-vleugel.dhtml

De schoofzak 14 februari 2016 14:16

Ik hoorde Galant al uitstekende argumenten gebruiken, zoals het niet doorrijden van vb. treinen tussen Gent en Leuven.

Zo precies of de trein tussen Brussel en Amsterdam stopt aan de landsgrens, en je zou moeten overstappen op een andere trein.
Pertang, ze zal toch al wel eens naar Parijs gespoord zijn zeker ?

Als ge de mensen misleid met zo'n leugens ...

.

subocaj 14 februari 2016 14:23

Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige.

Witte Kaproen 14 februari 2016 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7996683)
Ik hoorde Galant al uitstekende argumenten gebruiken, zoals het niet doorrijden van vb. treinen tussen Gent en Leuven.

Zo precies of de trein tussen Brussel en Amsterdam stopt aan de landsgrens, en je zou moeten overstappen op een andere trein.
Pertang, ze zal toch al wel eens naar Parijs gespoord zijn zeker ?

Als ge de mensen misleid met zo'n leugens ...

.

Inderdaad dat zijn doorzichtige nep argumenten van de Belgicisten ,
die niet meer weten van welk hout nog pijlen te maken.

De Nationale Maatschappij van de Buurtspoorwegen van vroeger
werd toch ook gesplitst in
De Lijn onder Vlaams bestuur
de TEC onder Waals bestuur en
de MIVB onder Brussels bestuur.


De bussen van de Lijn stoppen ook niet in Vilvoorde ,
maar rijden door tot in Brussel en de bussen van de MIVB stoppen ook niet in Laken ,maar rijden door tot in Vlaanderen.


Er rijden ook bijvb. Duits treinen van Oostende naar Keulen
en geen mens die daar van opkijkt.

Witte Kaproen 14 februari 2016 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7996686)
Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige.

In Uw dromen maatje,
wordt wakker en rij eens met de spoorwegen naar Nederland of naar Frankrijk.

Bob 14 februari 2016 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7996686)
Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige.

Alsof zich dit voordoet op internationale treinen. En daar heeft men dan nog, of had men, de problematiek dat de spoorbreedte nogal eens verschillend was, dat spanningen (voltage) nogal eens verschillend waren...

Everytime 14 februari 2016 14:47

De N-VA kan ook de Franstaligen aanmoedigen om niet meer naar Vlaanderen te gaan en hen op een zeer beleefde manier uitleggen dat ze niet meer welkom in Vlaanderen zijn enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn. En ja, dat betreft SNCB/NMBS : al die Franstaligen die tijdens de zomer naar de Kust gaan en die alleen in termen van "het is prachtig weer"/"ik zal van de zeelucht genieten" denken, dat moet de N-VA storen. Franstaligen in Vlaamse treinen : het einde van de wereld voor Weyts en compagnie.

Op lange termijn - men moet realist blijven : zoiets zou niet op een dag kunnen gebeuren - zullen de Franstaligen van Vlaanderen misschien van henzelf Vlaanderen verlaten. Een Vlaanderen zonder geen enkele Franstalig, zonder geen enkel vreemdeling, zonder geen enkele buitenlandse toerist : stel nu eens voor dat dit zou gebeuren. De droom van de N-VA en van de bekrompen Vlamingen die zoals hen denken.

Everytime 14 februari 2016 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7996686)
Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige.

In dit geval zou het beter zijn dat de Vlamingen Franstalig België boycotten en dat de Franstaligen Vlaanderen boycotten. Maar ik zie dit niet echt gebeuren.

Xenophon 14 februari 2016 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7996706)
De N-VA kan ook de Franstaligen aanmoedigen om niet meer naar Vlaanderen te gaan en hen op een zeer beleefde manier uitleggen dat ze niet meer welkom in Vlaanderen zijn enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn. En ja, dat betreft SNCB/NMBS : al die Franstaligen die tijdens de zomer naar de Kust gaan en die alleen in termen van "het is prachtig weer"/"ik zal van de zeelucht genieten" denken, dat moet de N-VA storen. Franstaligen in Vlaamse treinen : het einde van de wereld voor Weyts en compagnie.

