![]() |
Waarom eist Rutten onderwijshervorming?
De aap kwam uit de mouw tijdens een interview op radio 1,onze radicale neo-belgischiste wil onze jeugd de taal van Moliére nog enkele jaren vroeger door de strot duwen.Terwijl de ganse wereld Engels spreekt blijft men hier 100 jaar achterlopen om de francofone parasieten te plezieren.Bestaat er een Waalse versie van Rutten die zich zorgen maakt over het gebrek van kennis van het Nederlands bezuiden de taalgrens?Schrap die V toch uit OPEN-VLD en vervang die door een b.
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...wij-niet.dhtml |
Misschien een linkje naar het interview met radio-1? (Wie was trouwens de spreker, Rutten zelf of iemand anders?)
|
Zelf gevonden: http://www.radio1.be/programmas/vand...-ambitie-tonen
05.07, "Rutten": "en alsjeblief, moet dat nu elke keer Frans zijn? Kan dat ook eens geen andere taal zijn waar jongeren wél door geboeid zijn en wel door gepassioneerd zijn. Die vrijheid zouden de scholen moeten krijgen" M.a.w. Rutten bepleit hier net het omgekeerde van wat jij haar in de mond legt. |
Citaat:
Er is voor iedereen wat in dit interview, je kan voor of tegen uit onthouden. Dat baart natuurlijk zorgen die welbewuste vaagheid. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat is of zou moeten zijn zonder enige twijfel dus het geval in beide landsdelen. Alleen maak ik er haar opmerkzaam op dat Nederlands voor Waalse kinderen minder belangrijk zal zijn om wereldburgers te worden. En dat het evenmin noodzakelijk is dat men Vlaamse kinderen Frans zou aanleren. Als men in beide landsdelen het Engels aanleert dan kennen onze kinderen een wereldtaal en worden de stammentwisten hier automatisch opgelost. Zowel toekomstige Walen als Vlamingen kunnen dan op gelijke voet met mekaar praten. Gedaan dan met de oude kaste die van thuis uit neerkijkt op de Vlaamse boerkes. En ze kunnen zich dan niet meer wegsteken achter hun drogredenen die ze nu gebruiken om het Nederlands te omschrijven als een minderwaardige stammentaal. En als heel Europa zou uitgaan van dit standpunt dan wordt op termijn ook Europa een geheel waar het nu een toren van Babel is en blijft. De toekomst van onze kinderen wordt niet bepaald in de Benelux maar zal bepaald worden op internationaal gebied. En alleen daarom al vind ik niet alleen het aanleren van Engels belangrijk maar verkies ik zelfs de talen Russisch, Chinees en Spaans boven het Frans als bijkomend taalonderricht voor onze kinderen. Hen met de Franse taal opzadelen is hen opsluiten in een hok wegens beperkingen en dit terwijl de wereld veel groter is. Tenzij ze pater willen worden in Afrika in een paar gewezen Franse kolonies. Maar daar houdt het ook op. :evil: Trouwens ook in Afrika begint men het belang van de Engelse taal in te zien. Maar daar speelt het gebrek aan paterkes mee die er vroeger kwamen leuteren over de goede God. Bovendien hebben ze daar meer en meer de islam. Je merkt het trouwens op veel plaatsen aan hun gedrag. :lol: |
Citaat:
Misschien beseft ze dan met zekerheid dat het zeker geen Frans moet zijn om hiervoren door mezelf uiteengezette redenen . Alleen opvoeding tot internationale Belgen kan dit land nog redden; zelfs binnen de Europese context. Voor mij zijn dus de vorige akkoorden waardeloos. Het zijn weer geen akkoorden in het voordeel van onze kinderen maar uitsluitend compromis akkoorden. En daar hebben we reeds er teveel van gehad. :evil: De toekomst der Belgen is niet gebaat met al dat compromisgelul. |
Toen de huidige Vlaamse Regering gevormd werd ,werd duidelijk afgesproken dat de onderwijshervormingen,die reeds grotendeels onder een vorige Vlaamse regering uitgetekend werden,zouden uitgevoerd worden.
