Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'Onkelinx en Di Rupo hebben antiterreurbeleid tegengehouden' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230151)

De schoofzak 24 maart 2016 18:56

'Onkelinx en Di Rupo hebben antiterreurbeleid tegengehouden'

Verwilghen, destijds minister van justitie, klapt uit de (regeringstafel)biecht.

Maar wat hij echt zegt: het ontbrak me aan moed om mijn gedacht door te drukken, of, ik zag mijn postje te graag.

En wat hij ook toegeeft: idem dito van conclusies voor Verafstoot.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160324_02200849

Titel: 'Onkelinx en Di Rupo hebben antiterreurbeleid tegengehouden'

Citaat:

'Het was de PS die rond de eeuwwisseling een doeltreffend beleid tegen terreur heeft tegengehouden.' Dat zegt Marc Verwilghen (Open VLD), minister van Justitie in de eerste regering-Verhofstadt. De liberaal wijst uitdrukkelijk in de richting van Elio Di Rupo en Laurette Onkelinx.

Marc Verwilghen was minister van Justitie van 1999 tot 2003. Elio Di Rupo was op dat moment partijvoorzitter van PS en Laurette Onkelinx was vicepremier en minister van Werkgelegenheid onder Verhofstadt.

'Als minister van Justitie kreeg ik waarschuwingen van de federale politie over wat er gaande was in Brussel', zegt Verwilghen. 'Zij verwittigden me dat we vroeg of laat excessen zouden zien in de hoofdstad. Toen ik dat aankaartte in de regering werd ik door PS uitgelachen en als populist weggezet.'

Verwilghen stelde onder meer voor de Belgische nationaliteit in te trekken van veroordeelde zware criminelen met een dubbele nationaliteit. 'PS verweet mij toen dat ik staatlozen zou creëren, hoewel het ging om personen met de dubbele nationaliteit. Philippe Moureaux, destijds senator en burgemeester van Molenbeek, verweet me een racist te zijn.'

'In de aanbevelingen van de commissie-Dutroux was een regeling als spijtoptant opgenomen', vervolgt de ex-minister. 'Dat is persoonlijk geblokkeerd door Elio Di Rupo. Als dat niet was gebeurd, hadden we een instrument in handen om extremistische milieus binnen te dringen.'

Verwilghen werd naar eigen zeggen ook niet gesteund door premier Guy Verhofstadt (Open VLD). 'Hij vroeg me het los te laten, omdat hij PS toch niet kon overtuigen. Di Rupo kon de regering met een vingerknip laten vallen', besluit Verwilghen.

DewareJakob 24 maart 2016 18:58

http://forum.politics.be/showthread.php?t=230142

Karel Martel B 24 maart 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8040228)
Verwilghen, destijds minister van justitie, klapt uit de (regeringstafel)biecht.

Hij zegt, als ik hem mag parafraseren:

"Ik vond mijn job als minister toch net iets belangrijker dan de veiligheid van mijn mede-burgers."

Wat wil hij nu, applaus?

Dirk A 24 maart 2016 19:50

Citaat:

Verwilghen stelde onder meer voor de Belgische nationaliteit in te trekken van veroordeelde zware criminelen met een dubbele nationaliteit. 'PS verweet mij toen dat ik staatlozen zou creëren, hoewel het ging om personen met de dubbele nationaliteit. Philippe Moureaux, destijds senator en burgemeester van Molenbeek, verweet me een racist te zijn.

Crimineel, van Verwilghen, om kiezers weg te halen bij de PS. Nogal logisch dat de PS hiervoor de regering zouden opblazen. Wat kan het de PS nu bommen, wie er op hun stemt.

Doomy 24 maart 2016 21:42

Zoveelste zielige variant van "het is allemaal de schuld van de sossen". Jullie hebben echt weinig fantasie.

Garry 24 maart 2016 22:33

Citaat:

Maar wat hij echt zegt: het ontbrak me aan moed om mijn gedacht door te drukken, of, ik zag mijn postje te graag.

Kom nu eens iets vertellen wat we nog niet wisten. De Walen houden al van in 1830 alles wat ze kunnen tegen langs Vlaamse zijde.

Stopt eindelijk met dat België en smijt gelijk ook Europa overboord, dan zijn we eindelijk al die bemoeienissen kwijt en kunnen we een eigen en doortastend beleid voeren.

Garry 24 maart 2016 22:33

Citaat:

Kom nu eens iets vertellen wat we nog niet wisten. De Walen houden al van in 1830 alles wat ze kunnen tegen langs Vlaamse zijde.

Stopt eindelijk met dat België en smijt gelijk ook Europa overboord, dan zijn we eindelijk al die bemoeienissen kwijt en kunnen we een eigen en doortastend beleid voeren.

vlijmscherp 24 maart 2016 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 8040429)
Zoveelste zielige variant van "het is allemaal de schuld van de sossen". Jullie hebben echt weinig fantasie.

Wie is "jullie"? Dit is een liberaal die ermee in de regering heeft gezeten.

brother paul 24 maart 2016 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8040264)
Hij zegt, als ik hem mag parafraseren:

"Ik vond mijn job als minister toch net iets belangrijker dan de veiligheid van mijn mede-burgers."

