Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Republiek België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22977)

De Vliegende Hollander 28 oktober 2004 21:44

Republiek België

Over het algemeen zijn de kampen netjes verdeeld: Begisten kiezen voor het Koningshuis, Flaminganten voor de Republiek...

Zou er ook iemand kiezen voor de Republiek België?

carlos 28 oktober 2004 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Over het algemeen zijn de kampen netjes verdeeld: Begisten kiezen voor het Koningshuis, Flaminganten voor de Republiek...

Idioot, niemand die er aandenkt. België is en blijft een koninkrijk ! Vliegende Hollander houdt U bezig met uw zaken !

zorroaster 28 oktober 2004 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Idioot, niemand die er aandenkt. België is en blijft een koninkrijk ! Vliegende Hollander houdt U bezig met uw zaken !

Je hebt duidelijk nog altijd niet geleerd je te gedragen als de volwassene die je claimt te zijn. Is er iets in de vraagstelling die u rechtvaardigt hem een "idioot" te noemen en hem op te dragen zich met een ander te gaan bemoeien?

De Vliegende Hollander 28 oktober 2004 22:06

Citaat:

Ahhhh wat schattig, wil je misschien nog een toetje voor na het eten of krijg je dan krampjes?

carlos 28 oktober 2004 22:11

NV-A er, ik denk dat U het verschil niet maakt tussen iemand die hem met de zaken van andere bemoeit ! Il voit la paille dans l'oeil de son voisin mais pas la poutre qu'il a dans le sien !

MaaslandLuc 28 oktober 2004 22:14

Citaat:

NV-A er, ik denk dat U het verschil niet maakt tussen iemand die hem met de zaken van andere bemoeit ! Il voit la paille dans l'oeil de son voisin mais pas la poutre qu'il a dans le sien !

Zijde nu weer uitgebroken? Z.t.

carlos 28 oktober 2004 22:20

Foert !

De Vliegende Hollander 28 oktober 2004 22:23

Citaat:

Wil je nou wel of geen toetje, zeg het maar gerust hoor.

Dimitri 28 oktober 2004 22:26

Citaat:

Voor extreem-nationalisten blijkt zelfs een normale vraag al onverdraaglijk. Eigenlijk ben je 250 jaar te laat geboren: in het Frankrijk van voor de revolutie zou je je nog helemaal hebben kunnen uitleven op tegenstanders van de heilige zonnekoning. Helaas voor jou ziet de wereld er tegenwoordig compleet anders uit.

De Vliegende Hollander 28 oktober 2004 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Voor extreem-nationalisten blijkt zelfs een normale vraag al onverdraaglijk. Eigenlijk ben je 250 jaar te laat geboren: in het Frankrijk van voor de revolutie zou je je nog helemaal hebben kunnen uitleven op tegenstanders van de heilige zonnekoning. Helaas voor jou ziet de wereld er tegenwoordig compleet anders uit.

Jieeeeeeehaaa

Olivier 28 oktober 2004 23:45

Ach, alsof een Republiek meer te bieden zou hebben als een Parlementaire Monarchie.....

Mosasaurus 29 oktober 2004 08:35

Citaat:

kerel, je maakt me aan het lachen!!!

Hoe lang denk je nog dat dat loservorstenhuis door ons zal betaald worden???

piss off met je koningshuis

VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

jOOSt 29 oktober 2004 09:30

Citaat:

Hollanders zijn onze volksgenoten, ze hebben dan ook het volste recht en (plicht) zich met België te bemoeien en ons te helpen met de hereniging.
:grootned:

Supe®Staaf 29 oktober 2004 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Hollanders zijn onze volksgenoten,

Wat een zever.
De Belgen zijn uw volksgenoten.
De Nederlanders leven in een andere staat, een afgebakend territorium waar wij Belgen geen bal te zeggen hebben.

Citaat:

ze hebben dan ook het volste recht en (plicht) zich met België te bemoeien
:grootned:
Voor mijn part mag iedereen zich moeien, zolang dat beperkt blijft tot het uiten van zijn mening.
Voor de rest verkies ik dat bestuursdaden en daadwerkelijke inmenging door iedereen op zijn eigen afgebakend territorium uitgeoefend worden.
Enkel zo creëer je rechtsgelijkheid en rechtszekerheid.

