Pandareus |
21 maart 2016 05:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Progressie
(Bericht 8031791)
Ik ben een laatbloeier: 44... Politiek heeft me altijd wel geïnteresseerd, maar ook niet meer dan dat. Toch was er altijd wel onderhuids de drang naar "meer". Het is dan ook hoog tijd mij neer te leggen bij die drang, en mij politiek "te engageren".
Het bos is echter moeilijk doorheen de bomen te zien. (Bijna) elke politieke partij heeft wel waarden waarvoor iets te zeggen valt. Het is dus kwestie van de JUISTE en best passende politieke partij te kiezen. Ergens is er wel een stroming natuurlijk naar waar ik neig, maar toch...
Ik vind echter nergens een "test", de Nederlanders blijken met hun website "partijenwijzer.nl" een stap voor. Die heb ik overigens afgelegd, al was het maar om mijn "stroming" te bevestigen (was overigens correct :-) ). Een oude stemtest lukt niet: alles is offline natuurlijk.
Iemand met een gouden tip?
|
Het zou helpen moest je iets meer info geven waar je jezelf situeert op de klassieke as links - rechts. Wat is je opinie over het middenveld ? In tegenstelling tot nederland speelt ook separatisme een rol bij het kiezen van een partij. Hoe belangrijk is ecologie voor jou ?
Dat zijn enkele zaken die je eerst moet in rekening brengen, pas dan kun je je richting bepalen.
Het is niet omdat hier een hobby partijvoorzitter en enig lid van N-VB je een glansrijke toekomst voorspelt bij de gemeenteraadsverkiezingen dat je dit ernstig moet nemen.
En als een forumlid dat zelf in de partijraad van n-va zit je begint PB's te sturen : wantrouw dat.
Zet eens de 5 belangrijkste doelstellingen van partijen op een lijstje, zet daarnaast enkele quote's van hun partijvoorzitters en let dan op consequent zijn. Dat kan al veel ogen doen open gaan. Dat is dan ook het moeilijkste : hypocrisie en propaganda uit het geheel van informatie filteren en dan voor jezelf evalueren wat de kern van het betoog is en hoe jij daar tegenaan kijkt.
Succes toegewenst bij je zoektocht.
|