Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moslims op TV over de aanslagen: raak het onderwerp islam niet aan of ze ontploffen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230208)

Nr.10 26 maart 2016 03:17

Moslims op TV over de aanslagen: raak het onderwerp islam niet aan of ze ontploffen

Ik zag de afgelopen dagen twee programma's op TV waarin duiding gegeven werd rond de aanslagen. Dit onder de vorm van een discussie, met meerdere gasten.

Omwille van politiek correcte redenen werd er tijdens deze uitzendingen een moslim bijgehaald.

Wat bleek, tweemaal, telkens dat men tijdens de discussie over het onderwerp islam wou beginnen was de discussie om zeep. De rede was plots mijlenver te zoeken.

Scherven A. Mok 26 maart 2016 06:40

Ik heb het ook gehad met het tweezakkig gedoe van de moslims. Hun creationisme, hun er is maar één god en het is de onze, hun zware ongenuanceerde kritiek op onze (toegegeven niet perfecte) maatschappij waar ze wel persé in willen leven, ... ze liegen en bedriegen en spelen de calimero maar de meesten wensen maar één ding : dat heel Europa islamitisch wordt. Het enige verschil is dat de terroristen het gewapend willen doen en de 'gematigden' op andere manieren. Nu er zullen ongetwijfeld ook nog wel een deel seculiere moslims zijn maar die zijn naar mijn ervaring slechts een kleine minderheid.
Als er in de moslimgemeenschappen niet dringend iets veranderd, als ze de moderniteit niet wensen, als ze het hoofddoek niet gaan afleggen gaat het nooit goed komen. We hebben 6 miljoen joden in kampen machinaal vergast om niets. De media gaan dit spelletje met kaarsen en een paar duizend blinden niet kunnen blijven spelen. Het Romeinse rijk is ten onder gegaan aan groeiende ongelijkheid en reactionair christendom. Laat onze westerse maatschappij niet hetzelfde lot ondergaan. In de VS begint men dat eindelijk in te zien. Religie is er stilletjes aan op z'n retour. Te grote ongelijkheid niet langer gewenst. Trump is een laatste laagste opstoot van de reactionairen. Hopelijk gaat ook de Europese moslim snel het licht zien en het geloof herleiden tot wat het is, een persoonlijk instrument en geen doel of zin op zich.

Garry 26 maart 2016 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8041885)
Ik heb het ook gehad met het tweezakkig gedoe van de moslims. Hun creationisme, hun er is maar één god en het is de onze, hun zware ongenuanceerde kritiek op onze (toegegeven niet perfecte) maatschappij waar ze wel persé in willen leven, ... ze liegen en bedriegen en spelen de calimero maar de meesten wensen maar één ding : dat heel Europa islamitisch wordt. Het enige verschil is dat de terroristen het gewapend willen doen en de 'gematigden' op andere manieren. Nu er zullen ongetwijfeld ook nog wel een deel seculiere moslims zijn maar die zijn naar mijn ervaring slechts een kleine minderheid.
Als er in de moslimgemeenschappen niet dringend iets veranderd, als ze de moderniteit niet wensen, als ze het hoofddoek niet gaan afleggen gaat het nooit goed komen. We hebben 6 miljoen joden in kampen machinaal vergast om niets. De media gaan dit spelletje met kaarsen en een paar duizend blinden niet kunnen blijven spelen. Het Romeinse rijk is ten onder gegaan aan groeiende ongelijkheid en reactionair christendom. Laat onze westerse maatschappij niet hetzelfde lot ondergaan. In de VS begint men dat eindelijk in te zien. Religie is er stilletjes aan op z'n retour. Te grote ongelijkheid niet langer gewenst. Trump is een laatste laagste opstoot van de reactionairen. Hopelijk gaat ook de Europese moslim snel het licht zien en het geloof herleiden tot wat het is, een persoonlijk instrument en geen doel of zin op zich.

Een gelovige overtuigen van het tegengestelde? Ik wens je alvast veel succes.

Hoe meer ge dat tracht te doen hoe sterker ze zich in dat geloof gaan wikkelen.

Nog maar eens, ik kan het niet genoeg zeggen. Het VB heeft dat al vele jaren lang voor gewaarschuwd en het was allemaal niet waar, ze waren racisten en hun kiesvee mestkevers enz. Wel, nu weet ge wie de racisten en de mestkevers zijn en die ga je niet veranderen met mooie praatjes.

Supe®Staaf 26 maart 2016 08:38

Citaat:

We hebben 6 miljoen joden in kampen machinaal vergast om niets.

