Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wordt 22-jarige Abdellah Bijat nieuwe Mister Gay Belgium ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229448)

cookie monster 3 maart 2016 23:23

Wordt 22-jarige Abdellah Bijat nieuwe Mister Gay Belgium ??

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...-Belgium.dhtml
3/03/16 - 11u32 Bron: Studio Brussel

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Belgium.dhtml
3/03/16 - 18u46 Bron: vtmnieuws.be

ivm maatschappij & samenleving:
Hoe zou de moslimsamenleving hier op reageren ??
Hoe zou de ander(s)gelovigen hier op reageren ??

Vindt u dit kunnen ?? Of pure commerce , of wansmakelijk ??

Mijn mening:
Mij kan't geen moer schelen , wegens niks bijzonder ,
net zoals homohuwelijk , -adoptie , het interesseert me zelfs niet ,
ondanks artikel gelezen !! En ach , als ze er gelukkig mee zijn ,
wie zijn wij om hen dat te verbieden of te ontnemen ??
maar ik dacht ik smijt het hier op't forum !!

Xenophon 3 maart 2016 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8015184)
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...-Belgium.dhtml
3/03/16 - 11u32 Bron: Studio Brussel

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Belgium.dhtml
3/03/16 - 18u46 Bron: vtmnieuws.be

ivm maatschappij & samenleving:
Hoe zou de moslimsamenleving hier op reageren ??
Hoe zou de ander(s)gelovigen hier op reageren ??

Vindt u dit kunnen ?? Of pure commerce , of wansmakelijk ??

Mijn mening:
Mij kan't geen moer schelen , wegens niks bijzonder ,
net zoals homohuwelijk , -adoptie , het interesseert me zelfs niet ,
ondanks artikel gelezen !! En ach , als ze er gelukkig mee zijn ,
wie zijn wij om hen dat te verbieden of te ontnemen ??
maar ik dacht ik smijt het hier op't forum !!

Citaat:

Volgens Bijat gaat de islam bovendien best samen met de idee van homoseksualiteit.
:trololol:

Hij maakt er een graptje van. :lol:

cookie monster 3 maart 2016 23:43

Moet kunnen :D :lol:

Klein Licht 4 maart 2016 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8015189)
:trololol:

Hij maakt er een graptje van. :lol:

Ik ken er zo ook een, een lesbische Marokkaanse. Ze vind zelf dat Allah wel zal oordelen of ze goed of slecht geleefd heeft.

Haar familie denkt er wel net iets anders over dus die heeft ze al tien jaar niet meer gezien.

Skobelev 4 maart 2016 11:05

Welke gebouwen zijn hoog genoeg? Moeten we die niet van politiebewaking voorzien?

Guinevere 4 maart 2016 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8015513)
Ik ken er zo ook een, een lesbische Marokkaanse. Ze vind zelf dat Allah wel zal oordelen of ze goed of slecht geleefd heeft.

Haar familie denkt er wel net iets anders over dus die heeft ze al tien jaar niet meer gezien.

Normaal leidt een geloof in Allah en de Koran tot een islamitische manier van leven, niet tot het leven van een ongelovige. In de islam wordt het gezin hoog in het vaandel gedragen. Het concept van 'gezin' als instelling of de waarde van familiebanden is bij niet-moslims vernietigd - niet bij moslims. Wanneer je het gezinsleven van tegenwoordig onderzoekt in het Westen, dan vind je dat er gezinnen uiteenvallen en ouders geen controle meer hebben over hun kinderen, zowel intellectueel of moreel. De zoon heeft het recht om te gaan en staan waar hij wil en te doen wat hij wil; de dochter heeft het recht om te zitten met wie zij wil en te slapen met wie ze wil, alles in de naam van vrijheid en rechten. En wat is het resultaat? Gebroken gezinnen, kinderen die buiten het huwelijk worden geboren, oudere moeders en vaders waar niet voor wordt gezorgd, enz.
Dit is geen islamitische manier van leven en dus maken bepaalde mensen zichzelf gewoon wat wijs. Moge God hen weer op het rechte pad leiden.

Ontopic: van mij mag iedereen die wil aan deze verkiezing deelnemen. Maar Bijat lijkt me veelal een opportunist die de term 'moslim' laat vallen om (media)aandacht te trekken.

TheFourHorsemen 4 maart 2016 12:05

Ik hoop dat hij niet de nieuwe Mister Gay Belgium wordt. Het kan niet de bedoeling zijn dat het 'moslim zijn' op maatschappelijk vlak als normaal of aanvaard wordt beschouwd ;).

TheFourHorsemen 4 maart 2016 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8015574)
Normaal leidt een geloof in Allah en de Koran tot een islamitische manier van leven, niet tot het leven van een ongelovige. In de islam wordt het gezin hoog in het vaandel gedragen. Het concept van 'gezin' als instelling of de waarde van familiebanden is bij niet-moslims vernietigd - niet bij moslims.

Sinds kort heb ik de indruk dat het gemiddelde islamitische gezin er zo uitziet:

Patrick M. 4 maart 2016 14:41

En waar zijn nu de reacties van de moslims en de islam?
Maar voor mijn part mag die jongen de verkiezing winnen.

