brother paul |
14 april 2016 11:53 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 8056036)
Volgens Groot-Licht-Vuile-Muil maar bijwijlen plezante Vlaming, is hij links en hij formuleert het als volgt:
Dat lijkt me nu toch echt meer liberaal dan links te zijn ... en heeft voor de rest niet veel of niks te maken met links of rechts georiënteerd te zijn.
titel: Herman Brusselmans: “Het verwijt dat we die mannen in de armen van ISIS duwen, doet me steigeren”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...c-70bf7ff192f1
|
Rechts = vrijheid in respect voor uw medemens. gelijkheid volgt ook uit die gedachte. Als je het in twee zinnen wilt samenvatten. Dus elkaar gerust laten is inderdaad vrijheid geven en respecteren of liberaal. En het gelijkheidsbegindsel is zeker ook liberaal. Het leunt ook heel dicht aan bij de economische realiteit, of wat wetenschappelijk bewezen is dat werkt... De marketing van links heeft zelfs het recht niet om te zeggen wat rechts is. Ze kan gewoonweg stellen dat bvb Erdogan minder democratisch is, wat dus niets maar dan ook niets te maken heef tmet het links/rechts verhaal
Links maakt zich vooral populair met robin hood toestanden. Zo van ik ga de kleine mens geld geven die ik afpak van de rijke... Wat ze vergeten te vertellen is dat de rijke niet belast wordt en dat de arme gewoon het geld krijgt van een andere minder arme. Dus hun belastingssystemen waar ze zo de progressiviteit van verdedigen, is inefficient. Liberalen gaan eerder ageren tegen dit inefficiente en dus discriminatoire... en gaan eerder neigen naar flat tax systemen die ook veel efficienter werken uiteindelijk.
Links maakt zich populair met regeltjes te bedenken voor selectieve subsidies. Wat vooral interessant is voor mensen die er toevallig gebruik van maken, maar op het einde van de rit bouw je gewoon gigantische economische contraproductieve systemen, en budgettaire zwarte gaten, en enorme discriminaties. Discrimineren botst dus terug met de liberale gedachte. En selectief subsidies geven is iets dat vanuit europa tegengewerkt wordt, omdat het gewoon economisch bewezen is dat je gelijkheidsbegindsel altijd betere economische systemen opbouwt. Linkse demoniseren dikwijls europa daarvoor alhoewel ze zich die niche niet willen toe-eigenen, zijn ze toch op die manier eerder contra europa voor het te liberale die ervan uitgaat.
|