Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   We moeten minder investeren in openbaar vervoer... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230124)

brother paul 24 maart 2016 10:59

We moeten minder investeren in openbaar vervoer...
 
Als je ziet hoe die dingen zo stilvallen als er een bom ontploft...
Dan is dat toch wel een zwak systeem..

Zwitser 24 maart 2016 11:57

Om het nog niet over de Brussels tunnels te hebben. Die waren ook meteen dicht. Niet meer in stadsautosnelwegen investeren dus...

Zucht 24 maart 2016 12:04

Vliegverkeer ook maar direct afschaffen.

Johan Bollen 24 maart 2016 12:27

Integendeel.

Patrick M. 25 maart 2016 10:53

Openbaar vervoer stil gelegd om de veiligheid van de mensen.

Zwitser 25 maart 2016 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8040853)
Openbaar vervoer stil gelegd om de veiligheid van de mensen.

De vakbonden denken dan ook vaak aan de veiligheid van de mensen blijkbaar...

brother paul 25 maart 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8040853)
Openbaar vervoer stil gelegd om de veiligheid van de mensen.

ha dus alle ambtenaren ambtshalve vrij omdat ze op hun werk niet geraken great system

brother paul 25 maart 2016 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8040903)
De vakbonden denken dan ook vaak aan de veiligheid van de mensen blijkbaar...

ja als er gestaakt moet worden zijn er evenementetiketten, tijd dat de salafisten eens de vakbondstaking opblazen, zou pas een signaal zijn van jewelste. De peiler van de westerse democratische demagogie die wordt opgeblazen..

nu er wordt blijkbaar niet veel valabele argumenten aangebracht hé... Het openbaar vervoer is als centralistisch systeem niet goed voorzien en bedacht op redundantie...

Patrick M. 25 maart 2016 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8040903)
De vakbonden denken dan ook vaak aan de veiligheid van de mensen blijkbaar...

Natuurlijk denken de vakbonden aan de veiligheid van de mensen en hun personeel.
Had u iets anders gedacht misschien?

DewareJakob 25 maart 2016 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8039551)
Vliegverkeer ook maar direct afschaffen.

Achille Lauro: Boten ook afschaffen.

DewareJakob 25 maart 2016 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8041453)
Natuurlijk denken de vakbonden aan de veiligheid van de mensen en hun personeel.
Had u iets anders gedacht misschien?

Soms blijft het gewoon bij 'denken'. ;-)

PeterCC 25 maart 2016 22:26

"Investeren" en "openbaar vervoer" in één zin, dat wringt.

Investeren veronderstelt dat je vandaag geld uitgeeft met de bedoeling dat je morgen een meeropbrengst kan boeken: er meer voor terugkrijgt dan wat je er hebt ingestoken.

Maar openbaar vervoer, dat realiseert geen meerwaarde, niet hier, nergens. Meer nog: de gebruikers zijn zelfs niet bereid om de reële kostprijs te betalen, verre van. In dit land betalen ze nog niet eens 15% van de reële kostprijs.

"Investeren" en "openbaar vervoer" in één zin, dat gaat dus niet samen.
Geld dat een overheid besteed aan openbaar vervoer is geen investering maar een kost.

Jan van den Berghe 28 maart 2016 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8039429)
Als je ziet hoe die dingen zo stilvallen als er een bom ontploft...
Dan is dat toch wel een zwak systeem..

Ik denk dat u niet goed begrepen hebt wat er aan de hand was.

Jan van den Berghe 28 maart 2016 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 8041705)
"Investeren" en "openbaar vervoer" in één zin, dat wringt.

Investeren veronderstelt dat je vandaag geld uitgeeft met de bedoeling dat je morgen een meeropbrengst kan boeken: er meer voor terugkrijgt dan wat je er hebt ingestoken.

Maar openbaar vervoer, dat realiseert geen meerwaarde, niet hier, nergens. Meer nog: de gebruikers zijn zelfs niet bereid om de reële kostprijs te betalen, verre van. In dit land betalen ze nog niet eens 15% van de reële kostprijs.

"Investeren" en "openbaar vervoer" in één zin, dat gaat dus niet samen.
Geld dat een overheid besteed aan openbaar vervoer is geen investering maar een kost.

Onjuist. In Duitsland maakt de DB winst. Het ligt dus niet aan het OV op zich, maar wel aan de wijze waarop de onderneming geleid wordt.

HOUZEE ! 28 maart 2016 10:27

Het openbaar vervoer is inderdaad niet meer van de 21ste eeuw. Enerzijds is het zeer kwetsbaar voor terreur, anderzijds zijn stations (verzamelplaatsen) tot groeipolen verworden van criminaliteit en islamisering. Stationsbuurten in grootsteden en centrumsteden staan nu al te boek als zeer onveilig, en dat zal in de toekomst niet verbeteren. Uiteindelijk zal je zien dat het openbaar vervoer alleen nog maar zal dienen om vreemdelingen en mensen uit de lagere sociale klasse te transporteren, mensen die uiteindelijk niet de reële kostprijs van een ticket kunnen ophoesten ...