Op lange termijn - men moet realist blijven : zoiets zou niet op een dag kunnen gebeuren - zullen de Franstaligen van Vlaanderen misschien van henzelf Vlaanderen verlaten. Een Vlaanderen zonder geen enkele Franstalig, zonder geen enkel vreemdeling, zonder geen enkele buitenlandse toerist : stel nu eens voor dat dit zou gebeuren. De droom van de N-VA en van de bekrompen Vlamingen die zoals hen denken.

Precies een beetje gefrustreerd over bepaalde zaken?

Everytime 14 februari 2016 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7996717)
Precies een beetje gefrustreerd over bepaalde zaken?

Neen, de mogelijke volgende stap van de N-VA.

Xenophon 14 februari 2016 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7996728)
Neen, de mogelijke volgende stap van de N-VA.

De splitsing van de NMBS is gewoon de volgende logische stap in de ontwikkeling van Belgie in de laatste vijftig jaar.

Je moet al serieuze schellen Jambon op je ogen hebben als je die ontwikkeling nog niet opgevallen is.

Het begon allemaal met de splitsing van de Belgische partijen in Vlaamse en Waalse, want de Walen en Vlamingen konden elkaar zelfs op dat niveau niet meer rieken of zien.

Stormram 14 februari 2016 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7996706)
De N-VA kan ook de Franstaligen aanmoedigen om niet meer naar Vlaanderen te gaan en hen op een zeer beleefde manier uitleggen dat ze niet meer welkom in Vlaanderen zijn enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn. En ja, dat betreft SNCB/NMBS : al die Franstaligen die tijdens de zomer naar de Kust gaan en die alleen in termen van "het is prachtig weer"/"ik zal van de zeelucht genieten" denken, dat moet de N-VA storen. Franstaligen in Vlaamse treinen : het einde van de wereld voor Weyts en compagnie.

Op lange termijn - men moet realist blijven : zoiets zou niet op een dag kunnen gebeuren - zullen de Franstaligen van Vlaanderen misschien van henzelf Vlaanderen verlaten. Een Vlaanderen zonder geen enkele Franstalig, zonder geen enkel vreemdeling, zonder geen enkele buitenlandse toerist : stel nu eens voor dat dit zou gebeuren. De droom van de N-VA en van de bekrompen Vlamingen die zoals hen denken.

Het lijkt ... het lijkt wel een droom :lol: Een authentiek, pittoresk land en geen multikuldystopie van bruin-grijze eenheidsworst.

Buitenlandse toeristen, een handvolletje dat zich hier een dag of 2-3 komt vervelen, doen dat natuurlijk hoofdzakelijk in Vlaanderen en Brussel. De kunststeden daar zijn ze tuk op, Brussel vinden ze eigenlijk nog het minst interessant al laten ze zich daardoor wel lokken.

Voor het overige is er niets bezuiden de taalgrens waar ze echt voor omrijden, behalve de Hollanders voor de campings misschien.

pajoske 14 februari 2016 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 7996760)
Het lijkt ... het lijkt wel een droom :lol: Een authentiek, pittoresk land en geen multikuldystopie van bruin-grijze eenheidsworst.

Buitenlandse toeristen, een handvolletje dat zich hier een dag of 2-3 komt vervelen, doen dat natuurlijk hoofdzakelijk in Vlaanderen en Brussel. De kunststeden daar zijn ze tuk op, Brussel vinden ze eigenlijk nog het minst interessant al laten ze zich daardoor wel lokken.

Voor het overige is er niets bezuiden de taalgrens waar ze echt voor omrijden, behalve de Hollanders voor de campings misschien.

Is het daarom dat Vlamingen met iets meer verstand van zaken doen zoveel in Wallonië investeren?
Citaat:

Het Waalse toerisme lijkt wel het nieuwe Eldorado. Hans Bourlon en Gert Verhulst gaven 10 jaar geleden het voorbeeld met Plopsa Coo. Enkele dagen geleden lekte uit dat Marc Coucke de overname van twee avonturenparken in Durbuy “bestudeert”. En nu investeert nog een andere Vlaming, James Mennekens, tientallen miljoenen in de bouw van een luxe ecoresort in de buurt van Doornik.
bron: http://www.agripress.be/start/artikel/563902/nl

Brakelaar 14 februari 2016 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7996798)
Is het daarom dat Vlamingen met iets meer verstand van zaken doen zoveel in Wallonië investeren?

bron: http://www.agripress.be/start/artikel/563902/nl

gaan ze wallonia overnemen??

orfeus5412 14 februari 2016 17:18

Citaat:

De bussen van de Lijn stoppen ook niet in Vilvoorde ,
Waar haal je dat ??
De StIB die stopt aan de kerk in Machelen en rijd dan terug BXL.

