![]() |
Lennik beëindigt concessie Francofiele uitbater sporthal
Eindelijk eens goed positief nieuws van het "taalfront" in de Vlaamse Rand.
De Vlamingen pikken de verdere verfransing van de Vlaamse Rand duidelijk niet meer. Zo ook in Lennik waar de francofiele uitbater van de plaatselijke sporthal " zijn C4 kreeg" :-) Wie in een Vlaamse gemeente de plaatselijke gemeentelijke sporthal uitbaat , moet het Nederlandstalige karakter van de gemeente respecteren . Wie dat weigert ,kan zijn boeltje pakken. http://www.ringtv.be/nieuws/lennik-b...-te-franstalig "De gemeente Lennik beëindigt de concessie met de uitbaters van de cafetaria van de sporthal Jo Baetens na verschillende klachten, onder meer omdat er haast uitsluitend Frans werd gesproken. De openingsuren werden door de uitbaters niet altijd gerespecteerd, er werden soms stripteaseactiviteiten georganiseerd en er waren vaak problemen met het taalgebruik. Zo was het personeel niet altijd de Nederlandse taal machtig. Ook de televisie stond regelmatig op Franstalige zenders. " |
Citaat:
|
Jullie juichen het pesten en broodroven van anderstaligen toe?
Ongelofelijk. :roll: |
Citaat:
Hier is het begonnen, later gaan we daar aan terug denken. |
Citaat:
Jij zou je familie onterven moesten ze nog maar naar een separatist kijken. Het was min of meer een veredeld hoerenkot dusja, voor Waalse vetzakkerij hebben we hier geen tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de Walen denken dat die regel niet van toepassing is op henzelf dan moeten ze zich maar tot het Europese hof wenden. Ik heb geen probleem met de gang van zaken. In Wallonië spreek ik Frans. En ik woon er zelfs niet of ik baat er geen zaak uit. Luik bestaat zelfs niet voor mij. En Luttich evenmin. Het is Liège. Maar dan moet je hier ook niet komen zeveren over Anvers, Louvain of erger nog over Montaigu. Want dan stuur ik je met zekerheid een andere richting uit als je de weg vraagt. Toch simpel nietwaar? En bovendien eenvoudiger voor iedereen. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij is striptease tegenwoordig een sport, en als ik me niet vergis was er een Vlaamse een paar jaar geleden wereldkampioen. |
Citaat:
Anvers is dus even correct als Antwerpen om mijn stad (die zoals u weet het middelpunt van het heelal is) aan te benoemen. |
Citaat:
Streng beteugelen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooi zo.
Wel spijtig dat in de toekomst duidelijker gesteld zal worden dat er geen stipacts meer mogen gehouden worden. Maar ja, een paaldanseres kan per ongeluk .... . |
Citaat:
maar op zich simpel, hij hield zich niet aan zijn contract, punt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be