Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kaart Nederlanden voor Risk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230727)

Nebur 9 april 2016 17:15

Kaart Nederlanden voor Risk

Ik ben een kaart aan het maken voor Risk met enkel de Nederlanden (in bijlage aan 33%, op werkelijke grootte is het iets te groot voor het forum). Als iemand nog fouten zou opmerken of suggesties zou hebben, ik hoor ze graag.

Derk de Tweede 10 april 2016 15:33

Prachtig!

vuggie 10 april 2016 17:10

Het is een prachtige kaart doch zou ik Utrecht bij Holland voegen en Flevoland bij Gelre..

Nebur 10 april 2016 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuggie (Bericht 8062226)
Het is een prachtige kaart doch zou ik Utrecht bij Holland voegen en Flevoland bij Gelre..

Mja, ik wou de historische band tussen Utrecht en Overijssel / Drenthe behouden, en Flevoland lijkt ideaal om die te combineren.

Derk de Tweede 11 april 2016 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuggie (Bericht 8062226)

De grens van het Nedersaksisch dialect en het Hollands loopt dwars door Utrecht!
De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse vallei horen eigenlijk bij Gelderland en dan specifiek de Veluwe.

vuggie 11 april 2016 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 8062878)
Mja, ik wou de historische band tussen Utrecht en Overijssel / Drenthe behouden, en Flevoland lijkt ideaal om die te combineren.

Goed argument.

Mijn argument is meer recent. Utrecht en Amsterdam zijn zowat aan elkaar vast gegroeid, met Hilversum ertussen.

Dat stukje Nederland is ook zeer bepalend voor Nederland.

Het is de hoofdstad, de omroepstad en het centrum van Nederland vlak bij elkaar maar wel over twee provincies verdeeld.

job 11 april 2016 12:42

De naam 'Kempen' is verwarrend omdat de echte Kempen zich uitstrekt over een veel groter gebied dan wat jij Kempen noemt. Ook in 'Breda', 'Oost-Brabant' en'Noord-Loon'.
'Midden-Brabant' ipv 'Kempen' is misschien correcter.

En waarom de huidige beide Limburgen zo uit elkaar halen ? Taalkundig gezien horen die alvast beter bij elkaar dan wat je er nu van gemaakt hebt.

Derk de Tweede 11 april 2016 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuggie (Bericht 8063396)
Goed argument.

Mijn argument is meer recent. Utrecht en Amsterdam zijn zowat aan elkaar vast gegroeid, met Hilversum ertussen.

Dat stukje Nederland is ook zeer bepalend voor Nederland.

Het is de hoofdstad, de omroepstad en het centrum van Nederland vlak bij elkaar maar wel over twee provincies verdeeld.

Het stadsdialect Utèrègs reikte bijna tot aan Amsterdam.
Hier in het Goois is plat-Hillevesums een tussendialect van Utrechts en Amsterdams. Twee dorpen verder in Huizen en Blaricum sprak men men een soort van Nedersaksisch.
Overigens zou het Gooyland zich moeten ontworstelen van Amsterdam.

Nebur 11 april 2016 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 8063353)
De grens van het Nedersaksisch dialect en het Hollands loopt dwars door Utrecht!
De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse vallei horen eigenlijk bij Gelderland en dan specifiek de Veluwe.

De taal is nu net iets waar ik geen rekening mee gehouden heb.

Nebur 11 april 2016 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 8063407)
De naam 'Kempen' is verwarrend omdat de echte Kempen zich uitstrekt over een veel groter gebied dan wat jij Kempen noemt. Ook in 'Breda', 'Oost-Brabant' en'Noord-Loon'.
'Midden-Brabant' ipv 'Kempen' is misschien correcter.

Dat is een goede suggestie, bedankt.

Citaat:

En waarom de huidige beide Limburgen zo uit elkaar halen ? Taalkundig gezien horen die alvast beter bij elkaar dan wat je er nu van gemaakt hebt.
Zoals hierboven gezegd, met de taal heb ik geen rekening gehouden. Ik heb vooral op de geschiedenis gefocust. Natuurlijk wel met enkele aanpassingen om het speelbaar te houden (Namen opgeslorpt door Luik, (historisch) Limburg opgeslorpt door Luik en Luxemburg, Artesië en Picardië samengevoegd met Henegouwen).

Van een verenigd Limburg (moderne betekenis) was er nooit sprake.

Nebur 11 april 2016 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 8063725)
Het stadsdialect Utèrègs reikte bijna tot aan Amsterdam.
Hier in het Goois is plat-Hillevesums een tussendialect van Utrechts en Amsterdams. Twee dorpen verder in Huizen en Blaricum sprak men men een soort van Nedersaksisch.
Overigens zou het Gooyland zich moeten ontworstelen van Amsterdam.

Met Holland heb ik geworsteld (vooral Almere en Haarlem), en ik ben er nog niet echt tevreden mee. Maar hou er rekening mee dat het de bedoeling is om het met Risk te kunnen spelen, dus vele kleine gebieden zijn niet echt een optie.

Gamla 12 april 2016 09:27

Heel erg mooi, Nebur.

Was dat maar ons land.

Another Jack 12 april 2016 09:31

Op Gamla zijn nummerplaat: "Urk"

Gamla 12 april 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8064537)
Op Gamla zijn nummerplaat: "Urk"

Vinger omhoog. Wat is ''Urk" meester?

Eyjafjallajökull 12 april 2016 09:40

Stadstaat Brussel :lol:

fox 12 april 2016 09:42

Geen goeie riskkaart. Veel te veel grenzen die je moet verdedigen om een gebied te kunnen behouden.

Another Jack 12 april 2016 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8064541)
Vinger omhoog. Wat is ''Urk" meester?

Allez man, ken je de graafschappen niet eens van je favoriete playmobilland?

Gamla 12 april 2016 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8064555)
Allez man, ken je de graafschappen niet eens van je favoriete playmobilland?

Geef je les in een school waar kinderen van heeeeel de wereld welkom zijn?

Sywen 12 april 2016 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 8061255)
Ik ben een kaart aan het maken voor Risk met enkel de Nederlanden (in bijlage aan 33%, op werkelijke grootte is het iets te groot voor het forum). Als iemand nog fouten zou opmerken of suggesties zou hebben, ik hoor ze graag.

Als je zelfs de indeling van Vlaanderen niet kent..

maritiem vlaanderen ligt verkeerd, zuid-vlaanderen is maritiem vlaanderen. rijsel-vlaanderen is frans vlaanderen.

Gamla 12 april 2016 11:28

Ja, kom, het is een mooie kaart.
We gaan niet muggeziften.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be