Dadeemelee 4 maart 2016 14:58

Citaat:

Normaal leidt een geloof in Allah en de Koran tot een islamitische manier van leven, niet tot het leven van een ongelovige. In de islam wordt het gezin hoog in het vaandel gedragen. Het concept van 'gezin' als instelling of de waarde van familiebanden is bij niet-moslims vernietigd - niet bij moslims. Wanneer je het gezinsleven van tegenwoordig onderzoekt in het Westen, dan vind je dat er gezinnen uiteenvallen en ouders geen controle meer hebben over hun kinderen, zowel intellectueel of moreel. De zoon heeft het recht om te gaan en staan waar hij wil en te doen wat hij wil; de dochter heeft het recht om te zitten met wie zij wil en te slapen met wie ze wil, alles in de naam van vrijheid en rechten. En wat is het resultaat? Gebroken gezinnen, kinderen die buiten het huwelijk worden geboren, oudere moeders en vaders waar niet voor wordt gezorgd, enz.
Dit is geen islamitische manier van leven en dus maken bepaalde mensen zichzelf gewoon wat wijs. Moge God hen weer op het rechte pad leiden.

Ontopic: van mij mag iedereen die wil aan deze verkiezing deelnemen. Maar Bijat lijkt me veelal een opportunist die de term 'moslim' laat vallen om (media)aandacht te trekken.

Onlangs een imam op tv daarover gehoord.

Die zei dat homosexualiteit niet verboden was bij de islam. Enkel 'de daad' mocht niet 8O

Eyjafjallajökull 4 maart 2016 15:11

Citaat:

We zien het elke dag in de actualiteit hoezeer moslimouders hun kinderen onder controle hebben...

Klein Licht 4 maart 2016 15:21

Citaat:

Wel, laten we even vergelijken:

Moslims:
De ouders willen hun dochter nooit meer zien, en verbieden ook haar broers en zussen haar nog te zien (met als gevolg dat die tegen hun ouders liegen en soms in het geheim afspreken)

De ouders hebben hun kleinkinderen nog nooit gezien, en willen dat ook niet

De dochter en haar kinderen zullen nooit de kans krijgen om voor haar ouders te zorgen

Mochten ze nóg betere moslims zijn, zouden ze waarschijnlijk haar oudste broer opdracht geven haar in stukken te hakken

Niet-moslims (haar vriendin):
De ouders zijn eerst even geschrokken, maar hun vooroordelen zijn volledig van de kaart geveegd door de liefde voor hun dochter. Ze zijn vandaag heel blij dat hun dochter samenleeft met de liefde van haar leven

De ouders zijn helemaal dol op hun kleinkinderen

De dochter en haar kinderen krijgen alle kansen om later voor haar ouders te zorgen

Het feit dat jij hier kiest voor de familie die uit mekaar valt uit Haat in plaats van degene die dichter bij mekaar is gekomen uit Liefde is voor mij een zoveelste bewijs dat religie van goede mensen slechte kan maken

vlijmscherp 4 maart 2016 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8015821)

Die zei dat homosexualiteit niet verboden was bij de islam. Enkel 'de daad' mocht niet 8O

dat is het standpunt van de paus (ook?).

Zeus 4 maart 2016 16:09

Zijn alle miss- en misterverkiezingen niet pure commerce?

Van mij mag die jongen dat winnen. Daarmee naar buiten komen in de moslimgemeenschap is niet evident. Emancipatie van homoseksuelen binnen de islam lijkt mij een goede zaak.

Indomitable 4 maart 2016 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8015821)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8015861)
dat is het standpunt van de paus (ook?).

Wat de 'daad' met kinderen betreft bij beide, dat zijn een paar andere mouwen

Eyjafjallajökull 4 maart 2016 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8015908)

Van mij mag die jongen dat winnen. Daarmee naar buiten komen in de moslimgemeenschap is niet evident. Emancipatie van homoseksuelen binnen de islam lijkt mij een goede zaak.

+1

Maar je ziet hoe onze forummoslima hem wegzet als een onechte moslim, want een opportunist.

Islam en emancipatie, een moeilijke combinatie...

Xenophon 4 maart 2016 16:44

Citaat:

Ja, een goed zaak, maar ook een sprookje.

Zipper 4 maart 2016 16:50

Citaat:

gij gelooft dat, ofwa ??? :?

Lukkas 4 maart 2016 18:20

Citaat:

Abdellah Bijat werd door zijn islamitische familie verstoten omwille van zijn geaardheid. Tot zo ver het verdraagzaam en voorbeeldig islamitisch gezinsleven.

Ik snap niet waarom de mohammedanen niet onmiddellijk vertrekken uit het verderfelijke Westen. In feite vormen wij een bedreiging voor hun 'prachtige' cultuur. Of is het materiële uiteindelijk toch belangrijker en zijn het in feite allemaal smoelentrekkers? Ik heb al veel moslima's zien rondlopen met een nauw aansluitende jeansbroek, waarbij men alle rondingen kan zien, en dan toch nog een kopvod dragen. Van opportunisme gesproken: 'ik ben moslima, ik eis respect en een aparte behandeling'.

TheFourHorsemen 4 maart 2016 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8016048)
Ik heb al veel moslima's zien rondlopen met een nauw aansluitende jeansbroek, waarbij men alle rondingen kan zien, en dan toch nog een kopvod dragen. Van opportunisme gesproken: 'ik ben moslima, ik eis respect en een aparte behandeling'.

Of onder een dikke laag make-up. Enorm hypocriet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be