Citaat:

en ons te helpen met de hereniging.
:rofl::rofl::rofl:
Daar zitten 10.000.000 Nederlanders waarlijk om te springen!:roll:

Supe®Staaf 29 oktober 2004 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander

Wie is er gebaat bij een republiek België.
Ons vorstenhuis al zeker niet.
De inwoners?
Ook niet.
Laat rust waar rust is.
Veel beter ware om hier de democratie in te voeren.

Everytime 29 oktober 2004 10:28

Een Republiek België? Wat een zever. Dat is niet voor niets dat men zegt dat het koningshuis "het cement van België" is. Oftewel blijft België een land met zijn koningshuis. Oftewel barst België en kunnen de Popkoning en zijn club dan verhuizen.

jOOSt 29 oktober 2004 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat een zever.
De Nederlanders leven in een andere staat, een afgebakend territorium waar wij Belgen geen bal te zeggen hebben.

Voor mijn part mag iedereen zich moeien, zolang dat beperkt blijft tot het uiten van zijn mening.
Voor de rest verkies ik dat bestuursdaden en daadwerkelijke inmenging door iedereen op zijn eigen afgebakend territorium uitgeoefend worden.
Enkel zo creëer je rechtsgelijkheid en rechtszekerheid.

:rofl::rofl::rofl:
Daar zitten 10.000.000 Nederlanders waarlijk om te springen!:roll:

Wij zijn historisch een deel van Nederland, zouden ze dan daar problemen mee hebben? Ik denk het niet. Bij de weg, heb je het hen al gevraagd?

Supe®Staaf 29 oktober 2004 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Wij zijn historisch een deel van Nederland,

Halfweg de jaren 50 v.Chr. waren we een 'historisch' deel van Italië.
Zin in hereniging met Berlusconi&co?

Citaat:

zouden ze dan daar problemen mee hebben?
Ik denk het niet. Bij de weg, heb je het hen al gevraagd?
De vraag is wie hereniging met Nederland wenst, en op welke condities.
Ik heb geen problemen met een ontvlechtend federalisme dat van onderop gewenst is.
De vraag hiervoor hoorde ik nog van geen enkele Nederlander.
Enkel een segmentje flaminganten-Groot-Nederlandse dromers, koestert dergelijke aspiraties.

Hoogst bizar, daar deze laatsten vaak zo antimonarchistisch zijn als de pest, maar desondanks kreunen en steunen om zich (na afwerpen van het zogezegde Belgische-Waals-royalistische juk) onmiddelijk te onderwerpen aan het nieuwe juk van de Oranje-monarchie.

Rare jongens die 'Romeinen'.
:rofl:

Wilhelmus 29 oktober 2004 12:07

Citaat:

Halfweg de jaren 50 v.Chr. waren we een 'historisch' deel van Italië.
Zin in hereniging met Berlusconi&co?

[size=2]1) De stammen in onze contreien gedurende de Romeinse periode hebben niet veel te maken met de huidige politieke toestand in België. Het huidige Italië heeft niet veel te maken met het Romeinse Rijk.

2) We zijn al verenigd met Italië via de EU.

3) Zelfs ironie staat of valt met een intelligente pointe. Oefen daar eerst maar eens op voor je je nog eens aan deze moeilijke vorm van humor waagt. ;-)

[/size]
Citaat:

Hoogst bizar, daar deze laatsten vaak zo antimonarchistisch zijn als de pest, maar desondanks kreunen en steunen om zich (na afwerpen van het zogezegde Belgische-Waals-royalistische juk) onmiddelijk te onderwerpen aan het nieuwe juk van de Oranje-monarchie.

[size=2]De Oranje-monarchie kent wel natuurlijk één groot voordeel tov de Coburgers: leden ervan die aan de andere kant van de wereld geboren zijn en totaal geen affiniteit met het Nederlands hebben, slagen er toch in om de taal al naar een jaartje te beheersen. Geef toe, als charme-offensief en teken van respect kan dit tellen.

[/size]

De Vliegende Hollander 29 oktober 2004 12:09

Citaat:

Wat een zever.

DE BELGEN ZIJN UW VOLKSGENOTEN !!!

Maar, wat als ik me meer verbonden voel met de Nederlanders?

GEEN BAL MEE TE MAKEN VUILE SEPERATIST! ALLE VORMEN VAN AFFECTIE VOOR BUITENLANDEN IS EEN MISDAAD TEGEN HET BELGISCHE VOLK, HUP EN NU SNEL NAAR ÉÉN VAN ONZE VOLKSOPVOEDKAMPEN!

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be