Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Documentaire onthult: "Paus Johannes Paulus II had affaire met getrouwde vrouw" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228904)

cookie monster 17 februari 2016 03:50

Documentaire onthult: "Paus Johannes Paulus II had affaire met getrouwde vrouw"

Documentaire onthult: "Paus Johannes Paulus II had affaire met getrouwde vrouw"
http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...de-vrouw.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/3805/Buiten...et-vrouw.dhtml
De verboden vrucht smaakt opperbest :thumbsup:

Geestelijken mogen niet trouwen nadat ze zijn gewijd !!
Waarom de regels overtreden van uw eigen geloof ??
Is/was die JPII een hypocriet ??

Natuurlijk , het rechtmatige weerwoord:
http://www.nu.nl/entertainment/42144...paulus-ii.html

Bhairav 17 februari 2016 06:27

De pot op met het Vaticaan. Kan niet genoeg schandalen hebben.

De schoofzak 17 februari 2016 07:45

Het interesseert me niet (tenzij om de kaloten wat te jennen, maar dat is een slecht kantje van mij).

Op persoonlijk vlak hoop ik dat hij er van genoten heeft. En zij ook natuurlijk.

.

SDX 17 februari 2016 12:17

Als ie op deze manier met z'n fikken (en de rest) van kleine kindertjes afbleef kan ik dat enkel maar toejuichen.

Pandareus 17 februari 2016 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7998771)
Het interesseert me niet (tenzij om de kaloten wat te jennen, maar dat is een slecht kantje van mij).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7998771)

Op persoonlijk vlak hoop ik dat hij er van genoten heeft. En zij ook natuurlijk.

.

volledig akkoord hiermee. :twisted:

Johan Bollen 17 februari 2016 16:08

Voor wanneer een vrouwelijke getrouwde paus met een buitenechtelijke lesbische lat relatie? Ok das wat te veel gevraagd. Celibaat afschaffen en erkennen dat vrouwen in gelijke mate als mannen 'bevangen kunnen zijn door de heilige geest' zou al een goed begin zijn. Te verkiezen boven de huidige hypocrisie.

Another Jack 17 februari 2016 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7999227)
Voor wanneer een vrouwelijke getrouwde paus met een buitenechtelijke lesbische lat relatie? Ok das wat te veel gevraagd. Celibaat afschaffen en erkennen dat vrouwen in gelijke mate als mannen 'bevangen kunnen zijn door de heilige geest' zou al een goed begin zijn. Te verkiezen boven de huidige hypocrisie.

Ben jij lid van de RKK?

Het Oosten 17 februari 2016 17:14

Citaat:

Men zou die man meer moeten negeren. Zoveel aandacht besteden aan iemand wiens 'kerk' gesteund is op mythes van 2000 jaar oud. Hoe is het mogelijk. En dat die man eens verliefd is geworden op een getrouwde vrouw? So what? Welke nieuwswaarde heeft dit nu eigenlijk? Geen.

Het Oosten 17 februari 2016 17:15

Citaat:

Men zou die man meer moeten negeren in de media. Zoveel aandacht besteden aan iemand wiens 'kerk' gesteund is op mythes van 2000 jaar oud. Hoe is het mogelijk. En dat die man eens verliefd is geworden op een getrouwde vrouw? So what? Welke nieuwswaarde heeft dit nu eigenlijk? Geen.

DewareJakob 17 februari 2016 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7999251)
Ben jij lid van de RKK?

Moet dat dan om het hypocriet te vinden?

Johan Bollen 17 februari 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7999251)
Ben jij lid van de RKK?

Wadde? Neem nog een donut. 👍

Odol 17 februari 2016 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7999001)
Als ie op deze manier met z'n fikken (en de rest) van kleine kindertjes afbleef kan ik dat enkel maar toejuichen.

2

Btw, hij had een relatie, wat voor een relatie?
Zij bad een rozenkrans en hij kwam klaar....in zijn onderbroek.
Dat is toch heel celibatair.

Guinevere 18 februari 2016 06:45

Affaire is niet bewezen. Het zou meer dan vriendschap geweest zijn.

Zou dus. Kan ook laster van seculieren zijn.

Hoog story gehalte trouwens...

Eyjafjallajökull 18 februari 2016 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7999642)
Affaire is niet bewezen.

Alsof religioten "bewijzen" hoog in het vaandel voeren...

"Geloven", daar gaat het om. Wel ik geloof dat die affaire er wel degelijk was. Maar doet het terzake ?

De schoofzak 18 februari 2016 12:55

Citaat:

Ik heb niet de gewoonte om me te moeien met het inwendig reglement van private clubs.

Maar wel met het arbeidsrecht en met overheidssubsidies.
Schandalig dus dat de overheid weddes uitbetaalt voor jobkes waar per definitie wijven niet voor in aanmerking kunnen komen.

.

Zipper 18 februari 2016 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7999982)
Ik heb niet de gewoonte om me te moeien met het inwendig reglement van private clubs.

Maar wel met het arbeidsrecht en met overheidssubsidies.
Schandalig dus dat de overheid weddes uitbetaalt voor jobkes waar per definitie wijven niet voor in aanmerking kunnen komen.

.

"private clubs" die wel met gemeenschapsgeld gefinancierd worden.

Johan Bollen 18 februari 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7999329)
Men zou die man meer moeten negeren. Zoveel aandacht besteden aan iemand wiens 'kerk' gesteund is op mythes van 2000 jaar oud. Hoe is het mogelijk. En dat die man eens verliefd is geworden op een getrouwde vrouw? So what? Welke nieuwswaarde heeft dit nu eigenlijk? Geen.

Er zijn grotere futiliteiten die in het nieuws komen. Deze club heeft ten andere meer dan een miljard leden. Waarom zou wat daar gebeurd per definitie minder nieuwswaardig zijn dan laten we zeggen de regeringsperikkelen van een amper onafhankelijk landje van 10 miljoen inwoners of een zuigjob voor een president?

Zipper 18 februari 2016 13:58

Het was blijkbaar geen kind/minderjarige, dus een grote vooruitgang.

cookie monster 22 februari 2016 03:40

Citaat:

Affaire is niet bewezen.

Hoe dan , kan je dat bewijzen ??

Citaat:

Hoog story gehalte trouwens...

Zeker & vast !!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be