![]() |
Goed nieuws?:"Regering neemt pensioen van ambtenaren in vizier"
Goed nieuws ?
Toch ten minste voor één deelnemer hier op dit forum ! Raar dat we, ondanks zijn neurose hieromtrent, nog niets van hem gehoord hebben. Af te wachten valt wat van de voorstellen in huis komt. Maar langzaam mag men nu toch aannemen dat aan het uitzonderlijk profitabel statuut van het ambtenarenpensioen een einde komt. Hopelijk zien diegenen die er nu van genieten dat ook in. Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-vizier.dhtml |
Ik wist eigenlijk helemaal niet van de diplomabonificatie. Dit vind ik dus correct dat dit zsm opgenomen wordt in de nieuwe contracten.
Kan eventueel een voorstander van de bonificatie mij rationele uitleggen waarom hij hier recht op zou hebben als ambtenaar en een zelfstandige of werknemer in de privé niet? |
Ik ben niet apriori tegen.
. |
Er komt niets van.
|
Ik dacht dat dit al een voldongen feit was in het onderwijs.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het enkel naar de toekomst toe werkt zal het budgettair geen enkel effect hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet een carrière zien als een soort contract, waarbij beide partijen vooraf de voorwaarden verondersteld worden kennis van te nemen. Als je het zo bekijkt, dan kan je onmogelijk aanvaarden dat na de vervulling van het contract door één partij, de andere partij post factum de condities aanpast. Pacta sunt servanda. Citaat:
Precies dat zou getuigen van lange termijnvisie. Oude contracten en beloften gestand doen, maar voor de toekomst de voorwaarden wijzigen. Wie een nieuw contract aangaat, moet dan maar beslissen of hij het onder die condities al dan niet doet. Het is een win-win voor alle betrokken partijen. |
Goed nieuw, maar het is atlijd teveel. Ambtenarij is uiteindelijk niet meer dan een veredelde toestand van werloosheid. Neem nu bijvoorbeeld het onderwijs, dat kan men beter toch privatiseren?? En zo zijn er veel dingen ....
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft het de overheid in het verleden ervan weerhouden om de bijdrages op niet geplafonneerde loonschalen te innen en de pensioenen wel af te toppen ? Of is er een andere logica voor ambtenaren dan voor werknemers ? |
Citaat:
Nu, ik maak mij geen enkele illusie hoor. Het zal wel weer de zoveelste pleister op een houten been worden. Echt lineaire ingrepen in het bestaande systeem zal men niet durven, dat kost teveel stemmen in 2019. |
Een pleister op een houten been.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het contract werd dus eenzijdig aangepast. -Op het moment dat ik mijn zelfstandige activiteit begon was er vestigingswet die iemand zonder diploma verbood het beroep uit te oefenen. Achteraf werd dat aangepast, onder het mom van concurrentie te bevorderen (door knoeiers). Het contract werd dus eenzijdig aangepast. -ik zou niet weten waarom ambtenaren een uitzondering zijn waarbij er nooit een verandering zou mogen toegepast worden als dat nodig is om uitwassen te vermijden. |
Citaat:
Maar vind jij contract- en woordbreuk correct? Citaat:
Als ze hun beloften niet nakomen, kost hun dat op termijn veel meer om nieuwe krachten aan te trekken. De werkzekerheid en vaste benoeming en het hoge pensioen waren immers lokvogels in tijden toen ambtenaren kleinere weddes voor lief moesten nemen. Je kan dus niet iemand een leven lang aan een laag loon laten werken, en dan de compenserende beloften intrekken als het moment gekomen is om ze in te lossen. Dat slaat als een boomerang terug. Citaat:
Dat is voor iedereen het beste, zowel voor overheid, voor de oudere werknemers, als voor jonge mensen die een carrièreplanning moeten maken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be