![]() |
Na splitsing van BHV weldra splitsing van SNCB/NMBS
Na de splitsing van BHV
zal weldra de volgende poot onder de Belgische stoel doorgezaagd worden ; DE SNCB/NMBS het wingewest bij uitstek van de Belgicistische vakbonden, waar voor de vriendjes en de vriendjes van de vriendjes steeds een goedbetaalde maar weinig productieve job gevonden werd. Het resultaat was er dan ook naar. Oplopende schulden , geregeld stakingen en een slecht dienstverlening wegens de communautaire compensatiemechanismen die moeten gerespecteerd worden ten voordele van PS-kiezers. De overvolle treinen Antwerpen -Brussel , die daarna eerst nog eens half leeg naar Charleroi moeten doorrijden, ipv van onmiddellijk terug naar Antwerpen te rijden zijn daar het meest frappante voorbeeld van. Gelukkig heeft de N-VA nu ook zijn pijlen gericht op dit geldverslindende slecht functionerende overheidsbedrijf. Eens de SNCB/NMBS gesplitst zal zijn , zal elke deelstaat zijn specifieke treinbehoeften veel beter kunnen invullen zonder te moeten rekening houden met de politieke wensen van de immer stakende Waalse vakbonden. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-vleugel.dhtml |
Ik hoorde Galant al uitstekende argumenten gebruiken, zoals het niet doorrijden van vb. treinen tussen Gent en Leuven.
Zo precies of de trein tussen Brussel en Amsterdam stopt aan de landsgrens, en je zou moeten overstappen op een andere trein. Pertang, ze zal toch al wel eens naar Parijs gespoord zijn zeker ? Als ge de mensen misleid met zo'n leugens ... . |
Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige. |
Citaat:
die niet meer weten van welk hout nog pijlen te maken. De Nationale Maatschappij van de Buurtspoorwegen van vroeger werd toch ook gesplitst in De Lijn onder Vlaams bestuur de TEC onder Waals bestuur en de MIVB onder Brussels bestuur. De bussen van de Lijn stoppen ook niet in Vilvoorde , maar rijden door tot in Brussel en de bussen van de MIVB stoppen ook niet in Laken ,maar rijden door tot in Vlaanderen. Er rijden ook bijvb. Duits treinen van Oostende naar Keulen en geen mens die daar van opkijkt. |
Citaat:
wordt wakker en rij eens met de spoorwegen naar Nederland of naar Frankrijk. |
Citaat:
|
De N-VA kan ook de Franstaligen aanmoedigen om niet meer naar Vlaanderen te gaan en hen op een zeer beleefde manier uitleggen dat ze niet meer welkom in Vlaanderen zijn enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn. En ja, dat betreft SNCB/NMBS : al die Franstaligen die tijdens de zomer naar de Kust gaan en die alleen in termen van "het is prachtig weer"/"ik zal van de zeelucht genieten" denken, dat moet de N-VA storen. Franstaligen in Vlaamse treinen : het einde van de wereld voor Weyts en compagnie.
Op lange termijn - men moet realist blijven : zoiets zou niet op een dag kunnen gebeuren - zullen de Franstaligen van Vlaanderen misschien van henzelf Vlaanderen verlaten. Een Vlaanderen zonder geen enkele Franstalig, zonder geen enkel vreemdeling, zonder geen enkele buitenlandse toerist : stel nu eens voor dat dit zou gebeuren. De droom van de N-VA en van de bekrompen Vlamingen die zoals hen denken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet al serieuze schellen Jambon op je ogen hebben als je die ontwikkeling nog niet opgevallen is. Het begon allemaal met de splitsing van de Belgische partijen in Vlaamse en Waalse, want de Walen en Vlamingen konden elkaar zelfs op dat niveau niet meer rieken of zien. |
Citaat:
Buitenlandse toeristen, een handvolletje dat zich hier een dag of 2-3 komt vervelen, doen dat natuurlijk hoofdzakelijk in Vlaanderen en Brussel. De kunststeden daar zijn ze tuk op, Brussel vinden ze eigenlijk nog het minst interessant al laten ze zich daardoor wel lokken. Voor het overige is er niets bezuiden de taalgrens waar ze echt voor omrijden, behalve de Hollanders voor de campings misschien. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De StIB die stopt aan de kerk in Machelen en rijd dan terug BXL. |
Citaat:
|
De NMBS wordt door de politiek (Belgische Staat) in een onmogelijke positie gedwongen..Net zoals de Lijn en de TEC dat moeten ondergaan in respectievelijk Vlaanderen en Wallonie.
Zolang de illusie aangehouden moet worden,opgelegd door de politiek,en vermoedelijk omdat de mensen die op politici stemmen dat zo willen,dat openbaar vervoer overal beschikbaar moet zijn,zitten voornoemde maatschappijen in een hopeloze positie.Zelfs NA het uitkuisen en ontvetten van alle mogelijke verliesposten zal het moeilijk zijn daar een "gezond" soort maatschappij van te maken,vooral voor den Ijzeren weg lijkt mij geen hoop te bestaan,speciaal niet in Vlaanderen.(Wallonie lijkt me eigenlijk beter geschikt voor spoorwegen) Ikzelf zie die spoortraces in Vlaanderen eerder nuttiger en bruikbaarder als vrachtwagenwegen,bvb voor de befaamde "road-trains".. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be