Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   1 miljard in de ring 500 miljoen in3 tramlijnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230342)

brother paul 28 maart 2016 21:11

1 miljard in de ring 500 miljoen in3 tramlijnen
 
De auto betaalt 12 miljard belastingen per jaar en krijgt hier een budget van 1 miljard vanaf 2019... Of nog 3 jaar wachten, dus eerst nog 36miljard verdienen en nog grappiger gespreid over hoeveel jaar ? stel 3jaar en dan heb je de werken dat je kunt marketeers gedurende gans uw legislatuur en tijdens uw herverkiezing, terwijl de auto in die periode 72 miljard opbrengt. Dus 1:70ste van het beschikbare budget.

Daarentegen krijgt het openbaar vervoer nog eens half miljard om dan 20.000 wagens van de weg te halen ? Juist dus de ambtenaren die buiten de ring wonen kunnen gratis naar het werk

Wat het nut is van een tramlijn te bouwen met Zaventem,die verbonden is met tgv, trein en nu supplementair met een tram die elke paal stopt ? Snap ik niet welk doelpubliek heb je daarmee vast die 20.000 auto's van de baan neemt ?
Nu 20.000 auto's 10km x 200 dagen x 30 jaar afschrijving of 1,2 miljard personenkilometers wordt 0,5 miljard budget gegeven waar dan een gepriviligeerd groepje animal Farms gratis gaan van gebruik make en kost dus 0,4 euro per personenkilometer...

Zwitser 29 maart 2016 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8046215)
Wat het nut is van een tramlijn te bouwen met Zaventem,die verbonden is met tgv, trein en nu supplementair met een tram die elke paal stopt ?

Die tram kan juist nuttig zijn voor mensen die niet in, maar in de buurt van Zaventem werken. Die kunnen dan de trein nemen naar het uitstekend verbonden luchthavenstation, en vandaar verder met de tram. Precies zoals bijvoorbeeld ook in Zürich gedaan is.

Jan van den Berghe 29 maart 2016 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8047286)
Die tram kan juist nuttig zijn voor mensen die niet in, maar in de buurt van Zaventem werken. Die kunnen dan de trein nemen naar het uitstekend verbonden luchthavenstation, en vandaar verder met de tram. Precies zoals bijvoorbeeld ook in Zürich gedaan is.

Of de parkings bij Antwerpen van waaruit je de tram naar het centrum kan nemen. Heel handig.

vlijmscherp 29 maart 2016 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047302)
Of de parkings bij Antwerpen van waaruit je de tram naar het centrum kan nemen. Heel handig.

jep, wij zetten onze wagen altijd in de P&R te Melsele. Zéér handig.

brother paul 29 maart 2016 14:53

ah dat is goed natuurlijk, als ze het shoppingcentrum, voetbalstadium en luchthaven verbinden, gaan ze de parkings kunnen gebruiken om zo naar het centrum te gaan, tenzij je geen wereldrecord snelheid gaat neerzetten met die trammen maar kom

Dadeemelee 29 maart 2016 15:03

Ik zie wel iets in die tramverbindingen in het GEN.
Vraag is wel naar de efficientie ervan want die gaan weer leegstaan buiten de spitsuren, maar misschien is de infrastructuurkost kleiner dan die van treinen of kunnen ze busverbindingen vervangen.

Jan van den Berghe 29 maart 2016 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8047326)
Ik zie wel iets in die tramverbindingen in het GEN.
Vraag is wel naar de efficientie ervan want die gaan weer leegstaan buiten de spitsuren, maar misschien is de infrastructuurkost kleiner dan die van treinen of kunnen ze busverbindingen vervangen.

Waarom zouden die leeg zijn buiten de spitsuren? In een stad als Antwerpen worden de trams ook buiten de spitsuren goed gebruikt. We spreken hier over een stad, niet over een buitengebied.

Dadeemelee 29 maart 2016 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047350)
Waarom zouden die leeg zijn buiten de spitsuren? In een stad als Antwerpen worden de trams ook buiten de spitsuren goed gebruikt. We spreken hier over een stad, niet over een buitengebied.

Het GEN mikt dacht ik op een straal van 30 km rond Brussel. Dus eigenlijk tot Leuven


brother paul 29 maart 2016 17:05

het blijft wel een fantastische 0.5euro per personenkilometer kosten, hetzelfde budget in wegenbouw en je laat honderduizenden auto's minder in file staan op andere filestroken...

maddox 29 maart 2016 17:09

Luchthaven station, welkom tot de Diablo taks.

Jan van den Berghe 29 maart 2016 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8047356)
Het GEN mikt dacht ik op een straal van 30 km rond Brussel. Dus eigenlijk tot Leuven

Met uw kaartje hebt u het over de spoorwegen. Dit gaat over trams. Toch wel een verschil, niet?!

