![]() |
Kost & inwoon bij ouders betalen als meerderjarige ??
Vandaag heb ik het vernomen via Nieuws TV ...uitspraak van een rechter die een moeder ongelijk gaf omdat ze een vergoeding vroeg aan haar kinderen lees meerderjarige 27 j. die niet wilde betalen voor kost & inwoon bij zijn ouders juist gelijk zijn zus of broers ?? ik had direct mijn bedenkingen .... blijft een moeder de sloor van haar (volwassens )kinders was & plas & kook voor eeuwig dan ?? Ja volgens die rechter ! :roll::roll: waarom moesten wij dan ons geld afgeven op het einde van de maand in de jaren 1970 .....aan ons ouders ?? er is wel veel veranderd hoor! ook de rechters hun menig....:roll::roll:
|
Die rechter heeft een punt. Als je jongeren op de wereld zet moet je er maar voor opdraaien, desnoods levenslang.
|
Citaat:
En terecht. Het is echter niet verboden hem/haar aan de deur te zetten. |
Citaat:
|
Citaat:
Amai...ha, volgens mij was uw reactie ook ironisch bedoeld..... toch?? |
Citaat:
|
Citaat:
Met betrekking tot artikel 213 van het Burgerlijk Wetboek inzake de verplichting voor elke echtgenoot tot het verlenen van hulp en bijstand moet worden opgemerkt dat er een verschil bestaat tussen deze verplichting en het verrichten van een beroepsactiviteit als werknemer onder het gezag van de echtgeno(o)t(e). De hoedanigheid van echtgenoot en de daarmee gepaard gaande belangengemeenschap beletten namelijk het bestaan van een gezagsverhouding niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Een arbeidscontract kan enkel onder specifieke omstandigheden en wellicht ook enkel onder een vennootschapsvorm. Dit om de eenvoudige reden dat de partner geen gezag mag uitoefenen onder welke omstandigheden dan ook. Het moet dus specifiek van dien aard al zijn om hier een afwijking in te bekomen en dan nog maar enkel op gebied van arbeid. Grijze zone. |
Citaat:
Empathie leer je niet enkel in de boeken. |
Citaat:
Stel, uw kind beslist om niet voor zichzelf in te staan. Maw, hij of zij vertikt het om enige inspanning te leveren om voor een eigen inkomen te zorgen, "gaan werken" in de volksmond. Moet de gemeenschap daar dan maar voor opdraaien of diegenen die verantwoordelijk zijn voor zijn of haar op de wereld zetting en/of, volgens gangbare normen, mislukte opvoeding? Draai er dan, als ouder, maar zelf voor op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan mag ik hem ook vermoorden als hij zijn verantwoordelijkheid niet wil opnemen, op laat zeggen zijn 22ste? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be