Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Karel De Gucht: "Nee, Turkije hoort niet thuis in de EU" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230540)

Truder 3 april 2016 09:46

Karel De Gucht: "Nee, Turkije hoort niet thuis in de EU"

Karel De Gucht zegt nee tegen Turkije in Europa. De bevolking zegt het al jaren maar kom beter laat dan nooit.

bron

Is er eigenlijk iemand die een goede reden heeft om te Turkije bij de EU te nemen? Ik persoonlijk kan me geen enkele goede reden inbeelden.

quercus 3 april 2016 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8053233)
Karel De Gucht zegt nee tegen Turkije in Europa. De bevolking zegt het al jaren maar kom beter laat dan nooit.

bron

Is er eigenlijk iemand die een goede reden heeft om te Turkije bij de EU te nemen? Ik persoonlijk kan me geen enkele goede reden inbeelden.

Volstrekt niet. Europa is het geografisch Europa. Daar hoort Turkije volstrekt niet bij. Dat ze nog een klein stuk Europees grondgebied in handen hebben (Istambul en omgeving) doet er niet toe.

de vuile muilekoek 3 april 2016 09:53

Citaat:

bron

Willen ze nog meer stront en miserie moeten ze dat maar doen.. wie dat nu nog niet ziet ....:roll:

Boduo 3 april 2016 10:09

Citaat:

bron

Ook j�*�*�*�*ren geleden schreven 2 EU parlementsleden het boek: "Turkije in de EU: een brug te ver".
Die jongen uit Berlare komt meer dan 10 later nu hetzelfde zeggen als zijn "mestkevers".

De schoofzak 3 april 2016 10:32

Citaat:

bron

Prutsjournalist.
Hij had moeten vragen of De Gucht iets in die aard ook beter had gezegd bij de toelating van Griekenland, die dan a) nog niet klaar waren en b) vervalste verklaringen in het toetredingsdossier gestoken hadden.

De Gucht heeft al toegegeven dat hij dat wist op het ogenblik van de beslissing van toelating van Griekenland.
Wat maakt dat hij sedertdien beter zedig gezwegen zou hebben, over alles wat belangrijk is.

Er zijn wel goede redenen om "andere landen" op te nemen in de EU, mits de eenvoudige voorwaarde dat ze voldoen aan de voorwaarden.
Voor Turkije zit er dat niet direct aan te komen.
Want de belangrijkste voorwaarde is om een democratie naar Westers model te zijn. En dus geen Islam-staat.

.

De schoofzak 3 april 2016 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8053244)
Volstrekt niet. Europa is het geografisch Europa. Daar hoort Turkije volstrekt niet bij. Dat ze nog een klein stuk Europees grondgebied in handen hebben (Istambul en omgeving) doet er niet toe.

Geografie is absoluut geen relevant item in deze.
Geografie is enkel relevant als we spreken over tektonische platen enz.

.

Boduo 3 april 2016 10:37

Citaat:

bron

Wie redenen heeft om Turkije bij de EU te nemen: de captains of industry willen het EU demografisch probleem oplossen door massaal moslims binnen te halen.
Zoals het nu bezig is of door Turkije binnen te loodsen in de EU.

De schoofzak 3 april 2016 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8053325)
Wie redenen heeft om Turkije bij de EU te nemen: de captains of industry willen het EU demografisch probleem oplossen door massaal moslims binnen te halen.
Zoals het nu bezig is of door Turkije binnen te loodsen in de EU.

Die 'beschuldiging' is even ridicuul als de stelling dat alle Belang-mandatarissen verdoken homo's zouden zijn.

.

Johan Bollen 3 april 2016 11:49

Schoof, is uw onderhuidse verdediging van de toetreding van Turkije tot de EU, mits het een democratie zou zijn, een partij standpunt?

Boduo 3 april 2016 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8053377)
Die 'beschuldiging' is even ridicuul als de stelling dat alle Belang-mandatarissen verdoken homo's zouden zijn.

.

Wat jij "beschuldiging" noemt is een VASTSTELLING.

Boduo 3 april 2016 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8053377)

.

Wat jij "beschuldiging" noemt is een VASTSTELLING.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be