Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Deze mensen zeggen het goed. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22904)

Patriot! 27 oktober 2004 19:38

Deze mensen zeggen het goed.

[size=3]Citaten[/size]

23_10_2004De Standaard

Elio Di Rupo, voorzitter PS, over de toekomst van België

"Tot nu toe zijn we er altijd in geslaagd om de centrifugale krachten onder controle te houden. Dat vereist inspanningen van elke gemeenschap. Maar daarvoor moet er wel een antwoord komen op de vraag of we België willen behouden. Ik weet dat de bevolking voor is. Als de politici het land willen behouden, moeten ze ook bereid zijn een inspanning te doen. Ik moet misschien de eerste zijn om die inspanning te doen."

19_10_2004Het Nieuwsblad

Vera Dua, voorzitster Groen!, over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling

"Voor ons is deze peiling een positieve vaststelling. De Vlaming wil België niet opgeven. We zijn wel erg zelfverzekerd geworden, meer nog dan de Walen. We weten dat we het goed hebben, wat juist is. Maar dat zelfvertrouwen is geen zelfgenoegzaamheid geworden. Wij vragen de scheiding niet aan. We willen nog solidair zijn. De Bevolking wil geen splitsing. Zoveel is duidelijk. Ik voel dat ook aan in de contacten die ik met de mensen heb."

19_10_2004Het Nieuwsblad

Guy Verhofstadt, Eerste Minister (VLD), over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling

"Er bestaat een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van het land. Er zijn nog altijd meer zaken die Walen en Vlamingen delen, dan verdelen. Het Forum heeft precies als doel de laatste voetangels weg te nemen om naar een volwassen federalisme te gaan."

10_09_2004La Libre Belgique

Francis Van de Woestyne, journalist bij La Libre Belgique over het Forum voor de Staatshervorming

"Het Forum is zogezegd enkel tot stand gekomen om te beantwoorden aan de institutionele obsessie van de Vlamingen. Laat ons duidelijk zijn: niet de Vlamingen maar slechts een aantal Vlaamse politici vraagt om dit Forum. Zij staan onder druk van de meest extremistische partijen die een campagne van taalzuivering voeren in Vlaanderen en ze voelen de hete adem van deze partijen in hun nek. Stemmen gaan op in Vlaanderen, verlegen als het ware, die stellen dat het communautaire niet de voornaamste zorg is van de mensen, maar wel de werkzekerheid, de economie, het milieu. Is er dan niemand die deze stemmen wil aanhoren?"

Supe®Staaf 27 oktober 2004 19:41

Mooie collectie!!!!!!!

Olivier 27 oktober 2004 20:47

Amen.

Yann 27 oktober 2004 21:58

Prachtig.

zorroaster 27 oktober 2004 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
19_10_2004Het Nieuwsblad

Vera Dua, voorzitster Groen!, over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling

"Voor ons is deze peiling een positieve vaststelling. De Vlaming wil België niet opgeven. We zijn wel erg zelfverzekerd geworden, meer nog dan de Walen. We weten dat we het goed hebben, wat juist is. Maar dat zelfvertrouwen is geen zelfgenoegzaamheid geworden. Wij vragen de scheiding niet aan. We willen nog solidair zijn. De Bevolking wil geen splitsing. Zoveel is duidelijk. Ik voel dat ook aan in de contacten die ik met de mensen heb."

Zal ik eventjes Bruno Yammine citeren, de verantwoordelijke van de BUB-studiedienst, die ooit op dit forum zich uitsprak over een minder Belgisch citaat van diezelfde Dua:

"Ach, denkt ge nu echt dat we de zever van dat wijf geloven?"

De BUB verandert blijkbaar nogal vlotjes van mening...

basil 27 oktober 2004 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[size=3]Citaten[/size]

19_10_2004Het Nieuwsblad

Guy Verhofstadt, Eerste Minister (VLD), over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling

"Er bestaat een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van het land. Er zijn nog altijd meer zaken die Walen en Vlamingen delen, dan verdelen. Het Forum heeft precies als doel de laatste voetangels weg te nemen om naar een volwassen federalisme te gaan."

Gieke geeft geen voorbeelden, dus vraag ik aan de 'goede belgen' op dit forum: welke zaken delen Vlamingen en Walen?
(Afgezien van frietkoten).
Wat bindt ons?

Piet Hein 27 oktober 2004 22:51

nieuwe naam voor dit onderwerp. Deze mensen zeggen het goed fout.

Yann 27 oktober 2004 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zal ik eventjes Bruno Yammine citeren, de verantwoordelijke van de BUB-studiedienst, die ooit op dit forum zich uitsprak over een minder Belgisch citaat van diezelfde Dua:

"Ach, denkt ge nu echt dat we de zever van dat wijf geloven?"

De BUB verandert blijkbaar nogal vlotjes van mening...

of Vera dua...

Yann 27 oktober 2004 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
nieuwe naam voor dit onderwerp. Deze mensen zeggen het goed fout.

Waarom?

zorroaster 28 oktober 2004 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
of Vera dua...

In het interview dat Bruno zo belgde zij ze alleen dat haar relaties met Ecolo een stuk koeler waren geworden na de nachtvluchtenaffaire. Toen was ze een wijf dat zever verkocht, maar als ze iets positief over België zegt heeft ze opeens "gelijk". Ook niet erg consequent...

Lesane 28 oktober 2004 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basil
Gieke geeft geen voorbeelden, dus vraag ik aan de 'goede belgen' op dit forum: welke zaken delen Vlamingen en Walen?
Wat bindt ons?

Nu gene zever he. Wil hier geen communautaire discussie over op gang trekken. Maar hebt gij in Wallonië al ooit goede friet geëten? Aub., zeg me waar, dan kan ik daar in 't vervolg naar toe rijden als ik er in de buurt kom. Tot nu toe heb ik daar alleen nog maar een hoop vet met wat aardappelschijfjes in gekregen. En van zoete mayonaise hebben ze ook nog nooit gehoord. (Maar dat zal wel op meer plaatsen zijn.)

Patriot! 28 oktober 2004 09:03

Wie eet er nu zoete mayonaise 8O

jOOSt 28 oktober 2004 09:10

[size=5]Dat is allemaal cafépraat![/size]

Patriot! 28 oktober 2004 09:14

Jaja manneke, en leve België.

Geertje 28 oktober 2004 09:37

Het komt wel uit de mond van de meest geloofwaardige politici.

:-D

Olivier 28 oktober 2004 10:03

Die van de NVA zijn zeker heilig.....

Everytime 28 oktober 2004 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basil
Wat bindt ons?

Behalve Rwa Albert, zijn Muppet Show Band en Helmut Lotti, zie ik niets.........:lol:

Ah ja, De Rode Duivels maar ja, aangezien voetbal me niet interesseert..........8)

jOOSt 28 oktober 2004 10:29

Communautaire problemen, dat hebben we gemeen....

Yann 28 oktober 2004 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
In het interview dat Bruno zo belgde zij ze alleen dat haar relaties met Ecolo een stuk koeler waren geworden na de nachtvluchtenaffaire. Toen was ze een wijf dat zever verkocht, maar als ze iets positief over België zegt heeft ze opeens "gelijk". Ook niet erg consequent...

Bruno heeft deze topic toch niet geopend? Over wat zit je eigenlijk te zeveren?

Hans1 28 oktober 2004 13:43

Wat is er fout aan bovenstaande citaten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be