![]() |
Voor wanneer getrainde justitie ?
Ik vind dat justitie zich daar veel meer mee moet bezig houden.
En dat de politiek hen daarvoor de middelen en bevoegdheden moet geven. En natuurlijk niet alleen voor winkeliers. Eerst en vooral voor woninginbraken. Misschien zal het rekeningrijden een doorbraak betekenen. Als alle auto's, dus ook de buitenlandse die Vlaanderen binnenkomen, in een databank moeten opgenomen zijn; en aan de hand van dewelke niet herkende autonummerplaten direct een alarm geven ... titel: Getrainde dieven beroven winkels voor half miljard http://www.standaard.be/cnt/dmf20160222_02142249 Citaat:
|
Er zijn geen middelen meer, het leger, de politie, het gerecht, het onderwijs, de cultuursector, onze infrastructuur, etc. Allemaal staan ze met het water tot aan de lippen.
|
Politiediensten zijn altijd druk bezig met het controleren en beboeten van gewone burgers. Ik heb het al 1000 keer gezegd: stop met makkelijke flitsboetes en begin met het opsporen van inbrekers, dieven en ander tuig van de richel. Die richten veel meer schade aan dan die hardrijders die 125km/h in plaats van 120km/h op de snelweg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de grootste schuldigen aan dit verhaal staan nu overal het luidste te roepen om diegene die de boel wat willen opkuisen nog tegen te werken... want zo riskeren ze om hun eigen zakken niet meer genoeg te kunnen vullen op kosten van de bijna totaal failliete gemeenschap... |
Citaat:
Aantal slachtoffers terrorisme België 2014: 4 Aantal verkeersslachtoffers België 2014: 727 |
Citaat:
In de zone waar ik woon, staan ze er ook. Maar een Oost-Europeaan (of een Vlaming) die daar gefilmd wordt als hij voorbij rijdt met een valse nummerplaat ... Dus naast de reeds aangekondigde koppeling van al die databanken van camera's, graag ook een positieve databank met alle nummerplaten die wettelijk mogen rondrijden. En om valse nummerplaten die een exacte kopie zijn van jouw of mijn nummerplaat, liefst nog een zenderke in de auto, die matcht met de nummerplaat. Zodat ook dat aspect gecontroleerd kan worden. (tuurlijk gaan er velen bleiten van de schrik, dat ze zouden 'gekend' geraken omdat ze om de zoveel tijd eens binnen wippen in een café waar de diensters voor de vensterbank staan te twerken. Het volstaat evenwel om het misbruik van camera-gegevens zwaar te bestraffen.) . |
Citaat:
De gepensioneerden hebben toch niets anders te doen blijkbaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be