Wat wil hij nu, applaus?

nee dat was de Guy die dat zei

brother paul 24 maart 2016 23:10

Citaat:

ach kijk wetgevend werk is de basis voor problemen te creeeren of op te lossen.

Het europese probleem is niet de grenzen die open zijn, maar het gebrek aan uitwisseling van informatie tussen de landen ivm veiligheid...

Het belgische probleem van een land te splitsen is dus de situatie erger maken... dus het kinderlijk kibbelen tussen de spanningsvelden van links/rechts maar vooral waals/vlaams is precie sallemaal de aandacht afleiden van de essentie:

de essentie is dat onze overheid haar rijkelijk toebedeelde middelen vreselijk inefficient gebruikt...

Bob 24 maart 2016 23:22

Citaat:

De parlementaire onderzoekscommissie zal wel uitwijzen wie gelijk heeft.

Anselmo 25 maart 2016 01:18

Citaat:

Niks zielig aan !
In tegendeel !
Geen geleuter, geen fantasie.
Een keiharde verklaring van iemand die het zelf lijfelijk heeft meegemaakt en die anders de wolligheid in persoon is.
Het moet toch steken, want hierop komen geen of slechts meesmuilende reacties vanuit de linkerzijde.
Het had eens niet waar moeten geweest zijn. Het kot was te klein.
Anderzijds is dit mosterd na de maaltijd ! Zeer zwak van de heer Verwilghen.
Werkelijk een over het paard getilde looser. Geschikt om onder Verhofstad te dienen.

Nierika 25 maart 2016 06:53

Citaat:

Hij valt nochtans ook zijn eigen partijgenoot Verhofstadt aan.
Moest je de moeite doen om wat verder te lezen dan "Di Rupo en Onkelinckx" had je dat gelezen.
Maar "jullie" hebben genoeg aan "jullie" fantasie om meteen te oordelen, nietwaar?

killimandjaro 25 maart 2016 07:05

Laat de PS zo snel mogelijk weer regeren.Kunnen ze dit land verder naar de verdoemenis rijden.

En de blauwe konijnentand heeft tijdens zijn twee legislaturen acht jaar lang plat op buik gelegen voor de machtige PS.

Op naar het Griekenland aan de Noordzee.

De delocatie van bedrijven zal aan een verschroeiend tempo verder gaan onder bewind van PS.

Zonder het leegzuigen van Vlaanderen was Wallonië reeds lang een failliete puinhoop.

De schoofzak 25 maart 2016 07:26

Ik hoop dat Verwilghen nog ferm aan de tand gevoeld zal worden, door onafhankelijke journalisten.
Omtrent zijn lafheid.

En nog veel meer dat ze Verafstoot op de rooster leggen.

.

Eduard Khil 25 maart 2016 08:20

Citaat:

het is dan ook gewoon de waarheid. Waar zaten die terroristen? Daar waar ze dankzij sossenbestuur deccenia lang hun ding konden doen. Wie heeft er een anti-terreur beleid tegengehouden? De sossen. Wie dreigt er nu in Brussel zijn lijstpartner af indien men naar een ééngemaakte politiezone wil gaan ? De PS. Wie wou er altijd een zacht justitiebeleid en veel dingen maar blauw blauw laten? De sossen.
Wie was altijd pro massamigratie en regularisatie van vreemdelingen waar zich terroristen tussen verscholen? De sossen!

De verantwoordelijkheid van de linksen is verpletterend.

Eduard Khil 25 maart 2016 08:20

Citaat:

het is dan ook gewoon de waarheid. Waar zaten die terroristen? Daar waar ze dankzij sossenbestuur deccenia lang hun ding konden doen. Wie heeft er een anti-terreur beleid tegengehouden? De sossen. Wie dreigt er nu in Brussel zijn lijstpartner af indien men naar een ééngemaakte politiezone wil gaan ? De PS. Wie wou er altijd een zacht justitiebeleid en veel dingen maar blauw blauw laten? De sossen.
Wie was altijd pro massamigratie en regularisatie van vreemdelingen waar zich terroristen tussen verscholen? De sossen!

De verantwoordelijkheid van de linksen is verpletterend.

Het Verzet 25 maart 2016 08:30

Het enige wat deze regering, als ook de vorige regeringen, doet, is vingerkes wijzen naar de andere.
Ze hebben er allemaal de mond vol over ondernemen, maar moest men zo een bedrijf runnen zoals er wordt bestuurd, dat bedrijf was al lang afgebrand en falliet verklaard.
En't zou natuurlijk de schuld van de andere zijn geweest.

Eduard Khil 25 maart 2016 08:31

alle sossen en moslimterroristen samen in de gevangenis en dan nuken! Probleem opgelost

Het Verzet 25 maart 2016 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Langoor (Bericht 8040704)
Met het verzet gaan we ongeveer vier meter verder geraken. :-)

Allez, bedankt. Ge beseft in elk geval toch al dat ge vooruit gaat geraken. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be