![]() |
1 miljard in de ring 500 miljoen in3 tramlijnen
De auto betaalt 12 miljard belastingen per jaar en krijgt hier een budget van 1 miljard vanaf 2019... Of nog 3 jaar wachten, dus eerst nog 36miljard verdienen en nog grappiger gespreid over hoeveel jaar ? stel 3jaar en dan heb je de werken dat je kunt marketeers gedurende gans uw legislatuur en tijdens uw herverkiezing, terwijl de auto in die periode 72 miljard opbrengt. Dus 1:70ste van het beschikbare budget.
Daarentegen krijgt het openbaar vervoer nog eens half miljard om dan 20.000 wagens van de weg te halen ? Juist dus de ambtenaren die buiten de ring wonen kunnen gratis naar het werk Wat het nut is van een tramlijn te bouwen met Zaventem,die verbonden is met tgv, trein en nu supplementair met een tram die elke paal stopt ? Snap ik niet welk doelpubliek heb je daarmee vast die 20.000 auto's van de baan neemt ? Nu 20.000 auto's 10km x 200 dagen x 30 jaar afschrijving of 1,2 miljard personenkilometers wordt 0,5 miljard budget gegeven waar dan een gepriviligeerd groepje animal Farms gratis gaan van gebruik make en kost dus 0,4 euro per personenkilometer... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ah dat is goed natuurlijk, als ze het shoppingcentrum, voetbalstadium en luchthaven verbinden, gaan ze de parkings kunnen gebruiken om zo naar het centrum te gaan, tenzij je geen wereldrecord snelheid gaat neerzetten met die trammen maar kom
|
Ik zie wel iets in die tramverbindingen in het GEN.
Vraag is wel naar de efficientie ervan want die gaan weer leegstaan buiten de spitsuren, maar misschien is de infrastructuurkost kleiner dan die van treinen of kunnen ze busverbindingen vervangen. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
het blijft wel een fantastische 0.5euro per personenkilometer kosten, hetzelfde budget in wegenbouw en je laat honderduizenden auto's minder in file staan op andere filestroken...
|
Luchthaven station, welkom tot de Diablo taks.
|
Citaat:
|
Citaat:
en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn. |
Citaat:
![]() https://www.delijn.be/nl/mobiliteits...is-brabantnet/ |
Citaat:
|
Citaat:
met 1 miljard bouw je een dubbele ring met 1,5 miljard een driedubbele ring;.. of een dubbele ring met bijkomende aanlsuitwegen op die dubbele ring er is dus altijd wel ergens een verzadiging te meten akkoord, en je verschuift altijd wel ergens probleem a naar probleem punt b maar zeggen dat je daar alleen maar stilstand door schept is toch precies kort door de bocht ? ik heb zelfs niet eens geclaimd dat het fietsnetwerk mag in de vuilbak gegooid worden, ik be nwel voorstander van fietsautostrades |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een beleid moet leveren wat de mensen vragen. Mensen vragen mobiliteit van punt a naar punt b en dat drijft de economie Wat jij wel gelijk hebt, beleid kan sturend werken, maar sowieso moet je niet veel twijfel, het sturen zit aan de limiet. Stel u voor dat je op een bank 5% interest krijgt mits 4% subsidiesen aan andere belegt op de beurs en geeft u 7% na aftrek van alle kosten en 14% belastingen Op die manier behandelt de overheid het zoals auto's totaal niet aan hn limiet zitten omdat ze wegbelast worden... Er is dus niets verkeer aan het kritisch bekijken van subsidiestromen die tonnen geld aan de,begroting kosten en daar vraagtekens bij te zetten |
Citaat:
Gaat een hoop geld kosten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be