Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nuit Debout (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230704)

eno2 8 april 2016 19:31

Nuit Debout

Een week betogingen van verontwaardigden in Frankrijk.
Kan dit een beweging van belang worden?

http://www.lemonde.fr/politique/arti...87_823448.html

Jan van den Berghe 8 april 2016 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8060018)

Hoort men nog iets over le Mouvement des Bonnets rouges?

Gipsy 8 april 2016 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8060018)

Ach hebt ge hun bakkes al eens bekeken? Profiteurs van het systeem. Mensen die een normale job hebben of andere bezigheid hebben geen tijd om tussen deze bende nutteloze onnozelaars te staan.

Another Jack 8 april 2016 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8060107)

De bemannning van commandant Cousteau?

eno2 8 april 2016 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8060119)
Ach hebt ge hun bakkes al eens bekeken? Profiteurs van het systeem. Mensen die een normale job hebben of andere bezigheid hebben geen tijd om tussen deze bende nutteloze onnozelaars te staan.

Er zijn er zoals bij lalle verontwaardigden van alle categorieën en klassen, werkmensen die een week verlof namen.

Ah profiteurs dat zie jij aan het bakkes. Dat zegt alles.

Zoals het bakkes van Pablo Iglesias in Spanje.

eno2 8 april 2016 20:55

De oneliner bliksem heeft toegeslagen.

eno2 8 april 2016 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8060107)

Hoort men nog iets van Mei 68? Je weet nooit welke amplitude zo'n bewegingen nemen, op straat of in politieke vertaling. Het kan doven zonder blussen, akkoord.

Jan van den Berghe 8 april 2016 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8060153)
Hoort men nog iets van Mei 68? Je weet nooit welke amplitude zo'n bewegingen nemen, op straat of in politieke vertaling. Het kan doven zonder blussen, akkoord.

Ja, mei 68 heeft een heel sterke invloed uitgeoefend. Het cultureel marxisme werkt nog steeds door.

Gipsy 8 april 2016 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8060145)
Er zijn er zoals bij lalle verontwaardigden van alle categorieën en klassen, werkmensen die een week verlof namen.

Ah profiteurs dat zie jij aan het bakkes. Dat zegt alles.

Zoals het bakkes van Pablo Iglesias in Spanje.

Werkmensen die daarvoor een week verlof nemen? In welke planeet woont u?

Gipsy 8 april 2016 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8060153)

Ach mei 68, een evenement dat als oorsprong had dat de blousons dorés van de betere middenklasse niet konden gaan neuken op de kamers van de universiteit met geile studentes.

Il est interdit d'interdire en sous les pavés la plage. Wat een kloterige onzin.

eno2 8 april 2016 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8060217)
Ach mei 68, een evenement dat als oorsprong had dat de blousons dorés van de betere middenklasse niet konden gaan neuken op de kamers van de universiteit met geile studentes.

Il est interdit d'interdire en sous les pavés la plage. Wat een kloterige onzin.

Konden ze dat niet?

Je hebt er blijkbaar niet veel meer van onthouden dan een paar slogans. . De overdreven paternaliserende staat kreeg dan toch een serieuze klap en herstelde nooit meer op dezelfde manier.

Een historische beweging met repercussies.

Gipsy 9 april 2016 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8060252)
Konden ze dat niet?

Je hebt er blijkbaar niet veel meer van onthouden dan een paar slogans. . De overdreven paternaliserende staat kreeg dan toch een serieuze klap en herstelde nooit meer op dezelfde manier.

Een historische beweging met repercussies.

Alsof ik daar toen op zitten wachten heb. Ik poepte er al lustig op los en heb me nooit veel aangetrokken wat anderen doen en denken.

eno2 9 april 2016 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8061045)
Alsof ik daar toen op zitten wachten heb. Ik poepte er al lustig op los en heb me nooit veel aangetrokken wat anderen doen en denken.

Goed voor jou, laat het maatschappelijk discours en engagement dan maar beter aan minder zelfgecentreerden en minder hedonistisch gerichten over.

Gipsy 9 april 2016 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8061071)
Goed voor jou, laat het maatschappelijk discours en engagement dan maar beter aan minder zelfgecentreerden en minder hedonistisch gerichten over.

Op zijn mooi Vlaams gezegd daar veeg ik vierkant mijn kloten aan. Als uw positieve balans zo groot is als de mijne zullen we verder praten.

eno2 9 april 2016 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8061079)
Op zijn mooi Vlaams gezegd daar veeg ik vierkant mijn kloten aan. Als uw positieve balans zo groot is als de mijne zullen we verder praten.

We dwalen af...Teveel rechtop gestaan vannacht?

TV-verslaafde 9 april 2016 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8060119)

Net daarom; de helft zal wel weer ambtenaren zijn. :lol: Ik eis als werknemer een dividend/aandeel in het bedrijf. Schaf je dievenbende van aandeelhouders maar af; die toch alleen maar doen aan belastingontduiking. Moet je je aandeelhouders geen blowjob gaan geven nu? Aandeelhouders; bende nutteloze profiteurs van het systeem. :lol:

eno2 9 april 2016 15:00

Citaat:

l’assemblée générale de la Nuit debout, n’importe qui peut parler. Mais selon des règles strictes : la modératrice de la soirée contrôle les « temps de parole », pas plus de trois minutes chacun. Les intervenants sont inscrits sur une liste et doivent attendre leur tour. Au micro défile ce « peuple de gauche » qui n’en finit plus de dire son sentiment de trahison : des profs, des étudiants, des grand-mères soixante-huitardes, des poètes et des anarchistes. Un flot continu, pendant plus de cinq heures, vient se déverser tous les soirs place de la République �* Paris. Pour quoi faire ? Pour dire quoi ?
En savoir plus sur http://www.lemonde.fr/societe/articl...dQgg54jj51y.99

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be