Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van corruptie verdachte PS'er wordt gered door...N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229752)

Zeus 12 maart 2016 04:58

Van corruptie verdachte PS'er wordt gered door...N-VA

Mathot, doet de naam een belletje rinkelen? Dit keer is het niet papa Mathot, (remember Agusta), maar wel zijn zoontje, Alain.

Kleine Alain, burgemeester van Seraing, zou plakkerige pollekes hebben gehad bij de aanbesteding voor de bouw van een verbrandingsoven in Chertal. Eén probleempje voor het gerecht: kleine Alain is parlementslid.

En dus moesten zijn collega's vergaderen over de opheffing van zijn onschendbaarheid. Normaal gezien is die commissie geheim; nu heeft er toch wel een stouterd gelekt.

Wat blijkt nu? Niet alleen de rode familie stemde tegen, ook Hendrik Vuye, (schijnbaar genoeg hersteld van de dolk in zijn rug) en parlementspin-up Zuhal Demir wilden Alain die stress besparen.

Opmerkelijk, zoveel genade voor een politieke tegenstander. Moeilijk uit te leggen aan de achterban, tegen wie je al heel je carrière roeptoetert dat je een eind wil maken aan de achterkamerpolitiek van de sossen. N-VA was dan ook niet te spreken over het lek en zag al snel een complot.

http://www.lalibre.be/actu/politique...702a22d53fc58c

subocaj 12 maart 2016 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8024403)
Mathot, doet de naam een belletje rinkelen? Dit keer is het niet papa Mathot, (remember Agusta), maar wel zijn zoontje, Alain.

Kleine Alain, burgemeester van Seraing, zou plakkerige pollekes hebben gehad bij de aanbesteding voor de bouw van een verbrandingsoven in Chertal. Eén probleempje voor het gerecht: kleine Alain is parlementslid.

En dus moesten zijn collega's vergaderen over de opheffing van zijn onschendbaarheid. Normaal gezien is die commissie geheim; nu heeft er toch wel een stouterd gelekt.

Wat blijkt nu? Niet alleen de rode familie stemde tegen, ook Hendrik Vuye, (schijnbaar genoeg hersteld van de dolk in zijn rug) en parlementspin-up Zuhal Demir wilden Alain die stress besparen.

Opmerkelijk, zoveel genade voor een politieke tegenstander. Moeilijk uit te leggen aan de achterban, tegen wie je al heel je carrière roeptoetert dat je een eind wil maken aan de achterkamerpolitiek van de sossen. N-VA was dan ook niet te spreken over het lek en zag al snel een complot.

http://www.lalibre.be/actu/politique...702a22d53fc58c

Ik zie ook een complot, iedereen in de politieke aristocratie houd iedereen in de tang, omdat niets van hun eigen achterkamertjespolitiek aan de oppervlakte mag komen.

zonbron 12 maart 2016 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8024412)
Ik zie ook een complot, iedereen in de politieke aristocratie houd iedereen in de tang, omdat niets van hun eigen achterkamertjespolitiek aan de oppervlakte mag komen.

Nu de rest nog. :-P

Sukkelaar 12 maart 2016 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8024412)

Is dit hier ook het geval? Wat weet de PS over NVA?

subocaj 12 maart 2016 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8024416)
Nu de rest nog. :-P

Al de rest? De media verdelen dat.

Je mag nooit alles in een keer aan het licht brengen, de ene keer komt het rechts goed uit, de andere keer links.

Hallo Bart, wij hebben een probleem, hoe moeten we stemmen?
Stem maar dat ze hem met rust moeten laten, altijd goed voor later, als we toch weer eens met de PS moeten regeren. Fijne dag nog.

subocaj 12 maart 2016 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8024418)
Is dit hier ook het geval? Wat weet de PS over NVA?

Dat ze hen in de toekomst nodig hebben?

subocaj 12 maart 2016 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goedemorgen Jacobus (Bericht 8024433)
Als men de politieke onschendbaarheid van alle sossen zou moeten opheffen zit men men met een probleem, zal men denken. Want dan is er geen oppositie meer en dus geen democratie.

