Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Landen waar je (nu) niet moet wonen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229216)

Frankenstein 26 februari 2016 03:33

Landen waar je (nu) niet moet wonen

http://www.bloomberg.com/news/articl...able-economies

Frankenstein 26 februari 2016 03:48

Ranking van slecht presterende economieen; op basis van inflatie + werkloosheid.

Citaat:

1 Venezuela
2 Argentinie
3 Zuid Afrika
4 Griekenland
5 Oekraine
6 Spanje
7 Servie
8 Turkije
9 Brazilie
10 Kazachstan
Landen die boven hun stand hebben geleefd en commodity landen. Enkel Servie en Oekraine zijn een vreemde eend in de bijt.

Guinevere 26 februari 2016 10:44

Korreltje zout.

Er is wat meer in het leven dan economie (lees geld) alleen. Ik zie daar prachtige landen tussen die lijst staan.

Frankenstein 26 februari 2016 10:54

Prachtige landen om op vakantie te gaan..

Maar als je de huur moet betalen + gezin moet onderhouden, etc. Ander verhaal.

Guinevere 26 februari 2016 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8008246)
Prachtige landen om op vakantie te gaan..

Maar als je de huur moet betalen + gezin moet onderhouden, etc. Ander verhaal.

En als je geen huur of hypotheek moet betalen, veel basisvoorzieningen gratis zijn (bv. water) en je een andere levensstandaard hanteert om je gezin te onderhouden omdat je verzot bent op je land?

Of als je het heel goed en wel hebt in je villa in 1 van die landen? Het is niet allemaal kommer en kwel, hoor.

Ik wil ook niet zeggen dat die landen paradijzen op aarde zijn, wat volgens mij geen enkel land is, maar om nu te beweren dat je op basis van de economie "er nu niet moet wonen", vind ik kort door de bocht. Daarom, korreltje zout.

DewareJakob 26 februari 2016 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8008238)
Korreltje zout.

Er is wat meer in het leven dan economie (lees geld) alleen. Ik zie daar prachtige landen tussen die lijst staan.

Ook met uitnodigende hangmatten?

Charlie don't Surf 26 februari 2016 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8008037)
Ranking van slecht presterende economieen; op basis van inflatie + werkloosheid.

Landen die boven hun stand hebben geleefd en commodity landen. Enkel Servie en Oekraine zijn een vreemde eend in de bijt.

... stoute moslims ...

Frankenstein 26 februari 2016 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8008259)
En als je geen huur of hypotheek moet betalen, veel basisvoorzieningen gratis zijn (bv. water) en je een andere levensstandaard hanteert om je gezin te onderhouden omdat je verzot bent op je land?

Of als je het heel goed en wel hebt in je villa in 1 van die landen? Het is niet allemaal kommer en kwel, hoor.

Ik wil ook niet zeggen dat die landen paradijzen op aarde zijn, wat volgens mij geen enkel land is, maar om nu te beweren dat je op basis van de economie "er nu niet moet wonen", vind ik kort door de bocht. Daarom, korreltje zout.

Ik woon in Suriname. Heb ooit eens in een stadje/dorp Moengo gewoond. Daarzo; (destijds) geen internet, ruis op de TV, werkloosheid >80%.

Jawel ik had mijn hangmat en ja ik dronk uit cocosnoten. Ik had kippen, eenden, etc. Maargoed stel ik had daar mijn gezin op laten groeien wat dan ?

Denk die cocosnoten en die hangmat weg, en je ziet dat de omgeving een puinhoop is zonder toekomstperspectief. Mensen die een wil hebben trekken naar de stad, de 'probleemgevallen' blijven over.

Sectarische kerken floreren, tienerzwangerschappen, extreem hoog percentage dropouts, alcoholisme probleem, een bezoek aan de dokter betekent voor 5 uur in de ochtend in de rij staan om pas om 11.00 u geholpen te worden (mensen met geld worden eerder geholpen) etc..

