![]() |
Rellen Molenbeek / Manipulatie door rode vrt in beeld.
Bron HLN
Ex-professor belicht verschillen in VRT- en VTM-journaal over Molenbeek In het vergezellende filmpje toont prof Frank Thevissen aan hoe de twee nieuwszenders elk een totaal ander beeld van de rellen in Molenbeek ophangen. Het is overduidelijk dat de VRT de feiten minimaliseert, en verdoezelt. Vooral het incident met de aangereden vrouw is in realiteit heel wat gewelddadiger en ernstiger dan het op de staatszender lijkt. Bekijk in dat verband zeker de beelden van bovenaf die VTM wél toont. Vooraleer HLN het filmpje censureert toch ook de link op youtube Misschien wordt het stilaan tijd dat we het cliché 'VRT=kwaliteitszender, VTM = populistische zender' laten vallen? |
https://www.youtube.com/watch?v=1Ar_78Hr4LY
In Syrië is het ook elke dag oorlogje spelen precies.... De VRT/VTM moet beide kampen/partijen aan bod laten en laten spreken; dat is wel zo. |
Citaat:
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...GqLccjlEu9zw1w http://unia.be/files/legacy/SAMENVAT...lledig3101.pdf |
Citaat:
Ik had niets anders verwacht. |
Citaat:
Dat zou zelfs de core-business moeten zijn. Ik verwacht geen 'opvoedkundige' duiding en geen politiek-correcte en bijgekleurde weergaves van de realiteit. |
De manipulatie door rode vrt in beeld.
De vierde onmacht
Het voorbije weekend kwam het tot schermutselingen tussen politie en jongeren in Molenbeek, waar een betogingsverbod gold. Jongeren raakten er slaags met de politie, een vrouw werd aangereden door een voorbijrazende auto. Een Italiaanse journaliste en haar cameraman werden aangevallen terwijl ze live verslag uitbrachten over de onrust in Molenbeek. Opmerkelijk is hoe verschillend het VRT-journaal en het VTM-nieuws over diezelfde nieuwsfeiten berichtten. Communicatiewetenschapper Frank Thevissen maakte er een compilatie van op zijn YouTube-kanaal 'De Vierde Onmacht'. Het zoveelste bewijs dat de vrt bewust de nieuwsfeiten manipuleert. Ik ben voorstander om alle subsidies van de vrt in te trekken. Geen linkse taal op ons tv-kanaal. 8-) |
..
|
één ding staat vast : dit artikel van professor Thevissen zal meer invloed hebben op het Journaal van VTM dan op dat van VRT.
|
Citaat:
|
bij elke dergelijke vaststelling zou hun dotatie met -10% moeten aangepast worden.
|
Citaat:
Citaat:
Er is daar helemaal niets 'ons' tv-kanaal aan, het is eerder het 'tegen ons' tv-kanaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Leve Belgie. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is nog steeds een "partijzender"... |
Citaat:
Waarom denk je dat hln dat filmpje zou censureren ? VTM is een zusterfirma van hen, via hun website hln.be zetten zij systematisch fragmenten van het vtm nieuws & hun fantastische danny verstraeten in de belangstelling. |
De VRT-redactie heeft een wettelijk beschermde vrijheid omtrent de wijze waarop het zijn informatietaak uitvoert. De Raad van Bestuur mag die redactie niet beïnvloeden. Maar dat neemt niet weg dat die wettelijke bescherming hen verplicht het nieuws op een correcte wijze te brengen. Feiten verzwijgen en niet in beeld brengen is daar flagrant mee in strijd. De VRT-redactie van haar kant voldoet dus niet aan de verplichtingen welke de media-wetgeving haar oplegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alweer een gelegenheid om één van mijn dada's te herhalen:
Wij hebben geen staats-dagblad, en ook geen staats-weekblad of maandblad. Wij hebben daar ook geen behoefte aan. Wij hebben geen staats-boekenuitgeverij; niet voor fictie en niet voor non-fictie. Wij hebben daar ook geen behoefte aan. Ik heb ook niet de minste behoefte aan een staats-televisiezender of staats-radiozender. Afschaffen die handel. Privatiseren, verkopen ... weg er mee. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be