Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Criminaliteit gedaald ? Wist u dit ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22987)

ancapa 29 oktober 2004 07:09

Criminaliteit gedaald ? Wist u dit ?

Uit het eerder besproken onderzoek van Reader's Digest blijkt ook dat slachtoffers van criminaliteit in België niet altijd een aangifte doen bij de politie en als ze het doen niet altijd even goed geholpen worden of zelfs ontmoedigd worden.

Sommige cijfers zijn verontrustend ! Enkele voorbeelden :
bij fietsendiefstallen doet bijna 40% geen aangifte,
bij inbraken in auto's stapt zelfs 36% niet naar de politie.

Als we dan nog eens leest dat de misdaadstatistieken een dalende trend vertonen, dan weet u nu misschien ook hoe dat komt :lol:

dronyon 29 oktober 2004 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Uit het eerder besproken onderzoek van Reader's Digest blijkt ook dat slachtoffers van criminaliteit in België niet altijd een aangifte doen bij de politie en als ze het doen niet altijd even goed geholpen worden of zelfs ontmoedigd worden.

Als we dan nog eens leest dat de misdaadstatistieken een dalende trend vertonen, dan weet u nu misschien ook hoe dat komt :lol:

Is er dan misschien een stijging van het percentage niet-aangegeven misdrijven?

ancapa 29 oktober 2004 13:09

1.867 % of toch zo iets !!!!!!!

Seba 29 oktober 2004 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Is er dan misschien een stijging van het percentage niet-aangegeven misdrijven?

goed dat u dat staaltje van mistspuien vanwege het Blok ook doorziet.
Ancapa, er is immers geen enkel verband tussen het feit dat 40% van de slachtoffers geen aanklacht indient en het feit dat de misdaadcijfers zouden stijgen of dalen...

Geertje 29 oktober 2004 13:23

De propagandist Brice van de club Verhofstadt heeft al woedend gereageerd. Hij alleen heeft het recht om cijfers te geven.

De cijfers van Brice blijken nu zo gemanipuleerd te zijn dat hij zijn geloofwaardig volledig kwijt is.

Seba 29 oktober 2004 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De propagandist Brice van de club Verhofstadt heeft al woedend gereageerd. Hij alleen heeft het recht om cijfers te geven.

De cijfers van Brice blijken nu zo gemanipuleerd te zijn dat hij zijn geloofwaardig volledig kwijt is.

dit is anders ook 200% leugen, misleiding en suggestie:

Citaat:

Als we dan nog eens leest dat de misdaadstatistieken een dalende trend vertonen, dan weet u nu misschien ook hoe dat komt

George 29 oktober 2004 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

Ik ga uw cijfers niet betwisten hoor maar;

Als men echter spreekt over stijging of daling van misdaadcijfers in dit geval vergelijkt men dit met voorgaande resultaten. Om uberhaubt op te kunnen maken of er een daling dan wel niet een stijging is speelt de factor tijd een belangrijke rol. Of niet soms?

Welnu, in jou bericht vind ik die essentiele term niet terug. 40% van de fietsdiefstallen word niet aangegeven. OK maar was dat bij de vorige misdaadcijfers ook al 40% en zijn de dalingscijfers alsnog correct of werd vorig jaar ofzo alle fietsdiefstallen wel aangegeven of bijvoorbeeld 80% wel aangegeven.

Dan nog een vraag m'n beste, hoe vertalen de door jouw aangehaalde voorbeelden zich tot de gepubliceerde criminaliteitscijfers.

Helaas m'n beste ancapa, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je bewust alle regels betreffende statistiek aan je laars lapt tenijnde wat stemmingmakerij op die forum te plaatsen. Als kriticaster op de huidige regering zou je immers veel beter kunnen maar je haalt zelfs het niveau van FDW niet.

Zelfs ik, die minder problemen heb met de huidigen regering kan met gemak beter maarja, ik ben ook niet tegen om tegen te zijn hé

Geertje 29 oktober 2004 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George

Als men echter spreekt over stijging of daling van misdaadcijfers in dit geval vergelijkt men dit met voorgaande resultaten. Om uberhaubt op te kunnen maken of er een daling dan wel niet een stijging is speelt de factor tijd een belangrijke rol. Of niet soms?

Welnu, in jou bericht vind ik die essentiele term niet terug. 40% van de fietsdiefstallen word niet aangegeven. OK maar was dat bij de vorige misdaadcijfers ook al 40% en zijn de dalingscijfers alsnog correct of werd vorig jaar ofzo alle fietsdiefstallen wel aangegeven of bijvoorbeeld 80% wel aangegeven.

Dan nog een vraag m'n beste, hoe vertalen de door jouw aangehaalde voorbeelden zich tot de gepubliceerde criminaliteitscijfers.

Helaas m'n beste ancapa, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je bewust alle regels betreffende statistiek aan je laars lapt tenijnde wat stemmingmakerij op die forum te plaatsen. Als kriticaster op de huidige regering zou je immers veel beter kunnen maar je haalt zelfs het niveau van FDW niet.

Zelfs ik, die minder problemen heb met de huidigen regering kan met gemak beter maarja, ik ben ook niet tegen om tegen te zijn hé

De daling door de propagandamachine van de regering is als het volgt te verklaren :

vroeger lagen deze cijfers op verdiep 5. Nu liggen deze op verdiep 4. Zodus zijn ze 20% gedaald.

Seba 29 oktober 2004 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George

mooi gezegd, maar het ergste van al is dat dit een officiële Blok-pm is. Zo zie je mooi bewezen hoe het VB toch zo goed is in mist spuien door alles op een hoopje te gooien, te blijven herhalen en te hopen dat de mensen het maar wat onthouden...(waarmee ik niet beweer dat andere partijen dat niet doen btw)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be