Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Jonge asielzoekers krijgen 22 uur per week lessen Nederlands (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229261)

Thuleander 27 februari 2016 12:15

Jonge asielzoekers krijgen 22 uur per week lessen Nederlands

De voorbereiding van oorlogsvluchtelingen op het Belgische staatsburgerschap gaat hard.
Het lijkt erop dat men ervan uitgaat dat die oorlogen in Irak, Syrië, Marokko, Turkije, Griekenland, Macedonië, Servië, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk nooit zullen stoppen.
En dat die arme oorlogsvluchtelingen dus genoodzaakt zullen zijn om hier voor altijd te blijven.
Zo erg is dat, oorlog.
Erg hé.
Ik bedoel...
Is dat niet erg?

Bijna overal buiten Noordwest-Europa ziet de wereld er ongeveer zo uit.
Alle scholen zijn daar kapotgeschoten.

Er zullen daar ook nooit meer nieuwe scholen gebouwd kunnen worden want de oorlog zal nooit stoppen.

andev 27 februari 2016 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8009217)
De voorbereiding van oorlogsvluchtelingen op het Belgische staatsburgerschap gaat hard.
Het lijkt erop dat men ervan uitgaat dat die oorlogen in Irak, Syrië, Marokko, Turkije, Griekenland, Macedonië, Servië, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk nooit zullen stoppen.
En dat die arme oorlogsvluchtelingen dus genoodzaakt zullen zijn om hier voor altijd te blijven.
Zo erg is dat, oorlog.
Erg hé.
Ik bedoel...
Is dat niet erg?

Bijna overal buiten Noordwest-Europa ziet de wereld er ongeveer zo uit.
Alle scholen zijn daar kapotgeschoten.

Er zullen daar ook nooit meer nieuwe scholen gebouwd kunnen worden want de oorlog zal nooit stoppen.

Je kunt vast stellen dat er pest is in andere landen.
Die pest naar hier overbrengen is geen oplossing. Kijk maar hoe het er "in het klein" aan toe gaat in de opvangcentra, wacht maar tot ze dat in de maatschappij gaan toepassen eenmaal men ze laat rondlopen allemaal!
Het valt te betwijfelen dat ze allemaal (hoeveel zijn dat er nu en straks) vlug Nederlands leren ipv ze voor te bereiden op een terugkeer naar hun eigen land wel de goede oplossing is! Of vinden we het normaal dat het ginder oorlog spelen zal blijven voor de rest van de volgende eeuwen?

Peche 27 februari 2016 12:44

Sorry maar waarom een cursus?
De meerderheid wil ze niet. Brexit, grexit, ... Who is next?
Tijd voor een nieuw Europa. Republiek !

Thuleander 28 februari 2016 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8009238)
Sorry maar waarom een cursus?

De vluchtelingen moeten voor altijd hier blijven omdat er in Irak, Syrië, Afghanistan, Marokko, Turkije, Griekenland, Macedonië, Servië, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk bloedige burgeroorlogen woeden die nooit zullen stoppen.

Peche 28 februari 2016 11:21

Democratie anno 2016 is het meest geslepen dictatuur.

Hypochonder 28 februari 2016 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8009217)
Erg hé.
Ik bedoel...
Is dat niet erg?

Dat is zeer erg. En al wie het daar niet mee eens is is een onmenselijke racist die die mensen terug naar oorlog en ellende wil sturen.

HOUZEE ! 28 februari 2016 12:08

Ik dacht dat men ze gingen terugsturen??? Duidelijkheid graag!

Het aanleren van de Nederlandse taal bevordert enkel de integratie van de vluchtelingen en bemoeilijkt aldus hun terugkeer.

HOUZEE ! 28 februari 2016 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8010070)
Dat is zeer erg. En al wie het daar niet mee eens is is een onmenselijke racist die die mensen terug naar oorlog en ellende wil sturen.

Terwijl het op de meeste plaatsen in Syrië en Irak veiliger is om 's nachts rond te lopen (voor moslims), dan hier in Brussel (voor oude Belgen)

dalibor 28 februari 2016 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8010080)
Terwijl het op de meeste plaatsen in Syrië en Irak veiliger is om 's nachts rond te lopen (voor moslims), dan hier in Brussel (voor oude Belgen)

Voor zoveel onzin wint u 2 weken Aleppo. All in.

HOUZEE ! 28 februari 2016 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8010081)
Voor zoveel onzin wint u 2 weken Aleppo. All in.

U gaat mij vertellen dat ik ongelijk heb?

Maar als u mij een reis naar Syrië wilt cadeau doen, dan toch deze suggestie :
https://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_...vernorate.html

HOUZEE ! 28 februari 2016 12:24

Eigenlijk illustreert Dalibor toch perfect hoe mensen vatbaar zijn voor mediamanipulatie hé ...

Men stelt het er graag slechter voor dan het daar is, omdat wij westerlingen toch maar zoveel mogelijk vluchtelingen naar hier zouden laren komen. Terwijl er zelfs in die landen zelf veel veilige regio's zijn. Om het met een boutade te zeggen : wanneer er morgen in West-Vlaanderen een burgeroorlog uitbreekt, dan vluchten wij toch ook niet naar Saoedi-Arabië (terwijl we daar zonder twijfel heel goed zouden ontvangen worden)

andev 28 februari 2016 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8010022)
De vluchtelingen moeten voor altijd hier blijven omdat er in Irak, Syrië, Afghanistan, Marokko, Turkije, Griekenland, Macedonië, Servië, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk bloedige burgeroorlogen woeden die nooit zullen stoppen.

Juist. En binnen een aantal jaren mag je onze landen toevoegen aan het lijstje dat je gemaakt hebt.
De nieuwe Mad Max-wereld.

andev 28 februari 2016 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8010078)

Het aanleren van de Nederlandse taal bevordert enkel de integratie van de vluchtelingen en bemoeilijkt aldus hun terugkeer.

Het geeft hen bovenal de indruk dat ze hier toch zijn om te blijven...
Doe er nog een paar honderdduizenden bij.

Demper 28 februari 2016 16:59

Nu kunnen ze tenminste in het Nederlands naar seks vragen.

cookie monster 28 februari 2016 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8010285)

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

cookie monster 28 februari 2016 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8010285)

Dat belooft nog !!

Universalia 28 februari 2016 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8010078)

Terugsturen????

Men is er met man en macht voor aan het zorgen dat ze kunnen blijven en voorts op alle mogelijke diensten kunnen infiltreren.

Dacht U dat die ooit van plan waren om terug huiswaarts te 'varen?' onder het luid zingen van Jan, Piet, Joris en Corneel zij die te Kaap'ren voeren. :roll:

Wishful thinking :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be