Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Iedere partij zijn (seks)schandaaltje: nu de pvda (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229151)

De schoofzak 23 februari 2016 17:33

Iedere partij zijn (seks)schandaaltje: nu de pvda

Een verhoor inzake een schijnhuwelijk.

Dat kan een gemeenteraadslid van de communisten niet over zich heen laten gaan natuurlijk.

Dat ze nu beiden zo'n schadevergoeding moeten betalen, betekent iets - volgens mijn kleine teen.

Afgezien daarvan, zou men direct een einde kunnen maken aan die historie van schijnhuwelijken.
Als het huwelijk geen 10 jaar stand houdt, dan zou de b. nationaliteit nog niet definitief verworven mogen zijn.

titel: Gewezen Antwerps gemeenteraadslid veroordeeld voor lasterlijke aangifte
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160223_02144932

Citaat:

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft Frank Hosteaux (66), gewezen Antwerps gemeenteraadslid van sp.a en PVDA, en zijn Nigeriaanse echtgenote Favour F. (32) veroordeeld voor lasterlijke aangifte tegen een politie-inspecteur, die een onderzoek moest uitvoeren naar een mogelijk schijnhuwelijk tussen hen. Ze kregen twee maanden cel en 600 euro boete, beiden met uitstel, en moeten de inspecteur 500 euro schadevergoeding betalen.

Het koppel had klacht ingediend tegen de inspecteur voor racisme, intimidatie en schriftvervalsing. Hij had hen op 6 mei 2014 verhoord naar aanleiding van hun huwelijksaanvraag en moest nagaan of het niet om een schijnhuwelijk zou gaan.

Ze vonden dat de inspecteur hen geïntimideerd had en schokkende en intimiderende vragen had gesteld. Volgens de inspecteur was het verhoor sereen verlopen. Het parket seponeerde de klacht, omdat na onderzoek bleek dat er zich tijdens het verhoor geen onregelmatigheden hadden voorgedaan.

Lasterlijke aangifte

De politie-inspecteur diende daarop zelf klacht in wegens lasterlijke aangifte. Hosteaux en zijn echtgenote wilden de inspecteur naar eigen zeggen niet schaden, maar de rechtbank was het daar niet mee eens. Er werd in het vonnis gesteld dat ze maar al te goed wisten dat de politie-inspecteur niets verweten kon worden en dat hun klacht vals was.

“Het kwaadwillig opzet van beklaagden wordt bijkomend nog bevestigd door het gegeven dat zij beroep deden op de pers om artikelen te laten publiceren waarbij de schijn gewekt werd dat hun huwelijk belemmerd werd door de politie-inspecteur die hen verhoorde over hun mogelijk schijnhuwelijk”, aldus de rechtbank.

Rahowa 23 februari 2016 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8005407)

Dat kan een gemeenteraadslid van de communisten niet over zich heen laten gaan natuurlijk.

Dat ze nu beiden zo'n schadevergoeding moeten betalen, betekent iets - volgens mijn kleine teen.

Afgezien daarvan, zou men direct een einde kunnen maken aan die historie van schijnhuwelijken.
Als het huwelijk geen 10 jaar stand houdt, dan zou de b. nationaliteit nog niet definitief verworven mogen zijn.

Toch raar dat die oude vetkleppen altijd met een exootje afkomen en nooit in land van herkomst blijven wonen.

Rahowa 23 februari 2016 19:10

Citaat:

Toch raar dat die oude vetkleppen altijd met een exootje afkomen en nooit in land van herkomst blijven wonen.

Henri1 24 februari 2016 07:00

Citaat:

Tegen heet Polleke verbleekt alles.

De schoofzak 24 februari 2016 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8005771)

Vooral de veroordelingen tot straffen en tot schadevergoedingen ?

.

Jakko 24 februari 2016 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8005941)
Vooral de veroordelingen tot straffen en tot schadevergoedingen ?

.

De schadeclaim van 624.000 euro werd omgebogen naar 11.000 euro te betalen gerechtskosten. Rijk is hij er alleszins niet van geworden.

DewareJakob 24 februari 2016 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8005771)

Rood wordt roze?

De schoofzak 24 februari 2016 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 8006000)
De schadeclaim van 624.000 euro werd omgebogen naar 11.000 euro te betalen gerechtskosten. Rijk is hij er alleszins niet van geworden.

