![]() |
Je leest nogal wat zever in de gazet
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-h...ring-a2621703/
:lol::lol: Als bankagent mag je geen schenkingen aanvaarden van klanten , dat is strikt verboden. Die advokaat kent zijn vak niet. Geen schijn van kans dat hij deze zaak kan winnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een krant zoals De Standaard heeft nog een meerwaarde. De rest is randinformatie te vinden op het net. Wie betaalt voor het lezen van het Nieuwsblad op tablet beschouw ik als een sukkel. |
Doet me denken aan Eyskens, die grote nul met de enige verdienste om af en toe eens de waarheid op een grappige manier te vertellen:
in de b. politiek vloeit geen bloed, maar des te meer zever. . |
Ik weet één iets: onderschat sommige advocaten niet, die weten sommige zaken te draaien en keren tot iedereen ermee weg is. Sommige advocaten hebben ook enorm veel en vooral enorm machtige connecties waardoor ze bijna alles voor elkaar krijgen.
In deze zaak zie ik dat er een burgemeester betrokken is. Als die de juiste connecties heeft en aan de juiste touwtjes trekt dan kan deze zaak makkelijk in zijn en zijn zoon's voordeel uitdraaien. Soms is er ook stom toeval mee gemoeid als bijvoorbeeld de juiste rechter over de zaak moet oordelen is het snel in kannen en kruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo heeft vader Browaeys bij de fusies in de jaren '70 van de vorige eeuw een hele gemeente cadeau gekregen. |
Citaat:
Deze regels zijn ingesteld om dergelijke mistoestanden te vermijden. Ik ben lang genoeg makelaar en bankagent geweest om dit met absolute zekerheid te weten. |
Citaat:
|
"Je leest nogal wat zever in de gazet" (dixit Pericles)
Waarom publiceer je het dan Pericles ? |
Citaat:
|
Kwaliteitskrant de Standaard heeft gisteren gescoord met volgend artikel!:
Citaat:
|
Citaat:
|
In de gazet wordt veel verteld. Het is niet allemaal zever. De vraag is wat uiteindelijk nieuws is. Wat boeit de mensen. Lokaal. Het mooie weer, sport, roddelpraat, burenprobleemkes ...
Een gazet is niet te vergelijken met een krant zoals DS. |
Citaat:
De bankagent wordt strafrechtelijk vervolgd voor oplichting, misbruik van vertrouwen en valsheid in geschrifte. Kort gezegd komt het erop neer dat om hem voor deze misdrijven te kunnen veroordelen het openbaar ministerie moet aantonen dat er een bedrieglijk opzet was met betrekking tot het overschrijven van die gelden? Indien dit inderdaad mogelijks een schenking was, of er twijfel over kan bestaan dat het inderdaad bedoelt was als schenking is er geen bedrieglijk opzet en kan men hem niet veroordelen. Het is dan overigens niet relevant of die schenking rechtsgeldig was of niet. Er is overigens geen enkele bepaling in het Burgerlijk Wetboek die een schenking aan een bankagent verbiedt. Het kan zijn dat er een deontologische en mogelijks tuchtrechtelijke regel is voor die sector maar die maakt de schenking naar burgerlijk recht niet ongeldig of ongedaan. Ik denk dat die advocaat zijn vak beter kent dan u denkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be