Een paradijs is geen paradijs meer zonder werk, en waardevaste valuta is ook belangrijk. Juist omdat de laagste inkomensgroepen degenen zijn die geen tot nauwelijks een inflatiegecorrigeerd inkomen krijgen.

Een plattelands ideaal hebben is leuk voor Belgie, elders -waar de economische centra in de stad liggen- is de realiteit anders.

Zwitser 27 februari 2016 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8008238)
Korreltje zout.

Maar waarom zou je naar een "prachtig land" met een slechte economie trekken, als je ook naar een prachtig land met een goede economie kan verhuizen...

Guinevere 27 februari 2016 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8009124)
Maar waarom zou je naar een "prachtig land" met een slechte economie trekken, als je ook naar een prachtig land met een goede economie kan verhuizen...

Gaat het hier over waar Belgen beter wel of niet naartoe verhuizen? Het is niet geheel duidelijk vanuit welke optiek dit topic werd gestart.

De vraag is: mogen we (of politici) verklaren dat men beter niet woont in landen die Bloomberg tussen de miserabelste economieën ter wereld zet? Neen, ik vind dat kortzichtig.

zonbron 27 februari 2016 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8009167)
Gaat het hier over waar Belgen beter wel of niet naartoe verhuizen? Het is niet geheel duidelijk vanuit welke optiek dit topic werd gestart.

De vraag is: mogen we (of politici) verklaren dat men beter niet woont in landen die Bloomberg tussen de miserabelste economieën ter wereld zet? Neen, ik vind dat kortzichtig.

Viva Ryadh en Mekka!

serres 27 februari 2016 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8009124)

omdat we weigeren om robot's te zijn

djoebidoebidoe 27 februari 2016 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8008550)
Ik woon in Suriname. Heb ooit eens in een stadje/dorp Moengo gewoond. Daarzo; (destijds) geen internet, ruis op de TV, werkloosheid >80%.

Jawel ik had mijn hangmat en ja ik dronk uit cocosnoten. Ik had kippen, eenden, etc. Maargoed stel ik had daar mijn gezin op laten groeien wat dan ?

Denk die cocosnoten en die hangmat weg, en je ziet dat de omgeving een puinhoop is zonder toekomstperspectief. Mensen die een wil hebben trekken naar de stad, de 'probleemgevallen' blijven over.

Sectarische kerken floreren, tienerzwangerschappen, extreem hoog percentage dropouts, alcoholisme probleem, een bezoek aan de dokter betekent voor 5 uur in de ochtend in de rij staan om pas om 11.00 u geholpen te worden (mensen met geld worden eerder geholpen) etc..

Een paradijs is geen paradijs meer zonder werk, en waardevaste valuta is ook belangrijk. Juist omdat de laagste inkomensgroepen degenen zijn die geen tot nauwelijks een inflatiegecorrigeerd inkomen krijgen.

Een plattelands ideaal hebben is leuk voor Belgie, elders -waar de economische centra in de stad liggen- is de realiteit anders.

Suriname is ook nog eens in mijn topic "vluchten uit Europa waarnaartoe" vermeld geweest.
Als blanke zou ik niet in Suriname gaan wonen met de bedoeling om daar permanent te blijven. Ooit komt er misschien een clash, waarbij de kolonist, of alles wat blank is tenminste, zijn rekening gepresenteerd blijft. De situatie ginder valt mi niet los te koppelen aan de situatie in Nederland. Als Nederland in een anarchie terechtkomt, dan zijn nederlanders in hun oud kolonies vogelvrij.

Boduo 27 februari 2016 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8008027)

Ik heb nogal wat gereisd.
Ik zou wél willen wonen in Zuid-Afrika of Argentinië
In een (grote) stad.

Frankenstein 27 februari 2016 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8009242)
Suriname is ook nog eens in mijn topic "vluchten uit Europa waarnaartoe" vermeld geweest.
Als blanke zou ik niet in Suriname gaan wonen met de bedoeling om daar permanent te blijven. Ooit komt er misschien een clash, waarbij de kolonist, of alles wat blank is tenminste, zijn rekening gepresenteerd blijft. De situatie ginder valt mi niet los te koppelen aan de situatie in Nederland. Als Nederland in een anarchie terechtkomt, dan zijn nederlanders in hun oud kolonies vogelvrij.

