![]() |
Het kan nog gekker: 80 km/h op de autobaan !
Er moeten meer 80 km-zones op de snelwegen komen
Eens ![]() ![]() Oneens ![]() ![]() tot nu toe hebben 2238 mensen gestemd Uitleg stelling De luchtvervuiling boven de Randstad behoort tot de ergste ter wereld. Dat bleek onlangs nog uit de foto van een speciale milieusatelliet, die een grote rode vlek boven Nederland liet zien. Om de luchtkwaliteit in de Randstad te verbeteren wil minister Peijs van Verkeer nu de maximumsnelheid verlagen. Op vier snelwegtrajecten mag straks in plaats van 100 nog maar 80 kilometer per uur worden gereden. Naast minder uitlaatgassen zou dat ook minder dodelijke slachtoffers en een betere doorstroom van het verkeer opleveren. De perfecte oplossing? Of wordt de automobilist onnodig gedupeerd? Gekke hollanders! :lol: |
Citaat:
Wat ze daar nodig hebben zijn twee of drie extra baanvakken, maar dat zullen de zogenaamde milieubewegingen wel tegenhouden. |
Citaat:
Het mag dan wel in België zijn, maar het is toch vergelijkbaar. Als je 's morgens van Limburg naar Brussel gaat, kom je ter hoogte van Bekkevoort in een ware autostroom terecht. Stilstaan gebeurd nog neit, maar sneller dan 110 geraak je zelden. Veel mensen ijveren voor een dere rijvak op de E314. Maar dat is nagenoeg onmogelijk, jammer genoeg heeft men vroeger geen rekening gehouden met de potentiële groei van het aantal wagens. Je kunt dit ook vergelijken met Nederland. |
dan moet het JUISTE probleem aangepakt!
Luchtvervuiling bestrijden via snelheidsbeperking,autobeperking,taxatie,en wat nog allemaal???
Kijk,als het probleem milieukundig bekeken wordt,dan zitten we met 2 feiten: 1) Een moderne maatschappij vereist massaal transport,zowel groot,klein,individueel,collectief,enz...,en de dingen slibben geleidelijk dicht rond de grote steden... 2) Bijna 100% van dat transport gebeurd middels opstoken van fossiele brandstoffen,rechtstreeks of onrechtstreeks.... Punt 1: lost zichzelf wel op,onbereikbare gebieden zullen door de "marktwerking" weer bereikbaar worden(enkel een domme aap vestigt zich nu nog met zijn hoofdkantoor in de hoofdsteden.(er zijn nog veel domme apen,ik geef het toe) Punt 2: De staat kan hier sturen(aanmoediging brandstofcellen),pushen(quotas opleggen,Californisch systeem) en stok achter de deur houden (via staatsinstellingen alternatieve technologien doen ontwikkelen,die mensen moeten toch IETS doen nietwaar?) Ik vrees dat punt 2 veel te weinig toegepast wordt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vraag is echter : wie was daar eerst ? De snelweg of die huizen ? En kan 80km/u nou überhaupt zoveel schelen in lawaai daar ? Het is gewoon waanzin om daar te wonen en nog waanzinniger om die verkeersader daar te gaan zitten bottlenecken. Ofwel had men de snelweg anders moeten leggen ofwel had men moeten onteigenen. Als die huizen er niet stonden, dan had men daar nooit mogen laten bouwen. Als men echt niet aan die "kip of ei" toestand uitraakt dan moet men de snelweg daar maar onder de grond doortrekken. Deze oplossing is gewoon idioot. |
Citaat:
|
Citaat:
De oplossing die wordt voorgesteld is het aanleggen van een tweede snelweg van Den Haag naar Rotterdam, de A4 door het Midden-Delfland (Delft-Schiedam ten oosten van Schipluiden). Helaas wordt daar al veertig jaar over gesproken omdat men het niet eens wordt over de manier van aanleggen. Het Midden-Delfland is nl. het laatste stukje ongerept weidelandschap tussen Den Haag en Rotterdam. De weg zal daarom op z'n minst verdiept aangelegd worden. Het alternatief is een snelweg via het Westland (Den Haag-Naaldwijk-Maassluis) om het Midden-Delfland heen. |
Citaat:
|
Citaat:
* = rekening houdende met brandstof, onderhoud en ontwaarding/slijtage van de wagen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De actuele brandstofprijzen van Shell:
benzine (euro 95): 1,26 euro per liter diesel: 0,98 euro per liter gas: 0,52 euro per liter |
Citaat:
Die kilometerprijs voor de wagen is onafhankelijk van de gebruikte brandstof. Bij diesel zijn de vaste taksen immers veel hoger en ook is de wagen duurder in aanschaf. Bovendien wordt het merendeel van dat bedrag bepaald door de ontwaarding en het onderhoud van de wagen. |
Citaat:
Maar goed, OV is inderdaad al vrij snel goedkoper. Dat neemt niet weg dat het gemak om zelf van deur tot deur te kunnen een beslissend voordeel is voor veel mensen. Zeker omdat je met het OV veel moet overstappen om op je bestemming te komen. Daarom zullen mensen waarschijnlijk altijd ook een auto willen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Tja de ideale oplossing is de Duitse autobähnstelsel, maar er is simpelweg niet genoeg ruimte in Nederland om zoiets te realiseren. Onze infrastructuur is zo compact dat er weinig ruimte is voor uitbreiding. Overigens had het CDA het plan om dubbeldekkerwegen te bouwen (uiteraard verschrikkelijk duur), maar dan gaan we dus echt de kant op van New York et cetera. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be