En hoeveel moeten we betalen voor een link van jouw beweringen ?
Of is onderdanig verzoeken al genoeg ?

.

Jakko 24 februari 2016 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8006057)
En hoeveel moeten we betalen voor een link van jouw beweringen ?
Of is onderdanig verzoeken al genoeg ?

.

Je hebt gelijk dat je het zaakje niet vertrouwt, Schoof. De schadeclaim bedroeg zelfs 625.000 euro en de gerechtskosten minstens 11.000 euro.

Citaat:

Van Den Driessche eiste een schadevergoeding van 625.000 euro van Antonissen.
De schadevergoeding die Van Den Driessche eiste, zal dus niet uitbetaald worden. Hij moet minstens 11.000 euro gerechtskosten betalen.
schadeclaim Van den Driessche tegen journalist ongegrond

Sukkelaar 25 februari 2016 14:49

Citaat:

Jij schrijft dat hij een gemeenteraadslid van de communisten is.

In het artikel van DS staat dat hij een gewezen gemeenteraadslid is;

Wat is het nu?

Vette Pois(s)on 25 februari 2016 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8007251)
Jij schrijft dat hij een gemeenteraadslid van de communisten is.

In het artikel van DS staat dat hij een gewezen gemeenteraadslid is;

Wat is het nu?

iets links

subocaj 26 februari 2016 08:49

Citaat:

Geld dat voor Belgen ook?

Citaat:

Is hij veroordeeld wegens het schijnhuwelijk, of voor een lasterlijke aangifte?

De schoofzak 26 februari 2016 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8008138)

Tuurlijk. In gelijke mate.
Vb. huw je als Vlaming met een Amerikaanse, en komt er binnen 10 jaar een scheiding, dan mag dat van mij leiden tot het verlies van de desgevallende aanneming van de Am. nationaliteit.

Had je anders verwacht ?

Citaat:

Is hij veroordeeld wegens het schijnhuwelijk, of voor een lasterlijke aangifte?

Aangezien hij jouw (ex) partijgenoot was/is, weet jij mogelijks meer dan wat er in de gazet over staat.
Verlicht ons.

.

subocaj 26 februari 2016 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8008169)
Tuurlijk. In gelijke mate.
Vb. huw je als Vlaming met een Amerikaanse, en komt er binnen 10 jaar een scheiding, dan mag dat van mij leiden tot het verlies van de desgevallende aanneming van de Am. nationaliteit.

Had je anders verwacht ?

Volgens jou waarschijnlijk wel, maar de Amerikaanse elite zal er "ietsje" anders over denken als ik hun aantal echtscheidingen en "eeuwige" huwelijken bekijk, die blijven niet bij hun heksie perfektie.

Citaat:

Aangezien hij jouw (ex) partijgenoot was/is, weet jij mogelijks meer dan wat er in de gazet over staat.
Verlicht ons.

Ja, maar dan begeef ik me op het vlak van conspiracy theories.;-)

De schoofzak 26 februari 2016 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8008223)
Volgens jou waarschijnlijk wel, maar de Amerikaanse elite zal er "ietsje" anders over denken als ik hun aantal echtscheidingen en "eeuwige" huwelijken bekijk, die blijven niet bij hun heksie perfektie.
...

Ik ben blij dat mijn humor aanstekelijk werkt.
(post scrotum: nog juist die t vervangen door s: heksie perfeksie. Om verwarring van uitspraak te voorkomen)

.

DewareJakob 26 februari 2016 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8008316)
(post scrotum: nog juist die t vervangen door s: heksie perfeksie. Om verwarring van uitspraak te voorkomen)

.

Die PS: Zie je ook vaak in de annalen van de protestantse kerk. ;-)

subocaj 28 februari 2016 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8008407)
Die PS: Zie je ook vaak in de annalen van de protestantse kerk. ;-)

Nee, hij vermeld graag de PS.;-)

subocaj 28 februari 2016 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8008316)

.

Zal er in de toekomst op letten, doe de groeten aan je heksie perfeksie.
Zeg maar van die eeuwige communist.;-)

Bob 6 maart 2016 16:07

Citaat:

Ja, die krijgen hun nationaliteit ook terug, die ze daarvoor hadden.

Bobke 6 maart 2016 16:13

Citaat:

Natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be