Micele 28 maart 2016 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8044754)
Onjuist. In Duitsland maakt de DB winst. Het ligt dus niet aan het OV op zich, maar wel aan de wijze waarop de onderneming geleid wordt.

Idd, en als de DB eens serieus verlies maakt (*2015, ondanks recordomzet) wordt dit aangepakt.

* deels te wijten aan staking.
* alle details: http://www.n24.de/n24/Nachrichten/Wi...e-gemacht.html 16.03.2016
* http://www1.deutschebahn.com/ecm2-db.../berichte.html (pdf´s)

Een "deeloplossing" moet ik toch eruit citeren, dat er al 700 miljoen op 5 jaar kan uitgespaard worden door efficiëntie, dit vooral bij het hoofdmanagement...

Citaat:

Mit mehr Effizienz vor allem in der Konzernzentrale will die Bahn innerhalb von fünf Jahren 700 Millionen Euro einsparen.
Blijkbaar gaat dit nu ook aangepakt worden bij "de NMBS":
Citaat:

http://trends.knack.be/economie/publ...al-646595.html

Descheemaecker: 'Er kunnen nog 4 �* 5.000 jobs geschrapt worden bij NMBS'

16/01/16

Volgens voormalig spoorbaas Marc Descheemaecker kunnen er bij spoorwegmaatschappij NMBS "nog 4 �* 5.000 jobs geschrapt worden". Dat verklaarde hij zaterdag tijdens het praatprogramma "Grand Oral" van RTBF-radio en de krant Le Soir.

"Geen 6.000 jobs, dat is licht overdreven, maar wel ergens tussen de 4.000 en 5.000 jobs, vooral in de administratie. Om dat te doen moeten er enkele vereenvoudigingen worden doorgevoerd op vlak van functies, premies, graden en hiërarchische niveaus. Het aantal managers en consultants moet naar beneden", aldus nog Descheemaecker.

"Vandaag de dag zijn er bijna 10.000 jobs minder dan toen ik begon in 2002. We hebben niemand ontslagen, we hebben de mensen die niets bijdroegen aan het mobiliteitssysteem en die de belastingbetaler veel geld kostten, niet vervangen. 9.000 tot 10.000 mensen, dat is meer dan een half miljard aan lonen per jaar", luidde het verder.

De voormalige spoorbaas voegde er nog aan toe het strategisch plan van MR-minister Jacqueline Galant (MR) te steunen. "Ze voert historische veranderingen door bij de Belgische spoorwegen. Dat is heel erg nodig." (Belga/SD)

Jan van den Berghe 28 maart 2016 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8044993)
Het openbaar vervoer is inderdaad niet meer van de 21ste eeuw. Enerzijds is het zeer kwetsbaar voor terreur, anderzijds zijn stations (verzamelplaatsen) tot groeipolen verworden van criminaliteit en islamisering. Stationsbuurten in grootsteden en centrumsteden staan nu al te boek als zeer onveilig, en dat zal in de toekomst niet verbeteren. Uiteindelijk zal je zien dat het openbaar vervoer alleen nog maar zal dienen om vreemdelingen en mensen uit de lagere sociale klasse te transporteren, mensen die uiteindelijk niet de reële kostprijs van een ticket kunnen ophoesten ...

Raar, als ik soms de trein naar Brussel neem, zit de eerste klasse toch goed vol.

Hoe onveilig is de Antwerpse stationsbuurt (bij welke straten trekt u trouwens de grens) bijvoorbeeld?

dalibor 28 maart 2016 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8044993)
Het openbaar vervoer is inderdaad niet meer van de 21ste eeuw. Enerzijds is het zeer kwetsbaar voor terreur, anderzijds zijn stations (verzamelplaatsen) tot groeipolen verworden van criminaliteit en islamisering. Stationsbuurten in grootsteden en centrumsteden staan nu al te boek als zeer onveilig, en dat zal in de toekomst niet verbeteren. Uiteindelijk zal je zien dat het openbaar vervoer alleen nog maar zal dienen om vreemdelingen en mensen uit de lagere sociale klasse te transporteren, mensen die uiteindelijk niet de reële kostprijs van een ticket kunnen ophoesten ...

Boeiend. Zou de bevolkingsdichtheid dalen als we het openbaar vervoer afschaffen?

Eduard Khil 28 maart 2016 17:13

we moeten vooral besparen bij de nmbs. Er kan daar zonder problemen tussen de 5 en 10000 man buiten, ze werken toch niet.
Laat de overblijvers deftig werken en presteren zoals in de privé, dan gaat gans dat janboelke misschien eens eindelijk een beetje beginnen draaien.

brother paul 28 maart 2016 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8045678)
Raar, als ik soms de trein naar Brussel neem, zit de eerste klasse toch goed vol.

Hoe onveilig is de Antwerpse stationsbuurt (bij welke straten trekt u trouwens de grens) bijvoorbeeld?

Ja ambtenaren zitten gratis eerste klas in animal Farma van orwell

Nu de kost van NMBS is infrastructuur hoor, kost 700miljoen of 5x meer dan ons autowegennetwerk die 10x meer personenkilometers vervoert

In feite vangt spoorweg 3 miljard subsidies of kost het spoor halve euro per kilometer duurder dan de glijdende personenwagen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be