Jan van den Berghe 29 maart 2016 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8047431)
het blijft wel een fantastische 0.5euro per personenkilometer kosten, hetzelfde budget in wegenbouw en je laat honderduizenden auto's minder in file staan op andere filestroken...

Onzin, daar wegen nu eenmaal naar een bepaalde plaats leiden. Laat alle mensen die nu de trein, tram, metro, bus of fiets nemen, met de auto naar Brussel afzakken...

en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn.

Zucht 29 maart 2016 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047692)
Met uw kaartje hebt u het over de spoorwegen. Dit gaat over trams. Toch wel een verschil, niet?!

Dit zal wel over de 3 tramlijnen van Brabantnet gaan.



https://www.delijn.be/nl/mobiliteits...is-brabantnet/

Jan van den Berghe 29 maart 2016 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8047711)
Dit zal wel over de 3 tramlijnen van Brabantnet gaan.

En? Dat staat toch niet op het eerste kaartje?

brother paul 29 maart 2016 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047696)
Onzin, daar wegen nu eenmaal naar een bepaalde plaats leiden. Laat alle mensen die nu de trein, tram, metro, bus of fiets nemen, met de auto naar Brussel afzakken...

en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn.

jantje
met 1 miljard bouw je een dubbele ring
met 1,5 miljard een driedubbele ring;..

of een dubbele ring met bijkomende aanlsuitwegen op die dubbele ring

er is dus altijd wel ergens een verzadiging te meten akkoord, en je verschuift altijd wel ergens probleem a naar probleem punt b

maar zeggen dat je daar alleen maar stilstand door schept is toch precies kort door de bocht ?

ik heb zelfs niet eens geclaimd dat het fietsnetwerk mag in de vuilbak gegooid worden, ik be nwel voorstander van fietsautostrades

Jan van den Berghe 29 maart 2016 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8047760)
jantje
met 1 miljard bouw je een dubbele ring
met 1,5 miljard een driedubbele ring;..

of een dubbele ring met bijkomende aanlsuitwegen op die dubbele ring

er is dus altijd wel ergens een verzadiging te meten akkoord, en je verschuift altijd wel ergens probleem a naar probleem punt b

maar zeggen dat je daar alleen maar stilstand door schept is toch precies kort door de bocht ?

ik heb zelfs niet eens geclaimd dat het fietsnetwerk mag in de vuilbak gegooid worden, ik be nwel voorstander van fietsautostrades

U snapt het dus niet, net alsof alle wagens op de ring blijven rijden en de stad niet in rijden. We lossen niets op als we nog meer autoverkeer naar Brussel aantrekken, wel integendeel.

Dadeemelee 29 maart 2016 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047692)
Met uw kaartje hebt u het over de spoorwegen. Dit gaat over trams. Toch wel een verschil, niet?!

Ja verkeerde copy paste.

brother paul 29 maart 2016 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047772)
U snapt het dus niet, net alsof alle wagens op de ring blijven rijden en de stad niet in rijden. We lossen niets op als we nog meer autoverkeer naar Brussel aantrekken, wel integendeel.

Jan

Een beleid moet leveren wat de mensen vragen. Mensen vragen mobiliteit van punt a naar punt b en dat drijft de economie

Wat jij wel gelijk hebt, beleid kan sturend werken, maar sowieso moet je niet veel twijfel, het sturen zit aan de limiet. Stel u voor dat je op een bank 5% interest krijgt mits 4% subsidiesen aan andere belegt op de beurs en geeft u 7% na aftrek van alle kosten en 14% belastingen

Op die manier behandelt de overheid het zoals auto's totaal niet aan hn limiet zitten omdat ze wegbelast worden... Er is dus niets verkeer aan het kritisch bekijken van subsidiestromen die tonnen geld aan de,begroting kosten en daar vraagtekens bij te zetten

Dadeemelee 29 maart 2016 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8047696)
Onzin, daar wegen nu eenmaal naar een bepaalde plaats leiden. Laat alle mensen die nu de trein, tram, metro, bus of fiets nemen, met de auto naar Brussel afzakken...

en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn.

De kwestie is simpel: er moeten gewoon meer filevrije ingangen in Brussel zijn. De treinlijnen zijn nu al overbelast, dus je moet trams of lokale treinen (eigenlijk hetzelfde) hebben die op afzonderlijke sporen of via tunnels Brussel binnenkomen.
Gaat een hoop geld kosten.

Jan van den Berghe 29 maart 2016 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8047780)
Jan

Een beleid moet leveren wat de mensen vragen. Mensen vragen mobiliteit van punt a naar punt b en dat drijft de economie.

Als je de dagdromen van de meeste mensen moet volgen, zullen we heel ver van huis eindigen. De automobiliteit van punt a naar punt b (lees: van voordeur tot werkdeur) is een totaal achterhaald concept. Iets uit de jaren tachtig wat uiteindelijk niet werkbaar bleek te zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be