Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Stop vergelijkingen met Nazi-Duitsland! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230634)

AnarchoChristophe 5 april 2016 20:28

Stop vergelijkingen met Nazi-Duitsland!

Sommigen linkerds op dit forum vergelijken rechts graag met Nazi's. Ze vertellen mij dat de nazi's bijvoorbeeld ook censuur toepasten en communisten, liberalen en sociaal-democraten in de gevangenis gooien.

Maar ik vind het zeer ongepast van hen op daarover te beginnen, en zou hen bij deze willen oproepen daarmee te stoppen.

Want hoewel dat te bewonderen valt, hebben de nazi's immers ook een hoop slechte dingen gedaan.

Supe®Staaf 5 april 2016 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8056096)
Sommigen linkerds op dit forum vergelijken rechts graag met Nazi's. Ze vertellen mij dat de nazi's bijvoorbeeld ook censuur toepasten en communisten, liberalen en sociaal-democraten in de gevangenis gooien.

Maar ik vind het zeer ongepast van hen op daarover te beginnen, en zou hen bij deze willen oproepen daarmee te stoppen.

Want hoewel dat te bewonderen valt, hebben de nazi's immers ook een hoop slechte dingen gedaan.

Zeer juist.
Die nazi's hebben alle Joden vergast vooraleer ze naar Israël terug te laten gaan!
:evil::evil::evil:

Eduard Khil 5 april 2016 20:31

waarom moeten we de sossen ontzien door te stoppen met aan te tonen dat Hitler een van hen was?

AnarchoChristophe 5 april 2016 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8056100)
waarom moeten we de sossen ontzien door te stoppen met aan te tonen dat Hitler een van hen was?

Sossen hebben de ballen niet om communisten en liberalen (en andere sossen) in werkkampen te gooien.

Indomitable 5 april 2016 20:45

My uncle says: Niemals Wieder !

Pandareus 5 april 2016 21:06

Citaat:

Welnee... geen spoken zien. Rechts in belgië heeft niets met nazisme te maken. Uiterst rechts daarentegen dat is een ander verhaal : het vlaams blok dat zijn inderdaad de rechtstreekse erfgenamen van het nazisme.

AnarchoChristophe 5 april 2016 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8056149)
Welnee... geen spoken zien. Rechts in belgië heeft niets met nazisme te maken. Uiterst rechts daarentegen dat is een ander verhaal : het vlaams blok dat zijn inderdaad de rechtstreekse erfgenamen van het nazisme.

Waar zijn die stijlvolle kapsels, door Hugo Boss ontworpen couture, krachtige symboliek en leuke stormbrigades dan?

Pandareus 5 april 2016 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8056151)
Waar zijn die stijlvolle kapsels, door Hugo Boss ontworpen couture, krachtige symboliek en leuke stormbrigades dan?

Dezelfde voorliefde voor coiffures, dezelfde waanzin in de blik, dezelfde (licht) verdoken gay manieren, enkel het uniform mankeert.

AnarchoChristophe 5 april 2016 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8056099)
Zeer juist.
Die nazi's hebben alle Joden vergast vooraleer ze naar Israël terug te laten gaan!
:evil::evil::evil:

Zeer correct! 6 biljoen triljoen joden, allemaal de oven in gegooid en zeep en lampenkappen van gemaakt. Oy vey.

Is het dat echt wel waard, om die extreem-linksen dwangarbeid te zien verrichten?

AnarchoChristophe 5 april 2016 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8056161)
Dezelfde voorliefde voor coiffures, dezelfde waanzin in de blik, dezelfde (licht) verdoken gay manieren, enkel het uniform mankeert.

Wel een beetje leuk mee-trollen he.Dat is geen nazi-kapsel. Die debiel heeft zelfs geen pomade in.

Dit is een stijlvol nazi-kapsel.

Xenophon 6 april 2016 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8056161)

Himmler kan beter met Steve Stevaert vergeleken worden, beide zijn misdadigers die nooit veroordeeld zijn omdat ze zelfmoord gepleegd hebben.

Adam Smith 6 april 2016 00:07

Citaat:

Dat vind ik, als liberaal, geenszins te bewonderen (understatement). Anderzijds hoe zouden die linkerds het vinden om allemaal te worden gelijkgesteld aan Stalinisten?

Xenophon 6 april 2016 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 8056391)
Dat vind ik, als liberaal, geenszins te bewonderen (understatement). Anderzijds hoe zouden die linkerds het vinden om allemaal te worden gelijkgesteld aan Stalinisten?

Daar zijn ze trots op.

Adam Smith 6 april 2016 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8056394)
Daar zijn ze trots op.

Dus die zijn trots op een totalitaire linkse dictatuur, die ook zonder pardon zuiveringen doorvoerde? Waar ligt dan de grens bij de Rode Khmer?

TV-verslaafde 6 april 2016 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 8056402)
Dus die zijn trots op een totalitaire linkse dictatuur, die ook zonder pardon zuiveringen doorvoerde? Waar ligt dan de grens bij de Rode Khmer?

1 iemand zijn dood is een tragedie, 100 miljoen doden is een statistiek aka faits-divers/bagatel voor onze geliefde kameraden/copains van de "hamer en sikkel". :|

Xenophon 6 april 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 8056402)

Zeg niet, 'Rode Khmer', maar zeg, 'vrijheidsstrijders'.

Guinevere 6 april 2016 12:09

Censuur, dwangarbeid, werkkampen, vergassen,.... zeker dat je toch geen fan bent van nazi Duitsland?

Another Jack 6 april 2016 12:19

Citaat:

De gevangenis....
Was het maar waar....

AnarchoChristophe 6 april 2016 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8056852)
Censuur, dwangarbeid, werkkampen, vergassen,.... zeker dat je toch geen fan bent van nazi Duitsland?

Dat is allemaal goed, maar de nazi's hebben toch ook wel stoute dingen gedaan af en toe.

Rahowa 6 april 2016 18:59

Ach de nazi's,hebben die niet gezorgd voor de vooropzeg van de arbeiders?sociale woningbouw?het rookverbod in openbare plaatsen?betaalde vakantie?ziekteverzekering?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be