![]() |
Hoe kijken niet-gelovigen tegen plastische chirurgie aan?
Hoi allemaal,
Ik moet een onderzoekje voor levensbeschouwing houden met betrekking tot plastische chirurgie. Ik moet onderzoeken hoe niet-gelovigen tegen plastische chirurgie aankijken. Wellicht ben ik hier op de verkeerde forum, maar misschien zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden: Hoe kijk je tegen plastische chirurgie aan? Denk je dat godsdienst een keuze speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep? Hartelijk bedankt -xxx- Lama |
Ik denk dat het gewoon een cosmetisch iets is, religieus of niet.
|
Citaat:
|
Ik vraag mij af wat er mis is met plastische chirurgie... Die hetze ertegen, is eerder een reactie dan gebaseerd op logica.
Er is niks mis met plastische chirurgie: mensen gebruiken make-up, knippen hun haar, hebben tatouages, kopen kleren van een bepaalde stijl... maar als ge iets laat corrigeren dan worde ineens als banaal gezien. Ik vind het wel idioot dat mensen het laten doen voor een ander, eerder dan voor zichzelf. |
Citaat:
|
Mijn mening: niets tegen plastische chirurgie. Als je iets wil veranderen, aan jezelf, wat kan ik daar tegen hebben.
Ik heb er wel twee bedenkingen bij: 1. Als je je slecht voelt, zal het niet opgelost zijn met enkel je uiterlijk te veranderen. Er moet innerlijk ook wat veranderen 2. Het schoonheidsideaal dat in onze cultuur leeft is té salient. Dat schoonheidsideaal voedt de behoefte aan plast. chirurgie, maar ook het tegenovergestelde is waar. Gevaar voor vicieuze cirkel. |
Citaat:
|
Ik geloof dat we allemaal naar een ideaal beeld streven van onszelf. En dit beeld kan beïnvloed worden door je omgeving, geloof, gondsdienst, media enz. Nu we zullen dit nooit bereiken daarom is het ook ideaal. Maar ik geloof dat godsdienst wel een beeld geeft die ons oproept om te ontplooien en ons ook bewust maakt dat we steeds onderweg zijn naar dit beeld van onszelf zowel innerlijk als uiterlijk.
Maar is hiervoor plastische chirurgie hiervoor nodig? Mischien, mischien niet. Zal het ons gelukkiger maken of niet? Zal het ons echt dichter brengen bij het ideale? En is dit wel het ware ideale beeld? Gaat het de mensen rondom mij gelukkiger maken? En welke inbreng heeft mijn geloof tot mijn ideaal beeld? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be