Ja, erg hee.
We hebben de verkeerden beet gehad...
:twisted::twisted::twisted:

de vuile muilekoek 26 maart 2016 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8041917)
Een gelovige overtuigen van het tegengestelde? Ik wens je alvast veel succes.

Hoe meer ge dat tracht te doen hoe sterker ze zich in dat geloof gaan wikkelen.

Nog maar eens, ik kan het niet genoeg zeggen. Het VB heeft dat al vele jaren lang voor gewaarschuwd en het was allemaal niet waar, ze waren racisten en hun kiesvee mestkevers enz. Wel, nu weet ge wie de racisten en de mestkevers zijn en die ga je niet veranderen met mooie praatjes.

KIjk ik heb zojuist een artikel gelezen van Margriet Hermans ; over haar reisverslagen naar de oorlogslanden en ik zou iedereen eens aanraden deze ook eens te lezen t'was wel wat beknopt maar toch ,,, en ik betreur het dat zij die dit ondernomen hebben geen lezingen organiseren over heel het land ... wij Westerlingen zijn hier gevaarlijk tolerant bezig onze welvaart en ontwikkeling op het spel te zetten en dit al slaapwandelen......:roll: we denken dat er niets hier ons huidige bestaan kan schaden maar ik denk dat wij dit allemaal zwaar onderschatten....:roll:

Nr.10 28 maart 2016 20:01

Citaat:

Wat opvalt is hoe ze figuurlijk ontploffen tijdens een debat.

Nr.10 28 maart 2016 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8041982)
Ja, erg hee.
We hebben de verkeerden beet gehad...
:twisted::twisted::twisted:

Je hebt dat ontploffen overigens ook met joden, als het over Israel gaat.

geertvdb 28 maart 2016 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8041861)
Ik zag de afgelopen dagen twee programma's op TV waarin duiding gegeven werd rond de aanslagen. Dit onder de vorm van een discussie, met meerdere gasten.

Omwille van politiek correcte redenen werd er tijdens deze uitzendingen een moslim bijgehaald.

Wat bleek, tweemaal, telkens dat men tijdens de discussie over het onderwerp islam wou beginnen was de discussie om zeep. De rede was plots mijlenver te zoeken.

Hebt ge een youtube link daarvan?

Nr.10 28 maart 2016 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8046105)
Hebt ge een youtube link daarvan?

1/ Het was tijdens "De Afspraak", waarin Jahjah tekeer ging.
2/ De tweede keer was met De Vadder, en daar was een vrouwelijk nederlandstalig Brussels parlementslid van Marokkaanse afkomst te gast.

Pandareus 28 maart 2016 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8046112)
1/ Het was tijdens "De Afspraak", waarin Jahjah tekeer ging.
2/ De tweede keer was met De Vadder, en daar was een vrouwelijk nederlandstalig Brussels parlementslid van Marokkaanse afkomst te gast.

Jahjah is een atheïst...

DewareJakob 28 maart 2016 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8046152)
Jahjah is een atheïst...

Je meent het...

4x10E6 28 maart 2016 20:33

Citaat:

Jahjah is een atheïst...

.. werkelijk, ik meende dat hij een pol&sokker was ..

brother paul 28 maart 2016 20:35

Ja ze hebben hun scheiding van godsdienst en staat duidelijk nog niet onder de knie. Misschien toch alle moslims een contract doen tekenen

Eduard Khil 28 maart 2016 20:51

danku sossen!

brother paul 28 maart 2016 20:55

Citaat:

Jahjah is een atheïst...

Een atheïstische moslim, dat is dan iets zoals een lesbische travestiet ?

4x10E6 28 maart 2016 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8046186)
danku sossen!

.. ze laten u weten blij te zijn met het compliment ..

Xenophon 28 maart 2016 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de sprekende klok (Bericht 8046200)
Dan is hij een dikke leugenaar:
Als moslim vrees ik nu zowel terrorist als vijandige autochtoon

We kunnen niet blijven vluchten, we mogen niet opgeven. Terroristen kunnen deze maatschappij niet kapot krijgen, schrijft Brusselaar Dyab Abou Jahjah. Al wil zijn vrouw nu weg uit België.
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/23/...t-nu-1601146-4

- lol -

Demper 28 maart 2016 21:11

De islam heeft niets te maken met moslimterreur.

Eduard Khil 28 maart 2016 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8046216)
De islam heeft niets te maken met moslimterreur.

islam is liefde.Tijd om nog wat kaarsjes te branden

Demper 28 maart 2016 21:19

Islamitische staat heeft niets te maken met de islam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be