Goed punt wat je aanhaalt. Betreft Zuid Afrika is de relatie tussen zwart en blank verpest door de boerenoorlog, dunkt me. Het is daarna nooit meer goedgekomen, en er is sindsdien veel wrok tussen zwart en blank. Voorheen was de verhouding tussen zwart en blank (Afrikaners) en zwart goed. Net als in het huidige Colombia en Brazilie, echter de zwarten kennen/kenden in deze landen wel hun 'plaats'. De Engelsen hebben de zwarten bewapend destijds in de boerenoorlog, en tja sommigen van hen waren 'dol' op de Afrikaner vrouwen -die alleen met de kinderen op de boerderijen achterbleven, dit terwijl mannen aan hetvechten waren-, dat is wachten op wraak natuurlijk. De zwarten die de Afrikaners rantsoenen gaven, werden door de Engelsen afgestraft, hun woningen werden door de Engelsen in brand gestoken en net als de Afrikaners in concentratie kampen gezet. De Afrikaners hebben de Engelsen gevraagd de zwarten buiten de oorlog te houden te houden. Dit is dus niet gebeurd; Zuid Afrika is door de boeren oorlog op een verschrikkelijke manier verscheurd. Blame the British Empire.

Suriname is een ander land, in het pre-penicillinetijdperk was het klimalogisch niet geschikt voor blanken om zich daar permanent te vestigen. In het verleden stierven blanke vrouwen stierven bij de vleet in het kraambed, of anders eerder bij menstruaties. Er kon zich nooit een kerngroep van blanken ontwikkelen. Boeroe's daargelaten maar deze groep zouden in Zuid Afrika eerder voor kleurling doorgaan -tenminste de meesten-. Blanken worden in Suriname niet gehaat, sterker zijn geliefd.

Overigens kan je prima in de stad Paramabo wonen in tegenstelling tot de periferie. In de koloniale tijd was er overal werk, ook de periferie, maar die tijd is dus echt voor altijd (denk ik) helaas over. Suriname heeft na de slavernij Nederland geld gekost ipv opgeleverd zoals Nederlands Indie. Voormailig premier Colijn verzuchtte eens, laat alsjeblieft Suriname onderlopen met water. Nederland heeft na de ontdekking van bauxiet Suriname willen verkopen aan Amerika, echter dat ging van tafel omdat de Surinaamse elite zich hevig verzette.

Betreft 'voglvrij' , no way !

en

elk land staat op zichzelf.

Frankenstein 27 februari 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8009167)

Niet alle landen staan op de lijst. Het is bovendien enkel een optelsom van inflatie + werkloosheid.

Niet de heren politici maar ik heb het topic met topic-naam geopend. Ik ga er dan ook niet vanuit dat jij je (nu) in deze landen gaat vestigen. Dit door de reeds aangehaalde punten 'inflatie + werkloosheid'.

Tenzij je vanuit Belgie een baantje bij een NGO of een multinational op de kop kan tikken om daar te werken; waarin je bovendien in harde valuta wordt uitbetaald. Dan wordt het een ander verhaal, een beetje valsspelen eigenlijk.

Sukkelaar 29 februari 2016 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8008037)

Ik mis Mexico in je lijstje.

Odol 29 februari 2016 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8009211)
Viva Ryadh en Mekka!

En dubai, je kan daar zelfs Duvel drinken.

Odol 29 februari 2016 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8009519)
Tenzij je vanuit Belgie een baantje bij een NGO of een multinational op de kop kan tikken om daar te werken; waarin je bovendien in harde valuta wordt uitbetaald. Dan wordt het een ander verhaal, een beetje valsspelen eigenlijk.

Je brengt me op gedachten. Voor een NGO werken, de palmbomen, de kokos noten met melk, de harde valuta....en bewezen gutmensch status

Frankenstein 1 maart 2016 02:07

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be