Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   België erkent Israël niet meer! Treedt Jambon nu af? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230428)

demonen 31 maart 2016 11:16

België erkent Israël niet meer! Treedt Jambon nu af?

Een medewerker van het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken (minister Jambon) gaat zijn boekje te buiten in een telefonische oproep met een joodse vrijwilliger. De telefoonoperator die zichzelf bekendmaakt als Zakharia, deelt de man mee dat Israël niet bestaat. "Het is Palestina, meneer", verklaarde medewerker gisteren meerdere malen. De vrijwilliger bezorgde Joods Actueel een opname van het gesprek.

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...beelding.dhtml

De diensten van Jambon zijn geïnfiltreerd door de vijand.
Dit is toch het opperste bewijs dat onze staat faalt!
Als die Jambon ballen heeft treedt hij nu af!

Bad Attila 31 maart 2016 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8049316)
Een medewerker van het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken (minister Jambon) gaat zijn boekje te buiten in een telefonische oproep met een joodse vrijwilliger. De telefoonoperator die zichzelf bekendmaakt als Zakharia, deelt de man mee dat Israël niet bestaat. "Het is Palestina, meneer", verklaarde medewerker gisteren meerdere malen. De vrijwilliger bezorgde Joods Actueel een opname van het gesprek.

***slaapmodus***

DewareJakob 31 maart 2016 11:27

Herhaalmodus afzetten AUB.

Xenophon 31 maart 2016 11:28

Dit tart alle verbeelding.

Xenophon 31 maart 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8049330)
***slaapmodus***

Vriend van Palestina?

demonen 31 maart 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8049330)
***slaapmodus***

Ik denk dat Jambon het persoonlijk kan gaan uitleggen op de Israëlische ambassade! Als hij tegen dan dan nog minister is!!

Pandareus 31 maart 2016 11:30

vrijzinnige 31 maart 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8049343)
Ik denk dat Jambon het persoonlijk kan gaan uitleggen op de Israëlische ambassade! Als hij tegen dan dan nog minister is!!

André Gantman zal wel een goed woordje doen voor Jambon :-)

demonen 31 maart 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8049352)
André Gantman zal wel een goed woordje doen voor Jambon :-)

Zou die moslim nog steeds in dienst zijn bij Jambon?

Another Jack 31 maart 2016 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8049353)
Zou die moslim nog steeds in dienst zijn bij Jambon?

Je weet toch dat als hij statutair is, daar niks meer aan te doen is....

quercus 31 maart 2016 11:39

Citaat:

Dat kan inderdaad op diplomatiek vlak aanleiding geven tot een serieuze spanning tussen Israël en den Belgiek.
Het hangt er natuurlijk van af welke functie die pipo op het crisiscentrum vervult. Is het een doodgewone telefonist of een "hoge" ambtenaar? Hoe dan ook, de betrokkene doet blijkbaar aan wishful thinking, Israël bestaat en zal blijven bestaan. De enige democratie in die regio.

Bad Attila 31 maart 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8049342)
Vriend van Palestina?

Hoe kan je nu vriend zijn met een land of een regio?

Ik kan vriend zijn van sommige Palestijnen, sympahie hebben voor de Palestijnse zaak, van die zaken, ja, dat kan. Maar vriend zijn van Palestina, neen, dat kan ik niet zijn.

Ik zie het verband met de oproep tot ontslag van Jambon trouwens niet, misschien kan je mij dat uitleggen?

DucDEnghien 31 maart 2016 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8049359)
Dat kan inderdaad op diplomatiek vlak aanleiding geven tot een serieuze spanning tussen Israël en den Belgiek.
Het hangt er natuurlijk van af welke functie die pipo op het crisiscentrum vervult. Is het een doodgewone telefonist of een "hoge" ambtenaar? Hoe dan ook, de betrokkene doet blijkbaar aan wishful thinking, Israël bestaat en zal blijven bestaan. De enige democratie in die regio.

Libanon is ook een democratie uit dezelfde regio.

Xenophon 31 maart 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8049360)
Hoe kan je nu vriend zijn met een land of een regio?

Ik kan vriend zijn van sommige Palestijnen, sympahie hebben voor de Palestijnse zaak, van die zaken, ja, dat kan. Maar vriend zijn van Palestina, neen, dat kan ik niet zijn.

Ik zie het verband met de oproep tot ontslag van Jambon trouwens niet, misschien kan je mij dat uitleggen?

Ik trok ook geen verband met het aftreden van wie dan ook, ik vind het telefoongesprek bijzonder onsmakelijk.

In wezen iets dat niet kan, het onmiddellijke ontslag van die telefonist is aangewezen.

Another Jack 31 maart 2016 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8049368)
Ik trok ook geen verband met het aftreden van wie dan ook, ik vind het telefoongesprek bijzonder onsmakelijk.

In wezen iets dat niet kan, het onmiddellijke ontslag van die telefonist is aangewezen.

Zo is dat.
Misschien toch ook eens een gesprekje met diegene die Zacharia heeft aangenomen....

Bad Attila 31 maart 2016 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8049368)

Het onderwerp van de topic is me dunkt vrij duidelijk: Demonen roept Jambon op tot ontslag.
Vandaar mijn slaperige reactie.

Zou hij opgeroepen hebben tot het ontslag van die telefonist, zou ik 'akkoord' geantwoord hebben (met de nodige voorzichtigheid uiteraard, net als bij Moslima die beweren in elkaar geranseld te zijn).

Dadeemelee 31 maart 2016 11:47

Citaat:

Iemand met humor op Binnenlandse Zaken.

Geef die man een promotie :lol:

quercus 31 maart 2016 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8049361)
Libanon is ook een democratie uit dezelfde regio.

Met een regering die zoete broodjes bakt met de haatbaarden van Hezbollah op haar territorium?

Bad Attila 31 maart 2016 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8049369)
Zo is dat.
Misschien toch ook eens een gesprekje met diegene die Zacharia heeft aangenomen....

Ik vermoed dat ze hem tijdens het gesprek niet gevraagd hebben wat zijn standpunten zijn inzake Israel en Palestina...
Trouwens, zolang zijn standpunten zijn job niet beïnvloeden, heeft niemand daar zaken mee.

Daar hij blijkbaar de twee niet uit elkaar kan houden, lijkt een gepaste reactie van zijn hiërarchie op haar plaats. Zelfs tot het aftreden van de Koning (grapjeuh).

demonen 31 maart 2016 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8049370)
Het onderwerp van de topic is me dunkt vrij duidelijk: Demonen roept Jambon op tot ontslag.
Vandaar mijn slaperige reactie.

Het gaat dus niet meer om 1 man, een LO in Turkije.
Elke dag duiken nieuwe elementen op bv de gebrekkige veiligheid op onze nationale luchthaven, oude wapens en uitrusting, criminelen met badges, een medewerker van Jambon die Israël niet erkend in de uitoefening van zijn funktie, ...
Is Mijnheer Jambon nog houdbaar?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be