Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Houden de flikken sommige luizigaards wel genoeg in het oog ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229768)

De schoofzak 12 maart 2016 17:32

Houden de flikken sommige luizigaards wel genoeg in het oog ?

Als het van mij afhing, dan zouden alle gasten die, als het geen slecht weer is, toch zo'n kap dragen als dit verder niet nodig is, telkens gefotografeerd en geïdentificeerd moeten worden door de flikken.

Dan is er een goede kans dat zo'n opsporingsbericht niet nodig is, omdat ze uit de database herkend zouden worden.

Ik veronderstel dat zo'n opsporingsbericht niet gelanceerd wordt wegens de diefstal van een kilo patatten en twee appelsienen.

titel: OPSPORINGSBERICHT. Wie kent deze mannen?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160312_02179191

Citaat:

In het kader van een gerechtelijk onderzoek wil de politie deze mannen identificeren. Wie kent deze heren?

De eerste persoon is tussen 25 en 30 jaar oud. Hij meet tussen 1m70 en 1m80 en is slank gebouwd. Hij heeft donker haar. Hij droeg een donkere sportieve broek, een sweater met kap en rode baskets van het merk Adidas.

De tweede persoon is kleiner dan de andere. Hij droeg donkere kleding en witte baskets met zwarte strepen van het merk Adidas. Discretie wordt verzekerd. Als u deze mannen kent dan vragen de speurders contact op te nemen via het gratis telefoonnummer 0800/30.30.0 U kan uw tips ook sturen naar [email protected] U kan het bericht nalezen op de website van de politie.

Bhairav 12 maart 2016 17:52

Als het van u afhing... U heeft dan ook zo'n perverse "wie dat niets te verbergen heeft"-mentaliteit.

Xenophon 12 maart 2016 17:55

Ja, spoedig in Belgie, als eerste land in de wereld, kapverbod, streng verboden!

Binnenkort volgen de voorwaarden, er zal dan een bepaalde hoeveelheid regen per meter moeten vallen voor je je kap mag opzetten op straffe van boetes en gevangenisstraf.

Het kapdelict.

De schoofzak 12 maart 2016 18:44

Maar Xeno toch,
ik spreek er nergens van om die brave jongens een boete te geven.
Die kledij op zich moet niet verboden worden.

Ik ben wel te vinden voor een "open vizier" op de openbare weg. Geen gemaskerde toestanden, geen zweem van anonimiteit misbruiken om stoute dinges te doen.

.

fred vanhove 12 maart 2016 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8025016)
Maar Xeno toch,

Ik ben wel te vinden voor een "open vizier" op de openbare weg. Geen gemaskerde toestanden, geen zweem van anonimiteit misbruiken om stoute dinges te doen.

.

Wat ben jij nu toch weer allemaal aan het verkondigen ? Een sweater met kap is toch geen vermomming ? In de jaren 70 hing ons lang haar in ons gezicht en nu hebben ze allemaal een bros en moeten bijgevolg een kap hebben tegen de koude zekerst:roll:
Trouwens ik heb ook zo'n sweater (van bij C&A:-)) en ik vind het heel praktisch als het wat killer is:roll: zeker als je al wat minder haar hebt:-)

De schoofzak 12 maart 2016 18:57

Ik heb het niet over hoofdbedekking tegen guur weer.
En al evenmin over een imker, achter in zijnen hof.

Iemand naar de foto's gekeken van het opsporingsbericht waar in de openingspost naar gelinkt wordt ?

.

fred vanhove 12 maart 2016 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8025025)
Ik heb het niet over hoofdbedekking tegen guur weer.
En al evenmin over een imker, achter in zijnen hof.

Iemand naar de foto's gekeken van het opsporingsbericht waar in de openingspost naar gelinkt wordt ?

.

Ik zie inderdaad twee kerels die de kap van hun sweater ophebben......wat is daar speciaal aan ?

Zeus 13 maart 2016 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8024917)
Als het van mij afhing, dan zouden alle gasten die, als het geen slecht weer is, toch zo'n kap dragen als dit verder niet nodig is, telkens gefotografeerd en geïdentificeerd moeten worden door de flikken.

Dan is er een goede kans dat zo'n opsporingsbericht niet nodig is, omdat ze uit de database herkend zouden worden.

Ik veronderstel dat zo'n opsporingsbericht niet gelanceerd wordt wegens de diefstal van een kilo patatten en twee appelsienen.

titel: OPSPORINGSBERICHT. Wie kent deze mannen?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160312_02179191

Zeus 13 maart 2016 12:13

Vermoedelijke terrorist in Berlaymontgebouw. #wienietsteverbergenheeftdraagtbinnengeenzonnebril

Xenophon 13 maart 2016 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8025016)
Maar Xeno toch,

.

