Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Het is bewezen: bedrijfswagens leiden tot meer files (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229188)

Blue Sky 25 februari 2016 10:24

Het is bewezen: bedrijfswagens leiden tot meer files
 
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

From_Vlaanderen 25 februari 2016 10:46

Choh ja iets magget hebben denk ik.

coro 25 februari 2016 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8006964)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

Moeten ze zich dan in bochten werken? Ik denk niet dat ze iets in twijfel gaan trekken.
Dat het nu bewezen is doet niets af aan het al jaren gekende feit.

DewareJakob 25 februari 2016 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8006964)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

Verplaatsingen in het gezin verschuiven zich van eigen 2° wagen naar de bedrijfswagen, er worden daardoor niet noodzakelijk meer km gereden.

Dadeemelee 25 februari 2016 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8006990)
Verplaatsingen in het gezin verschuiven zich van eigen 2° wagen naar de bedrijfswagen, er worden daardoor niet noodzakelijk meer km gereden.

Noodzakelijk niet, maar waarschijnlijk wel. Het kost toch (bijna) niets dus...

Scherven A. Mok 25 februari 2016 11:30

Ik heb collega's gekend die voor een paar uur naar de coot d'azur reden om hun kilometers op te maken.

Scherven A. Mok 25 februari 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8006964)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

Binnenkort is het gedaan met de bedrijfswagens. Men gaat de vennootschapsbelasting verlagen en de aftrekposten af schaffen.
:rofl:
Maar niet die van de bedrijfswagens en men gaat ook mogen kiezen in welk systeem men stapt ...
:shit:

brother paul 25 februari 2016 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8006964)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

een rapport van ambtenaren door ambtenaren voor ambtenaren om de politiek blind te maken

kijk , de spoorweg krijgt 3miljard voor 10% van de mobiliteit te verzorgen... De privé doet de rest...

De bedrijfswagen rijdt dus zogenaamd verder naar zijn werk en daardoor meer privé kilometers... Logisch de groep ambtenaren vervalst de statistiek... EN vergeten we niet de privé betaalt voordeel in natura voor de bedrijfswagen... dus die som kan nergens van afgetrokken worden het is gewoon een feit dat de privé dit zelf betaalt

De bedrijfswagens worden dan zogenaamd 8km/dag privé gebruikt, wat een fenomenale rit zeg als je vergelijkt dat mensen 56km/dag pendelen naar hun werk spreek je dus van ocharme 20% privé gebruik... alaleuja dat is de grote fraude die gebeurt door de privé het fantastische getal waar ambtenaren op klaarkomen...

En wanneer rijdt de privé die privé kilometer ? Niet tijdens de werkdagen uiteraard en daar slaat het rappoort voor de derde keer de bal mis

Weet je lees nog eens goed dit artikel
http://newsmonkey.be/article/62882

een halve euro kilometervergoeding wie krijgt dat ?

wat ik denk is dat we de dienstwagens moeten belasten voordeel in natura
wat ik denk is dat het racisme tussen ambtenaren en prive volledig moet afgeschaft worden: dus elke regel voor de privé geldt voor de ambtenaren...


Het is bewezen dat we in een 'ambtenarocratie' leven

De schoofzak 25 februari 2016 13:31

Salariswagens met tankkaart zorgen voor verspilling en niet voor zuiniger gebruik.
Dat moest niet bewezen worden.
Dat kost aan de maatschappij x miljarden

Te hoge lasten op arbeid, waardoor foefelingen zoals salariswagens, eco- en maaltijdcheques interessant worden, waardoor jobs weg gepest worden enz. enz. kosten aan de maatschappij honderd keer x miljarden.

Iedereen, behalve de vakboungd-geïnspireerde parlementairen, weten wat er te doen staat.

.

brother paul 25 februari 2016 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8007142)
Salariswagens met tankkaart zorgen voor verspilling en niet voor zuiniger gebruik.
Dat moest niet bewezen worden.
Dat kost aan de maatschappij x miljarden

Te hoge lasten op arbeid, waardoor foefelingen zoals salariswagens, eco- en maaltijdcheques interessant worden, waardoor jobs weg gepest worden enz. enz. kosten aan de maatschappij honderd keer x miljarden.

Iedereen, behalve de vakboungd-geïnspireerde parlementairen, weten wat er te doen staat.

.

