![]() |
Belgen woest op Charlie Hebdo
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...gn=twitterfeed
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Werd de redactie nu ook uitgemoord ?? |
Citaat:
|
Citaat:
Die vrijheid houdt niet in dat je ook instemt met wat de andere zegt, schrijft of publiceert. Of ontgaat u dat? |
Citaat:
Ik vind het niet hun beste cartoons, maar dat is Charlie Hebdo, die lachen met alles. Dat was voor de aanslagen ook al zo. |
Citaat:
Vrije meningsuiting is dat Charlie Hebdo dat mag publiceren en dat iemand anders dat walgelijk mag vinden. Vrije meningsuiting is niet dat Charlie Hebdo iets publiceert en dat ze de tekenaars ervan worden vermoord. Zie je het subtiel verschil? |
|
Citaat:
;-) |
Guinevere start steeds een thread en maakt zich dan uit de voeten.
|
Citaat:
Er is verschil tussen een bestaand persoon afbeelden zoals Paul van Haver, en kritiek op een religie. Dat lijk je niet te vatten. Heb je al ergens een Belg gezien die overgaat tot welke vorm van agressie ook, omdat hij ergens boos over is? Er is dus verschil in hoe mensen met emoties omgaan en tja...daar komen moslims vaak niet zo best uit. Dat je nu nog loopt te jengelen dat het " tegen islam is" en maskers afvallen, dat maakt op niemand nog indruk. Uw islam boeit niemand nog. |
Citaat:
|
Citaat:
En neen, ik voelde helemaal geen drang om die mensen hun hoofd af te snijden, zoals sommige van onze islamitische vrienden. |
Citaat:
Allemaal zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het ligt haar niet echt :-D |
Satire hoeft trouwens niet per se grappig te zijn.
|
Citaat:
Ik vind de cover niet echt plezant (hoogstens een glimlach), maar wel goed gevonden, eerlijk gezegd. |
Citaat:
Die linkse weten, met hun politiek correcte meningen dan ook niet meer wat vrije mening wil zeggen... De mensen vooral de mond snoeren, daar zijn ze sterk in... |
Ik denk dat Guinevere nog niet doorheeft wat onze westerse waarden en normen inhouden. Hier mag je een mening hebben over bijvoorbeeld deze publicatie. Je mag hem walgelijk vinden. Je mag dat ook zeggen en schrijven. Net zoals mensen dit soort walgelijke zooi mogen zeggen en schrijven.
Echter mensen verhinderen om hun mening te uiten en hun recht op persvrijheid uit te oefenen, dat is een brug te ver. ALs je niet akkoord bent met iemand zijn mening, dan schiet je hem niet dood. Dat laatste is iets dat de gemiddelde moslim nog niet doorheeft blijkbaar. |
Ironisch genoeg is de cartoon van coco nog correct ook nu uitkomt dat er een politie commissaris zat was.
![]() HA! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be