Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus
(Bericht 8051091)
beste tv verslaafde...sorry het jou te moeten melden, maar het is niet okay hoor hoor :) Zo denk ik er althans over en de meeste mensen denk ik. Kan ook niet goed begrijpen waarom jij dat okay vindt? Het is tenslotte jouw uitspraak. ik hoop dat je het niet afschuift op "de mensen", want dat zou niet netjes van je zijn in hun plaats te "prediken".
Als je doelt op het feit dat zaken "zo ver zijn kunnen komen", dan zijn er vele andere zaken die jarenlang als "okay" (om je terminologie te gebruiken) werden beschouwd, zoals discriminatie, werkloosheid, dissociatie, polarisatie,.. die volgens mij eerder aan de basis liggen dan het zogenaamde feit dat ze "gelovig" zijn.
|
Bla bla bla bla allemaal onze schuld bla bla bla
Man, ik ben dat gezeik van jouw soort apologeten gewoon kotsbeu.
Pleur toch effe op!
Dat sentimenteel gelul past volledig in de traditie van een geseculariseerde humanistische ideologie die rechtstreeks gekaapt werd uit het oude christelijke universalisme, met zijn "alle mensen zijn broeders"-gevoel.
Met de bijbel kun je net als met de koran alle kanten uit.
Met een Jezus en zijn "keer de andere wang toe" en de parabel over zijn geweldloze arrestatie waarbij hij zelfs een door zijn apostel afgeslagen oor weer aan het hoofd van één van zijn beulen zette, kun je de wacko's het zwijgen opleggen. Maar met Mohammed heb je die beweegruimte niet. Die roeide desnoods hele stammen uit als ze hem ook maar een strobreed in de weg legden.
Er vechten duizenden Arabieren uit de steenrijke golfstaten met IS en aanverwante groepen mee, ook onze schuld zeker?
Het heeft alles met islam te maken, zo simpel is het.
Trek de parallel met de katholieke inquisitie in de middeleeuwen.
De pest, de inval van moslimlegers in Europa tot diep in Frankrijk toe, het verlies van Jeruzalem, dit alles eeuwen voor de eerste kruistocht, resulteerde in het besef dat alleen een puriteinse vorm van het geloof nog redding kon brengen voor de christenheid (en het terug in de gunst komen van de almachtige),die zoals de islam een patent heeft op het claimen van de enige weg naar het paradijs. En jawel, de meeste slachtoffers van de inquisitie waren christenen, ketters, afvalligen, en geen moslims. Gaan we nu ook onze kerk schor staan roepen dat de inquisitie dus helemaal niks met het katholicisme te maken heeft?
De islam is een veroveringsgodsdienst en claimt de uitverkorenheid boven alle andere religies. Het besef grenzeloos achter te lopen op de wereld rondom hen (zowel in de golfstaten, waar de olie als een goddelijk bewijs van uitverkorenheid betekent en Arabieren niks anders presteren dan geld verdoen, westerse ingenieurs ontwerpen er alles, arbeiders uit verre landen bouwrn het en alkes wat ze nodig hebben importeren ze, zolang ze zelf hun handen maar niet vuil steken, als in islamitische staten waar de sharia is geïmplementeerd, als in het westen, zowel in landen wiens regime door het westen wordt gesteund en landen die het westen openlijk verketteren) heeft hen een gevoel van vernedering opgeleverd en een onmogelijkheid om te begrijpen waarom de belofte van verhevenheid zo vaal afsteekt tegenover de rest van de wereld.
Hun reactie, waar ook ter wereld: meer islam. Wat resulteert in de verkiezingsoverwinning van de Moslimbroederschap tot het succes van IS in Syrië en Irak.
Religie, de enige universele reden in de ummah.
Al de rest is cultuurrelativerend, apologetisch gewauwel.
Wel, fuck them all!