IN feite moet de DISCRIMINATIE tussen lasten op de auto en het openbaar vervoer volledig weggewerkt worden. De burger moet de vrije keuze maken, en die vrije onbelaste en ongetaxeerde en ongesubsidieerde keuze zal automatisch leiden tot de goedkoopste oplossing voor de burger en voor de maatschappij... En zo spaar je miljarden niet op uw manier

De spoorwegen betalen geen btw, geen belastingen, geen sociale lasten op het pensioenpassief etc
Die discriminatie weegt op de begroting en geldt voor een kleine kliek ambtenaren dus dat is verkeerd

Een bedrijfswagen die zelfs afgetrokken wordt door bedrijven a rato van 25% belastingvoordeel, betaalt in feite nog altijd belastingen...

kelt 25 februari 2016 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8007142)
Salariswagens met tankkaart zorgen voor verspilling en niet voor zuiniger gebruik.
Dat moest niet bewezen worden.
Dat kost aan de maatschappij x miljarden

Te hoge lasten op arbeid, waardoor foefelingen zoals salariswagens, eco- en maaltijdcheques interessant worden, waardoor jobs weg gepest worden enz. enz. kosten aan de maatschappij honderd keer x miljarden.

Iedereen, behalve de vakboungd-geïnspireerde parlementairen, weten wat er te doen staat.

.

....maar doen het niet.
We stellen vast dat onder de regering Di Rupo men niet durfde...
We stellen vast dat het onder de regering Michel ook niet zal gebeuren...

Besef ook dat als deze zotternij aangepakt wordt,de fabriek van Geely Belgie(waar men Volvos vervaardigt) zal sluiten.Dit wagenmerk BESTAAT eigenlijk maar voor die markt...
Mogelijk zal hetzelfde met Audi Vorst gebeuren (ik weet namelijk niet in welke andere markt dan "feitelijk gesubsidieerde overdreven grote wagen" hun e-wagens gaan thuishoren)...

De politicus die dat schandaal van de bedrijfswagens durft aan te pakken (en ja,ook de OORZAKEN van dat verhaal)verdient mijn eeuwig respect,maar misschien ben ik dan zijn/haar enige stemmer... :?

Mambo 25 februari 2016 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8007142)
Salariswagens met tankkaart zorgen voor verspilling en niet voor zuiniger gebruik.
Dat moest niet bewezen worden.
Dat kost aan de maatschappij x miljarden

Te hoge lasten op arbeid, waardoor foefelingen zoals salariswagens, eco- en maaltijdcheques interessant worden, waardoor jobs weg gepest worden enz. enz. kosten aan de maatschappij honderd keer x miljarden.

Iedereen, behalve de vakboungd-geïnspireerde parlementairen, weten wat er te doen staat.

.

Dienstwagens van de overheid hebben daar natuurlijk zo geen last van hé?
Ze worden nochtans ook rijkelijk verdeeld over hun personeel.
Met het verschil dat een bedrijfswagen belast word en een dienstwagen niet.

hamac 26 februari 2016 11:28

De linkerzijde ziet met de invoering van een mobiliteitsbudget weer een herverdelingsmechanisme.
Want zij met salariswagens zullen moeten inleveren, terwijl zij zonder extra beloond zullen worden, terwijl er helemaal niets veranderd zal zijn aan de te leveren prestaties.

PeterCC 26 februari 2016 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8006964)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

Ik vind het een heel zwak onderzoek.
Het houdt geen rekening met wie een bedrijfswagen krijgt.

Dat zijn beroepsactieve mensen met een meer dan gemiddeld inkomen die door de band sowieso duurdere wagens en meer wagens per gezin hebben, en meer verplaatsingen voor werk én privé doen.
Het onderzoek vindt dus niets anders dan een verband tussen automobiliteit en beroepsactiviteit en gezinsinkomen wat al lang bekend is.
Heeft niets met het al of niet hebben van een bedrijfswagen te maken.

PeterCC 26 februari 2016 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8007598)
(...)
Besef ook dat als deze zotternij aangepakt wordt,de fabriek van Geely Belgie(waar men Volvos vervaardigt) zal sluiten.Dit wagenmerk BESTAAT eigenlijk maar voor die markt...
(...)

Ik twijfel heel sterk aan jouw stelling.

