![]() |
GSM app's keer op keer beter dan al die dure systemen...
Wat mij nu recentelijk opvalt is tijdens de aanval op de luchthaven, valt astrid uit en communiceert de politie met jawel whatsapp...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160326_02205315 Belgacontrol valt de bediening uit, en lossen ze het probleem op met jawel.. http://www.ringtv.be/nieuws/belgi%C3...-een-vliegramp een GSM app... misschien moeten we de politie intelligence vervangen door een burgerwach-app en de overheidsadministrtie vervangen door een GSM app |
Het ene probleem na het andere....
OOk hier wordt misschien verwacht dat de Minister zich ook nog eens specialiseert in telecommunicatiesystemen en persoonlijk "bruikbaarheidstests" en "stresstests" organiseert om zich ervan te vergewissen dat de politiemensen "on scene" tenminste snel en vertrouwelijk met elkaar kunnen kunnen communiceren in plaats van via een Amerikaans Sociale Media systeem... Hoedje af voor de politielui in de lagere rangen die prompt ad-hoc OPLOSSINGEN gevonden hebben ,omdat de systemen hen van hogerhand toegewezen ,niet bestand blijken te zijn tegen wat stress. Ik kan het maar eens zijn met een mede-forummmer....De politietop is aan vervanging toe......:evil: |
Dat zijn babyboomers die net voor hun pensioen overal de stoelen bezetten waar beslissingen genomen worden en die niet om kunnen met te snelle veranderingen. Waar ik werk zie ik dat ook. Het deel van het bedrijf dat is afgesplitst en waar ze niets meer over te zeggen hebben, heeft binnen de kortste keren moderne technologieën aangenomen. Op een half jaar hebben die bereikt waar wij nu vijf jaar verder nog altijd niet staan en dat met dezelfde mensen maar onder jongere bazen.
|
Mijn geheugen faalt.
Astrid, meen ik, is iets van tegelijk flikken, brandweer, civiele bescherming ... en is opgericht met veel te veel kosten en problemen onder de hoede van ... ik dacht Vande Lanotte. Een staatsbedrijf dat dacht van iets op te zetten gelijk proximus-mobiel, mobistar, orange (of hun latere benamingen ...). Hoe vaak moeten we het nog zeggen: staatsbedrijven, dat gaat niet. Dat marcheert niet. Dat mankeert altijd een chromosoom en is altijd Down .... . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals ministers is de gemiddelde agent geen communicatiespecialist, alhoewel ze net zoals het leger weldegelijk over een gespecialiseerde afdeling beschikken. WSP is een praktisch instrument. Echte hot items worden daar niet besproken, maar het gaat wel erg ver, vooral op gebied van coordinatie. |
Citaat:
Smartphones en apps zijn een geschenk uit de hemel voor wie het correct weet te benutten. Ooit directe democratie via een app? ;-) We wachten geduldig. |
http://www.verbinding.tv/aantal-hulp...lijft-stijgen/
In dit hoera-artikeltje van nioet zo heel lang geleden werd gemeld dat het aantal gebruikers van het Astrid-systeem maar bleef stijgen... Als je dan naar het aantal gebruikers kijkt...enkele tienduizenden..Microscopisch klein vergeleken met de gsm-operators in Belgie alleen al.En al zeker vergeleken met de sociale media kanalen. En dan faalt het,volgens artikels waarmee dit draadje begon,al op de meest cruciale momenten.... Het lijkt op een olifant(in kosten ) met een klein slurfje.(in toetercapaciteiten) :-( |
Citaat:
Ondertussen werd die raad wel opgenomen in een lijstje met raadgevingen inzake nucleaire rampen (zo leert men het snel). Uiteraard heeft deze situatie een diep inzicht gegeven in de stressbestendigheid van onze natie. Een eye opener. Werk aan de winkel. @kelt, er zijn voldoende mensen, ook binnen de overheid die dit maar al te goed weten. Desalniettemin, lijkt het er op dat zij die beslissingen nemen alles onderschat hebben. Opgelet. Dit gebeurt/gebeurde reeds in vele landen. Het is een gekend probleem. Dat een land als Belgie zich op zoiets niet voorbereidt, ik kon het niet begrijpen. Maar zoals gezegd, tijdens chaos is het een bekend fenomeen. Het vereist zelfs wat opvoeding, om de bevolking ECHT duidelijk te maken niet te bellen, want ze bellen sowieso. Men kan dat dus niet verduidelijken wanneer de chaos reeds daar is. Het was het crisiscentrum Belgie, dat pas uren na de aanslag deze raadgeving twitterde. Volgende maal, indien soortgelijk zich voordoet, weet ik dus naar waar de tips te sturen. Nog. Uiteraard kent onze hulpverlening het probleem. Vandaar dat ze wsp en soortgelijk aanwenden. Denk niet dat ze plots de app geinstaleerd hebben. Zij gebruiken die service steeds in groepen wsp, dag op dag. |
De luchthaven is een echt risico-gebied voor rampen: gijzelingen, vliegtuigongevallen, terrorisme.
Als de flikken op die plaats, of op zulke plaatsen, niet op voorhand een capaciteit voorzien die iets of wat zulke crisismomenten aan kan, dan zijn het prutsers. En ik beschuldig hiermee niet alleen de hoge piefen van de politie, maar ook de politieke oude machtspartijen, die de overheidsbedrijven vergiftigen met politiek benoemde vette postjes (en elk postje moet zijn percentje aan de partij afstaan ...) . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Problemen mee ? Of aan de ceo van de luchthaven, de Scheer. Superbekwame man. Werd het zo erg beu dat zijn minister(s) hem niet steunden om van de nmbs iets fatsoenlijks te maken, dat hij zijn politieke conclusies genomen heeft. Vergelijk eens met zijn voorgangers op de luchthaven. Maingain destijds. De rekenaar van de tsjeven, 'k ben zijne naam kwijt. Vanden Bossche-papa. En anderen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Als je niet wendbaar genoeg bent, en overweg kan met nieuwe technologien, ben je rijp voor de dop. |
Citaat:
Up to date en ready to go. Geen blabla of papieren. Dat gaat heden heel wat vlotter dan vroeger. |
Citaat:
Waar ik mee bezig ben, zie ik een duidelijk verschil tussen het werk dat mensen met ervaring afleveren en het werk van newbies. En die ervaring duurt wel even om op te bouwen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be