Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vierde gewapende overval in Gent op een week tijd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229451)

Universalia 4 maart 2016 05:34

Vierde gewapende overval in Gent op een week tijd

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Gent - Twee gemaskerde personen hebben woensdagavond een nachtwinkel overvallen in de Tolhuislaan in Gent. Ze richtten een vuurwapen op de uitbater en gingen aan de haal met de inhoud van de kassa. Het is de vierde gewapende overval op een week tijd in Gent. De daders zijn spoorloos.
We lezen/horen/zien het meer en meer, het is haast dagelijkse kost geworden.

Het straatbeeld is meer en meer aan het veranderen in een 'oorlogszone'?

Ach, we zullen daar maar moeten met leren leven zeker of toch liever niet?
8O

Het zal er zelfs nog veel 'leuker' op worden. (<- door Sarcasmus :roll:)

Bobke 4 maart 2016 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8015242)
Bron

Detail tekst:

We lezen/horen/zien het meer en meer, het is haast dagelijkse kost geworden.

Ach, we zullen daar maar moeten met leren leven zeker of toch liever niet?
8O

Het zal er zelfs nog veel 'leuker' op worden. (<- door Sarcasmus :roll:)

We kunnen altijd een wet maken dat criminelen hun wapens moeten inleveren.

De schoofzak 4 maart 2016 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8015254)

Net zoals we een wet zouden kunnen maken dat ik altijd een revolver mag dragen en jou doodschieten als je me per ongeluk even aanrijdt met je auto.

Wel toegegeven: dit is off topic.

.

Universalia 4 maart 2016 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8015254)

Zoals men enkele jaren geleden vroeg aan de brave burgers des lands om al hun wapens in te leveren die ze eventueel in bezit hadden?

Ik denk dat de criminelen toen plat van het lachen gegaan zijn. :rofl:

Bobke 4 maart 2016 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8015328)
Net zoals we een wet zouden kunnen maken dat ik altijd een revolver mag dragen en jou doodschieten als je me per ongeluk even aanrijdt met je auto.

Wel toegegeven: dit is off topic.

.

Pas maar op.
Ik schiet beter dan jij.

Bobke 4 maart 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8015360)
Ik denk dat de criminelen toen plat van het lachen gegaan zijn. :rofl:

Wees maar zeker.
Hun beroepsrisico in toen serieus afgenomen.
Hoewel, die schieten meestal elkaar omver.

Peche 5 maart 2016 08:37

Lopen daar dan geen militairen?

Johan Daelemans 5 maart 2016 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8015242)

Als je de mensen met de minste kansen van de afgrond duwt zullen er nog veel meer van die 'wanhoopspogingen' volgen.

Iemand die een andere uitweg ziet doet zo'n dingen niet.

alice 6 maart 2016 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8017153)
Als je de mensen met de minste kansen van de afgrond duwt zullen er nog veel meer van die 'wanhoopspogingen' volgen.

Iemand die een andere uitweg ziet doet zo'n dingen niet.

Kom zeg, dat kunt u niet menen.
Je pleegt geen gewapende overval omdat je kinderen met lege broodtrommel naar school zijn vertrokken.

Johan Daelemans 6 maart 2016 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8017847)
Je pleegt geen gewapende overval omdat je kinderen met lege broodtrommel naar school zijn vertrokken.

Zij die een overval plegen om wat extra te verdienen bovenop hun netto loon van 1500€ zijn volgens mij redelijk onbestaand.

Corruptie en fraude, dat is iets wat bovenop het netto loon komt van +2500€.... En die misdaden kunnen worden afgekocht.

Stommiteiten uithalen om lege broodtrommels te vullen is van heel andere orde dan stropdas misdaad uit hebzucht.

alice 6 maart 2016 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8018355)
Zij die een overval plegen om wat extra te verdienen bovenop hun netto loon van 1500€ zijn volgens mij redelijk onbestaand.

Corruptie en fraude, dat is iets wat bovenop het netto loon komt van +2500€.... En die misdaden kunnen worden afgekocht.

Stommiteiten uithalen om lege broodtrommels te vullen is van heel andere orde dan stropdas misdaad uit hebzucht.

Het ging om uw opmerking over" mensen met de minste kans en het in de afgrond duwen". U maakt van criminelen slachtoffers waar per definitie de samenleving schuldig aan is. Denk het niet...

Xenophon 7 maart 2016 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8017847)

Ken je veel overvallers misschien?

Johan Daelemans 7 maart 2016 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8018544)
Het ging om uw opmerking over" mensen met de minste kans en het in de afgrond duwen". U maakt van criminelen slachtoffers waar per definitie de samenleving schuldig aan is. Denk het niet...

Ik denk het wel.
Denk je nu echt dat mensen zonder centen gaan stoppen met ademen als we morgen een taks heffen op het gebruik van lucht?

Idioot vergelijk? Gaat evengoed op als het over eten gaat of warmte of droog blijven... of wat dacht je?

En dan nog dit.
Ik wordt nog liever ergens s'nachts een bloedneus geklopt en mijn portefeuille gepikt dan geplunderd worden door een corrupt ambtenaar.
Die bloedneus geneest en die paar honderd euro maximum gaan het verschil niet maken. De rotzooi die corruptie teweegbrengt duurt met wat pech een half mensenleven.

marie daenen 7 maart 2016 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8018866)
Ik denk het wel.
Denk je nu echt dat mensen zonder centen gaan stoppen met ademen als we morgen een taks heffen op het gebruik van lucht?

Idioot vergelijk? Gaat evengoed op als het over eten gaat of warmte of droog blijven... of wat dacht je?

En dan nog dit.
Ik wordt nog liever ergens s'nachts een bloedneus geklopt en mijn portefeuille gepikt dan geplunderd worden door een corrupt ambtenaar.
Die bloedneus geneest en die paar honderd euro maximum gaan het verschil niet maken. De rotzooi die corruptie teweegbrengt duurt met wat pech een half mensenleven.

Alleen dat de corrupte ambtenaren zijn ingebet in alle partijen, evenals de corrupte politiekers en zeker niet alleen in de rechtse partijen... In tegendeel... Onze linkiewinkies zijn tot over de oren in de corruptie ondergedompeld en het is daarom en daarom alleen dat dit land totaal vierkant draait...

fox 8 maart 2016 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8018355)

Dat klopt, het gaat inderdaad om mensen die hun neus optrekken om voor 1500 euro te gaan werken en die dan maar gaan stelen van mensen die dat wel willen doen.

Johan Daelemans 8 maart 2016 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8020408)
Dat klopt, het gaat inderdaad om mensen die hun neus optrekken om voor 1500 euro te gaan werken en die dan maar gaan stelen van mensen die dat wel willen doen.

Amai, lang over nagedacht?

Hier, eens lezen, kan zeker geen kwaad.
http://users.skynet.be/bk337022/armoede.html

Elio di Supo 10 maart 2016 09:31

Oorlogszone? Bijlange niet. Ik woon nu al 6 jaar in Tulsa, USA. Qua inwoneraantal zijn Gent en Tulsa vergelijkbaar. De misdaadstatistieken daarentegen ...

http://www.city-data.com/crime/crime...-Oklahoma.html

Skobelev 10 maart 2016 09:37

Och kom, 4 gewapende overvallen voor een stad als Gent, dat valt nog mee.
In Aalst de laatste weken drie, op een krantenwinkel, een frituur en een apotheek, door een "donkere" volgens de persoonsbeschrijving.

een van de drie :
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...in-Aalst.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be