In het jaar 2014 stond de eerste Volvo in de lijst van de meest ingeschreven leasingwagens op plaats 13: dat was de Volvo V40 met 3.915 inschrijvingen. bron http://www.jobat.be/nl/artikels/de-2...gens-van-2014/
In 2014 werden er in totaal 15.822 nieuwe Volvo's ingeschreven in België, volgens deze bron: http://www.febiac.be/public/statisti...FID=23&lang=NL (en kies dan "raadpleeg de statistieken" en scroll dan naar "wagens" en kies dan "inschrijvingen van nieuwe wagens per merk")
Dus in 2014 betekenden die leasewagens voor Volvo iets van ongeveer een kwart van hun verkoop of iets meer.

brother paul 26 februari 2016 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 8008894)
Ik twijfel heel sterk aan jouw stelling.

In het jaar 2014 stond de eerste Volvo in de lijst van de meest ingeschreven leasingwagens op plaats 13: dat was de Volvo V40 met 3.915 inschrijvingen. bron http://www.jobat.be/nl/artikels/de-2...gens-van-2014/
In 2014 werden er in totaal 15.822 nieuwe Volvo's ingeschreven in België, volgens deze bron: http://www.febiac.be/public/statisti...FID=23&lang=NL (en kies dan "raadpleeg de statistieken" en scroll dan naar "wagens" en kies dan "inschrijvingen van nieuwe wagens per merk")
Dus in 2014 betekenden die leasewagens voor Volvo iets van ongeveer een kwart van hun verkoop of iets meer.

kijk het kan maar opgelost worden door de ambtenarij hun gratis trein abonnement af te nemen, een btw te heffen op de trein, de infraxpensioenlast volledig ten laste te leggen van de infrax, en de ambtenaren de keuze te geven te pendelen met de wagen of met de ongesubsidieere trein.

Sowieso zolang die discriminatie in stand gehouden wordt is het gewoon een wij/zij jaloesie debat

Mambo 27 februari 2016 02:02

Files komen niet door de bedrijfswagens alleen. Misschien een klein beetje dat wel.

Maar door de vele straten die in een verkeerslus zijn gelegd. Gent wil nu 10 zones waarvoor je telkens van de ééne zone naar de andere opnieuw naar de ring moet.

Verder hebben ze zowat alle parkeerplaatsen weggenomen en zijn de parking te bereiken door nauwe straten.

Iedereen rijd nu in cirkels rond.

In die cirkels zitten nu tal van flessenhalsen en vele bloembakken of betonblokken die het verkeer telkens doen stoppen.

Ja...ze doen het er voor.

Om u taksen aan te rekenen.

Jawel...het zijn hypocriete zeikerds.

De schoofzak 27 februari 2016 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8007967)
Dienstwagens van de overheid hebben daar natuurlijk zo geen last van hé?
Ze worden nochtans ook rijkelijk verdeeld over hun personeel.
Met het verschil dat een bedrijfswagen belast word en een dienstwagen niet.

Een dienstwagen is iets heel anders dan een salariswagen.

Als een verantwoordelijk ingenieur wekelijks een tiental werven moet gaan controleren, dan rijdt hij van her naar der met een dienstwagen.
Vanaf het ogenblik dat hij er privé mee rijdt of mag rijden, komt de fiscus om de hoek kijken.
Idem dito voor het camionnetje van de hersteller van fotocopiemachines, de camion van de plaatser van keukens enz.

De officier van de brandweer zijn dienstwagen met logo en blauwe lichten en toeters ... is geen salariswagen. De volgende week is die auto voor zijn collega die dan van dienst is.

.

Hoomer 27 februari 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8006964)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml?show=art

Ben benieuwd in welke bochten de bedrijfswagenrijders zich nu weer gaan wringen om van zwart wit te maken en omgekeerd.

Allemaal dikke zever van een totaal overbodig studiebureau, hieronder onze Freddie aan het woord, het lezen waart.
http://www.golfbrekers.be/men-zegge-het-voort-144/

PeterCC 27 februari 2016 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8009073)
Een dienstwagen is iets heel anders dan een salariswagen.
(...)

Er is geen definitie van salariswagen.

Een werknemer met een reizende functie die buiten de uren van zijn bedrijfswagen gebruik kan maken, heeft die een dienstwagen of een salariswagen?
Iemand met een eigen bedrijf die buiten de uren van een op het bedrijf ingeschreven wagen gebruik maakt, heeft die een dienstwagen of een salariswagen?

Volgens dit bericht: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141003_01301392 zouden 560.000 van de 1.1 miljoen door bedrijven of zelfstandigen ingeschreven personenwagens ook prive gebruikt mogen worden, maar hoeveel ervan gebruikt worden door werknemers die geen reizende functie hebben is onbekend.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be