Bad Attila |
4 april 2016 16:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A
(Bericht 8054701)
De sharia bevat gedeelten, die overlappen met de wetgeving, bijvoorbeeld diefstal.
|
De Sharia is een volledig juridisch systeem en overlapt dus volledig 'ons' rechtssysteem.
Wat niet betekent dat zij van toepassing is, behoudens, zoals ik eerder zei, in buitengerechtelijke procedures (uiteraard nog steeds onder 'controle' van het Belgisch recht)
Citaat:
Als je dit niet regelt, dan krijg je dit soort van toestanden. Deze mensen zijn geïndoctrineerd door hun godsdienst of er is een zeer grote groepsdruk, waarbij ze vinden dat de sharia boven de wetgeving, primeert. In Duitsland, zijn er al gevallen bekend, waarbij een misdaad, wordt opgelost, uitsluitend binnen de moslimwereld, via sharia rechtspraak. Het probleem daarbij is, dat de wetgeving, opzij wordt geschoven. Bijvoorbeeld, illegale wapens, bij jongeren aangetroffen, wordt dan, buiten de justitie om, gestraft via een moslim, ipv de rechtbank.
|
Geen enkele Westerse maatschappij zal dit aanvaarden, net als geen enkele Westerse maatschappij zal aanvaarden dat de mafia haar eigen 'strafwet' mag toepassen of nog pakweg de VS, Zuid-Afrika, China of wie weet welk ander land zijn eigen strafrecht hier in België mag toepassen.
Ik ken geen enkele politicus die in Europa pleit voor de erkenning van 'Sharia-rechtbanken' op strafrechtelijk gebied. Sorry, op dit eigenste forum zijn er wel een paar mafkezen die dat pleiten zonder het zelf te beseffen, maar ik tel ze niet mee...
De 'erkende Sharia-rechtbanken' zijn verbonden aan het burgerlijk recht, vooral aan het persoonlijk statuut: huwelijk, echtscheiding, afstamming, erfenis, enz., waar de burgers een aantal zaken zelf kunnen regelen naast de dwingende wetgeving. In zoverre de dwingende regels nagevolgd worden, mag de burger in alle vrijheid kiezen hoe hij de zaken aanpakt, dus ook volgens de Sharia.
Sociale druk is helaas een realiteit, maar het is nu eenmaal zo, dat is niet iets dat je zomaar verandert.
|