Als men de politieke onschendbaarheid van alle politici zou moeten opheffen om hun daden te onderzoeken, zat alleen de koffiedame nog in het halfrond.

Hypochonder 12 maart 2016 07:41

De teneur van dat vertelsel in dat Waals rioolkrantje: "La droite flamande heeft een corrupte Waalse rode gered..."

Ik geloof er geen bal van. De Waalse pers doet niks liever dan "die vuile Vlamingen" zwartmaken.

De schoofzak 12 maart 2016 07:50

Wie daarover gelekt heeft, zal wel niet alle details van het waarom lekken.

En de betrokkenen zelf kunnen/mogen niet reageren zonder schennis van het beroepsgeheim.

Tot slot: verwijten we nu sommige mensen van te oordelen op basis van een dossier, of op basis van partij-aanhankelijkheid ?

.

4x10E6 12 maart 2016 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8024445)
De teneur van dat vertelsel in dat Waals rioolkrantje: "La droite flamande heeft een corrupte Waalse rode gered..."

Ik geloof er geen bal van. De Waalse pers doet niks liever dan "die vuile Vlamingen" zwartmaken.

.. nu ja de vlomsche gazetten lusten ook pap van propere walen witwassen ..

Rahowa 12 maart 2016 08:56

Ik voel de kracht van verandering.Iemand een helfie?

4x10E6 12 maart 2016 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8024473)

.. toen wisten we nog niet dat er bijkomend nog 3 milard en een beetje gazoenkels gevonden zouden moeten worden .. ge kent dat wel : de zure appel, het einde van de tunnel, de laatste stoot, enzovoort

.. showing the moneymaker ..

De schoofzak 12 maart 2016 09:14

Is er al een andere krant die de gezegdes van La Libre bevestigt (of ontkent) ?

.

demonen 12 maart 2016 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8024482)

.

Ontkent U dat bijna de volledige top van de N-VA uit de (statutaire) ambtenarij komt?
En dat de meesten op leeftijd, om niet "bejaard" in de mond te nemen, zijn.
Kunt U als partijslaaf mij uitleggen hoe je "KRACHT van VERANDERING" kunt associëren met "ambtenaar" en "bejaard"?

Rahowa 12 maart 2016 09:23

Citaat:

.

Laten we op de boodschapper schieten.

Rahowa 12 maart 2016 09:23

Citaat:

.

Laten we op de boodschapper schieten.

Hypochonder 12 maart 2016 09:25

Citaat:

In Wallonië is er in ieder geval nog geen verandering. Daar zijn ze nog steeds door en door corrupt en frauduleus en daar haten ze de Vlamingen nog steeds.

Pandareus 12 maart 2016 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8024420)
Al de rest? De media verdelen dat.

Je mag nooit alles in een keer aan het licht brengen, de ene keer komt het rechts goed uit, de andere keer links.

Hallo Bart, wij hebben een probleem, hoe moeten we stemmen?
Stem maar dat ze hem met rust moeten laten, altijd goed voor later, als we toch weer eens met de PS moeten regeren. Fijne dag nog.

Subocaj, besef je dat je in deze reactie vervalt in dezelfde populismen die de vlaams blokker normaal het patent hebben ?

Pandareus 12 maart 2016 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8024447)
Wie daarover gelekt heeft, zal wel niet alle details van het waarom lekken.

En de betrokkenen zelf kunnen/mogen niet reageren zonder schennis van het beroepsgeheim.

Tot slot: verwijten we nu sommige mensen van te oordelen op basis van een dossier, of op basis van partij-aanhankelijkheid ?

.

Wat vertel jij nu ? Parlementairen hebben helemaal geen beroepsgeheim...

Pandareus 12 maart 2016 09:36

Citaat:

D�*t kan ik niet laten liggen... altijd dolle pret ! :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be