O-VLD heeft dat ondertekend. Het lijkt me logisch dat niet IEDERE regering,IEDER aspect van haar bevoegdheden zal her-onderhandelen.Zo gaat NIKS meer vooruit. Mevrouw Rutten zit niet in de Vlaamse regering.Ik ben benieuwd hoe de O-VLD mandatarissen in de Vlaamse Regering wel denken over de demarche van hun voorzitter,die,schijnt me toch toe,nergens voor nodig is...want een uitgetekend onderwijsplan wil helemaal niet zeggen dat alles,altijd,in beton gegoten is...Zo onnozel zijn politiekers niet(meer)..... Kirren voor de radio en de TV biedt enkel stof voor journaille die dit met plezier en zwaar overdreven zullen opentrekken (tot en met "bom" onder Vlaamse regering),leidt tot irritatie van mandatarissen ter plekke(en dat is NIET mevrouw Rutten) en het werkveld (onderwijsmensen )en veel gazettenpraat. slordig,slordig,slordig....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Veronderstel eens dat ze het daar eens over zouden worden, geen commissie meer, waar ze als ze er in zetelen, dik extra voor betaald moeten worden. Je denkt toch niet dat die geldwolven ook maar iets met de toekomst van je kinderen inzitten? |
Bij de EU zijn nu 28 landen aangesloten. Hoeveel talen zijn dat bij elkaar? Waarom is er voor de ganse EU niet 1 officiële taal afgesproken zodat iedereen waar dan ook in de EU kan communiceren? Lijkt dat niet logisch? De huidige toestand met al die tolken en vertalers moet toch enorm veel geld kosten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens de blablablablabla vertalen is feitelijk niet nodig, het betekent gewoon je verdient teveel, wij romen af. |
Citaat:
|
Citaat:
Wel subocaj, daar vrees ik ook voor. Feitelijk stel ik dit reeds vast van toen ik nog jong was. Als ik al die zever die wij vroeger via de geschiedenislessen kregen; evenals de lessen godsdienst en aardrijkskunde; en daarbij overweeg wat voor nut het allemaal had achteraf dan besef ik dat men bepaalde lessen alleen gaf om leraars werk te geven en om leerlingen bezig te houden met materie waar ze achteraf totaal niks van nodig hadden. En als ik nadien overweeg hoe onze taallessen verwaarloosd werden; iets waar ik ten volle mee werd geconfronteerd achteraf; dan besef ik dat de gang van zaken gewild was om de kinderen van de gewone man een bijna onoverkomelijke achterstand te bezorgen. En dit zowel in Wallonië als Vlaanderen. Een jonge Franstalige collega; waarmee ik mijn loopbaan aanving; zei steeds : "Nous n'avons pas eu la base". En hij had gelijk. Want de bourgeoisie sprak thuis Frans en Nederlands maar noch de Franstalige werkman of de Vlaamse hadden die luxe. De kinderen van die werkmensen waren dus ook vreemdelingen in eigen land evenals dezen van de vluchtelingen. En ze zijn het nu nog. De rijken sturen hun kinderen zelfs naar speciale scholen waar het onderricht meer up-to-date is. Dus die comedie moet maar eens stoppen. :evil: En Europa moet ook maar eens kiezen welke taal het nu wordt. Die nest tolken is er voor niks nodig. Wie graag verkozen wordt voor een Europees zitje moet zelf maar zorgen dat hij een Europese taal machtig is. En.......dat ze dan maar best een wereldtaal kiezen waarmee ze kunnen praten met onze grootste handelspartners. En zonder tolken dan. Mij dunkt dat een politiek jobke in Europese instellingen wel de moeite waard is om zich een inspanning te getroosten. :oops: |
Citaat:
De tweede zin is onjuist. De tweede paragraaf begint ook goed. Alleen wanneer je stelt dat de "stammentwisten" met het gebruik van het Engels als gemeenschappelijke tweede taal, hierdoor zullen opgelost worden sla je de bal helemaal mis. Het is niet omdat zij in het Engels met mekaar kunnen praten dat daarom de Franstalige bourgeoisie zal nalaten faciliteiten te eisen in de huidige faciliteitengemeenten en de andere randgemeenten. Wij Vlamingen mogen in die val niet trappen en steeds waakzaam blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
De eerste twintig jaar zullen er nog stammentwisten zijn rondom Brussel. Maar mijn bevindingen te velde over de laatste vijftig jaar tellen ook mee in mijn visie. De Vlaamse landbouwer heeft zijn landerijen rondom Brussel duur verkocht aan anderstalig hautain volk. Steeds hebben die inwijkelingen zich beroepen op het feit dat hun taal een wereldtaal zou zijn en dat de Vlaming een taaltje sprak dat een creools samenraapsel zou geweest zijn. En iedereen zag dat; ook die boerkes die verkochten. Maar voor het lieve geld danst zelfs de grootste circusaap. Bijna vijftig jaar heb ik op de barricaden gestaan en bijna vijftig jaar ben ik in de rug geschoten door onwetende Vlamingen. Vijftig jaar zijn er onder ons geweest die waakzaam waren. Vijftig jaar ook zijn deze voorvechters echter op alle mogelijke manieren in het zak gezet door onze verkozenen. Dus het waakzaam zijn heeft niet geholpen. De kankervlek breidt zich uit. Daarom moeten wij het anders aanpakken en zorgen dat onze volgende generatie wereldburgers worden die alle vreemde inwijkelingen kunnen te woord staan; zowel hier als in den vreemde; via een wereldtaal. En dan moet die bourgoisie wel bijdraaien. Want dan spreken zij een minderwaardig creools. Want Frans is geen wereldtaal. Laat ze dat maar verder denken. De verassing zal des te groter zijn. Want al tweehonderd jaar is dat gezever al bezig in België. En het zal bezig blijven. Ofwel valt dit land uit mekaar ofwel blijven wij; Vlamingen; de grootste slachtoffers. Want dit volk wordt verkocht. Wij Vlamingen moeten ons van dat juk bevrijden. Ofwel gebeurt dit deels met de hulp van onze verkozenen ofwel gebeurt dit zonder hun hulp. Maar dan moet het gebeuren via onze taal. De twee mogelijkheden kunnen samen gaan. En indien niet; en blijft men dit volk verkopen; dan moeten wijzelf als individu ten oorlog trekken. Door het gebruik dan van onze taalsterkte. Want over het algemeen is een Waal op dat gebied een dommerik. En daarom moet ons onderwijs zich aanpassen. Zo vlug mogelijk zelfs. En of ze in de Brusselse randgemeenten nog een tijdje ruzie zullen maken omwille van taalfaciliteiten zal zich uiteindelijk keren tegen dezen die zich niet willen aanpassen. Laat ze maar verder stotteren in hun Frans en vermeende superioriteit. Ze zullen zelfs vlugger kleiner worden dan hun Napoleon van destijds. We kunnen ze ook klein krijgen zonder wapens. :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be