Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Samenkomst Brussel gespannen: "On est chez nous" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230274)

Frederik2000 27 maart 2016 13:54

Samenkomst Brussel gespannen: "On est chez nous"

Live op CNN: samenkomst aan de beurs verloopt erg gespannen.

Een grote groep scandeert "on est chez nous". De samenkomst dreigt uit de hand te lopen.

Eyjafjallajökull 27 maart 2016 14:01

Op de VRT worden ze stigmatiserend weggezet als 'voetbalhooligans'...

zonbron 27 maart 2016 14:05

Ongecontroleerde manifestaties leiden steevast tot ongewenste resultaten.

Frederik2000 27 maart 2016 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8043760)
Op de VRT worden ze stigmatiserend weggezet als 'voetbalhooligans'...

Op CNN ook, en tevens als 'far right neo nazi group'. Er zouden ook meermaals hitlergroeten zijn gebracht. Indien dit het geval is is dit niet bepaald bevorderlijk voor een tegenactie. Doch ik moet zeggen dat ik die hiltergroeten op de beelden op CNN vooralsnog niet heb gezien.

Libro 27 maart 2016 14:12

Ik vermoed dat die hitlergroeten dan ook verzinsels zijn. Niet alleen neonazi's kunnen kwaad worden hoor: men kan zich blijkbaar niet inbeelden dat de modale burger ook wel eens woedend zou kunnen worden. Moureaux zou van schrik doodvallen mocht hij weten wat ik hem nu toewens....

EDIT

Ik heb net het bericht op deredactie.be gelezen-voor wie de hooligans in extreemrechtse hoek wil plaatsen: ze zwaaien met een Belgische vlag en niet met de Vlaamse Leeuw.

Reverberation 27 maart 2016 14:33

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Brussel.dhtml

de vuile muilekoek 27 maart 2016 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8043772)
Ik vermoed dat die hitlergroeten dan ook verzinsels zijn.
Citaat:

Niet alleen neonazi's kunnen kwaad worden hoor
: men kan zich blijkbaar niet inbeelden dat de modale burger ook wel eens woedend zou kunnen worden. Moureaux zou van schrik doodvallen mocht hij weten wat ik hem nu toewens....

EDIT

Ik heb net het bericht op deredactie.be gelezen-voor wie de hooligans in extreemrechtse hoek wil plaatsen: ze zwaaien met een Belgische vlag en niet met de Vlaamse Leeuw.

Ik hoop het dat ze eens kwaad worden ... eerlijk gezegd het zou mij plezieren ....ze mogen gerust eens uit hun dak gaan...dat over heel Europa .

Scherven A. Mok 27 maart 2016 14:37

Tijdens de grote vakbondsbetoging toen havenarbeiders en anarchisten aan de midi op de vuist gingen met de politie was er ook een regelrechte veldslag tussen plaatselijke hangjongeren en linksen in de buurt van de beurs en brouckère waar de pers nooit heeft over bericht. Politie is er nooit aan te pas gekomen, ambulances wel. Het is daar bij het minste prijs.

Edit : blijkbaar gaat het over iets helemaal anders

de vuile muilekoek 27 maart 2016 14:38

Ooit komt het er toch van ... want zo kan het niet verder ...

Libro 27 maart 2016 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8043799)
Ooit komt het er toch van ... want zo kan het niet verder ...

Woede wordt gezien als stap drie in het rouwproces. Die derde stap kan wel eens een kruitvat worden (of geef ik de gemiddelde Europeaan/Vlaming teveel krediet?).

Frederik2000 27 maart 2016 14:54

EDIT

Ik heb net het bericht op deredactie.be gelezen-voor wie de hooligans in extreemrechtse hoek wil plaatsen: ze zwaaien met een Belgische vlag en niet met de Vlaamse Leeuw.[/quote]

Zo denk ik het ook gezien te hebben op de beelden.

Mocht de hitlergroet zijn gebracht dan zou ik dat verfoeien. Echter, tot op heden heeft men op CNN om de 30 seconden gesproken over hitlergroeten maar daar nog geen enkel beeld van getoond.

Reverberation 27 maart 2016 14:59

Ook RT heeft het over "Far Right activists"...