Het doet me denken aan de tijd van de bende van Nijvel, die twee hippies in hun klein Renaultje - hetzelfde als waar de BOB mee reed in die dagen, de chauffage was kapot in dat wagentje en die jongens hadden de kap van hun parka opgezet tegen de koude.

Heel het land - politie en leger - werd gemobiliseerd, want de bende was gezien in een Renaultje...

Land van onnozelaars.

De schoofzak 13 maart 2016 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8025519)
Het doet me denken aan de tijd van de bende van Nijvel, die twee hippies in hun klein Renaultje - hetzelfde als waar de BOB mee reed in die dagen, de chauffage was kapot in dat wagentje en die jongens hadden de kap van hun parka opgezet tegen de koude.

Heel het land - politie en leger - werd gemobiliseerd, want de bende was gezien in een Renaultje...

Land van onnozelaars.

Kap op hun kop en in een R4'ke ?
Dat zal wel eer de CCC geweest zijn, dan de Bende van Nijvel. Die laatste reden met toenmalige hippe en snelle auto's, genre Golf GTI.

.

Xenophon 13 maart 2016 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8025744)
Kap op hun kop en in een R4'ke ?
Dat zal wel eer de CCC geweest zijn, dan de Bende van Nijvel. Die laatste reden met toenmalige hippe en snelle auto's, genre Golf GTI.

.

Neen vriend, het was in een R4'eke.

En mensen die hen hadden zien rijden belde naar de politie, want ze hadden de bende van Nijvel zien rijden. Het bleken uiteindelijk een koppel hippies te zijn die hun kap op hadden gezet tegen de koude.

Héél verdacht een kap op je hoofd...

Bobke 13 maart 2016 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8026005)

En mensen die hen hadden zien rijden belde naar de politie, want ze hadden de bende van Nijvel zien rijden. Het bleken uiteindelijk een koppel hippies te zijn die hun kap op hadden gezet tegen de koude.

hh
Zolang ze er niet mee achter het loket willen zitten. . . .

Stormram 13 maart 2016 21:39

Syriërs. 100% zeker.

De schoofzak 14 maart 2016 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8026005)

Et alors ?
Werden ze dood geschoten misschien ? In hun koud R4'ke ?

Maar wat mispeuterden die gasten in dat opsporingsbericht ? Zoals ik al suggereerde: wellicht pikten ze een Zwan-weust uit de Lidl ...?

Gelaatsverberging (ik herhaal: niet tegen de kou, regen ....) wordt maar al te graag gebruikt door een aantal schorremorrie.

.

Bhairav 14 maart 2016 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8026290)
Et alors ?

Maar wat mispeuterden die gasten in dat opsporingsbericht ? Zoals ik al suggereerde: wellicht pikten ze een Zwan-weust uit de Lidl ...?

Gelaatsverberging (ik herhaal: niet tegen de kou, regen ....) wordt maar al te graag gebruikt door een aantal schorremorrie.

.

Dit is nu toch wel typische angsthazenpraat van iemand die van achter het gordijn naar buiten zit te loeren als hij 'n vreemd gezicht in de straat ziet.

Xenophon 15 maart 2016 21:12

Citaat:

Et alors ?

.

Ja, mensen belden naar de politie dat ze de bende van nijvel hadden zien rijden terwijl ze een zwamworstje aten... :lol:

Wat ga je nu nog allemaal uitvinden?

De schoofzak 15 maart 2016 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8026315)
Dit is nu toch wel typische angsthazenpraat van iemand die van achter het gordijn naar buiten zit te loeren als hij 'n vreemd gezicht in de straat ziet.

Dat is het net: de luizigaards laten hun gezicht zelfs niet zien ...
en dan moeten de flikken zo van die foto's verspreiden zoals in de link in de openingspost.

Mijn leuze mogelijks, ik moet er nog wat over nadenken:
"Op straat: open vizier !!"

.

Bobke 15 maart 2016 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8026315)

Ge hebt het begrepen.
Maar achter hun gordijn zijn ze thuis, daar hebben ze recht op privacy.

fred vanhove 16 maart 2016 04:37

Citaat:

Et alors ?

.

Vroeger waren de vermommingen beter...valse pruiken....valse snorren .....en zorro maskers:-)
Een kap verbergt wel veel maar helemaal niet je gelaat:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be