Jakko 14 februari 2016 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7996675)
Na de splitsing van BHV
zal weldra de volgende poot onder de Belgische stoel doorgezaagd worden ;

DE SNCB/NMBS

het wingewest bij uitstek van de Belgicistische vakbonden,
waar voor de vriendjes
en de vriendjes van de vriendjes
steeds een goedbetaalde
maar weinig productieve job gevonden werd.


Het resultaat was er dan ook naar.

Oplopende schulden ,
geregeld stakingen
en een slecht dienstverlening
wegens de communautaire compensatiemechanismen die moeten gerespecteerd worden ten voordele van PS-kiezers.

De overvolle treinen Antwerpen -Brussel ,
die daarna eerst nog eens half leeg naar Charleroi moeten doorrijden,
ipv van onmiddellijk terug naar Antwerpen te rijden
zijn daar het meest frappante voorbeeld van.


Gelukkig heeft de N-VA nu ook zijn pijlen gericht op dit
geldverslindende slecht functionerende overheidsbedrijf.


Eens de SNCB/NMBS gesplitst zal zijn ,
zal elke deelstaat zijn specifieke
treinbehoeften veel beter kunnen invullen zonder te moeten rekening houden met de politieke wensen van de immer stakende Waalse vakbonden.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-vleugel.dhtml

Ik vraag me af wat de donkerblauwe dwarsligger, met de riante ontslagvergoeding van minsten 1 miljoen als CEO bij de NMBS, nu bij de N-VA verdient? Onbekwaamheid wordt beloond bij de N-VA.

kelt 14 februari 2016 17:33

De NMBS wordt door de politiek (Belgische Staat) in een onmogelijke positie gedwongen..Net zoals de Lijn en de TEC dat moeten ondergaan in respectievelijk Vlaanderen en Wallonie.

Zolang de illusie aangehouden moet worden,opgelegd door de politiek,en vermoedelijk omdat de mensen die op politici stemmen dat zo willen,dat openbaar vervoer overal beschikbaar moet zijn,zitten voornoemde maatschappijen in een hopeloze positie.Zelfs NA het uitkuisen en ontvetten van alle mogelijke verliesposten zal het moeilijk zijn daar een "gezond" soort maatschappij van te maken,vooral voor den Ijzeren weg lijkt mij geen hoop te bestaan,speciaal niet in Vlaanderen.(Wallonie lijkt me eigenlijk beter geschikt voor spoorwegen)
Ikzelf zie die spoortraces in Vlaanderen eerder nuttiger en bruikbaarder als vrachtwagenwegen,bvb voor de befaamde "road-trains"..

Cheminot 14 februari 2016 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7996686)
Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige.

Want tussen Maastricht en Luik of Kortrijk en Rijsel rijden nu ook geen treinen...

Cheminot 14 februari 2016 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7996798)
Is het daarom dat Vlamingen met iets meer verstand van zaken doen zoveel in Wallonië investeren?

bron: http://www.agripress.be/start/artikel/563902/nl

Het is daar zo een woestenij dat het normaal is dat het opvalt als er iemand wilt investeren. Het is gemakkelijker om iets goedkoop als in Coo of Durbuy oer te nemen dan een pretpark dat het goed doet.

Everytime 14 februari 2016 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7996871)
Het is daar zo een woestenij dat het normaal is dat het opvalt als er iemand wilt investeren. Het is gemakkelijker om iets goedkoop als in Coo of Durbuy oer te nemen dan een pretpark dat het goed doet.

Een woestenij? Wallonië heeft ook zijn mooie plekken : de Ardennen zijn prachtig!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be