Live beelden :

https://www.rt.com/on-air/brussels-t...rotest-police/

Libro 27 maart 2016 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 (Bericht 8043820)
Zo denk ik het ook gezien te hebben op de beelden.

Mocht de hitlergroet zijn gebracht dan zou ik dat verfoeien. Echter, tot op heden heeft men op CNN om de 30 seconden gesproken over hitlergroeten maar daar nog geen enkel beeld van getoond.

Als de hitlergroet zo vaak zou worden gebracht, dan zou er toch minstens één foto van opduiken!?

zonbron 27 maart 2016 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 8043824)
Ook RT heeft het over "Far Right activists"...

Live beelden :

https://www.rt.com/on-air/brussels-t...rotest-police/

RT bericht correct, niets mis mee.

de vuile muilekoek 27 maart 2016 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8043815)
Woede wordt gezien als stap drie in het rouwproces. Die derde stap kan wel eens een kruitvat worden (of geef ik de gemiddelde Europeaan/Vlaming teveel krediet?).

ooit gaat het dak eraf ... de ontlading , nog een paar aanslagen te gaan en het gaat erop zitten ...en eerlijk gezegd :cheer: kan het mij geen zak schelen persoonlijk .

Reverberation 27 maart 2016 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8043828)
RT bericht correct, niets mis mee.

Mmh, de titel had beter anders gekund, ma soit, we zijn allemaal extreem rechts kennelijk. :evil:

Edit : Niet te cynisch worden he Zon, ;-)

Het wordt hoogtijd dat men niet meer tegen IS protesteert maar tegen het hoogverraad van onze EU poco leiders!

Universalia 27 maart 2016 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8043772)
Ik vermoed dat die hitlergroeten dan ook verzinsels zijn. Niet alleen neonazi's kunnen kwaad worden hoor: men kan zich blijkbaar niet inbeelden dat de modale burger ook wel eens woedend zou kunnen worden. Moureaux zou van schrik doodvallen mocht hij weten wat ik hem nu toewens....

EDIT

Of men wil zich het gewoon niet inbeelden, het naast zich neerleggen, het negeren en verder maar voort wat rondjes te lopen in de vicieuze cirkel.

Er is ook een massa mensen die aan de samenkomsten geen deel neemt 'in real life' maar er wel met akkoord gaat denk ik.

Camera's staan overal ten velde opgesteld. Kom je bvb op je werk/andere plaats en zegt de baas: Ah! ik heb u zien staan op die 'meeting' op TV!!! Hier uwe C4. :roll:

Libro 27 maart 2016 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8043835)
Of men wil zich het gewoon niet inbeelden, het naast zich neerleggen, het negeren en verder maar voort wat rondjes te lopen in de vicieuze cirkel.

Er is ook een massa mensen die aan de samenkomsten geen deel neemt 'in real life' maar er wel met akkoord gaat denk ik.

Camera's staan overal ten velde opgesteld. Kom je bvb op je werk/andere plaats en zegt de baas: Ah! ik heb u zien staan op die 'meeting' op TV!!! Hier uwe C4. :roll:

Zoals er al zoveel evidente zaken worden genegeerd.

Indomitable 27 maart 2016 15:39

Prut uit de ogen doen; tussen die 450 man zaten er zelfs vreemdelingen tussen.

De schoofzak 27 maart 2016 15:39

Op de site van De Redactie:
Citaat:

Ze scandeerden leuzen als "Belgian hooligans. Wij zijn thuis". Er was ook een spandoek te zien waarop staat: "FCK ISIS, Casuals against terrorism". Enkelen brachten ook een Hitler-groet. De sfeer was erg gespannen.

"We zijn misschien een subcultuur, maar we zijn nog altijd Belgen en we hebben nog altijd het recht om ons te komen uitdrukken", zei een man uit de groep. "Als alle harde kernen van België zich kunnen verenigen tegen één bepaald feit, waarom kan de rest van het land dat niet? Nu staan we hier allemaal samen, de kleuren van onze club afgelegd, om te protesteren tegen IS. Niet tegen islam en niet tegen moslims, maar tegen terrorisme, maar met een beetje hardere hand dan tot nu toe."
Raar dat ze dat extreem rechts durven noemen. Er is nergens sprake van een Vlaamse Leeuwenvlag.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be