![]() |
Kaart Nederlanden voor Risk
Ik ben een kaart aan het maken voor Risk met enkel de Nederlanden (in bijlage aan 33%, op werkelijke grootte is het iets te groot voor het forum). Als iemand nog fouten zou opmerken of suggesties zou hebben, ik hoor ze graag.
![]() |
Prachtig!
|
Het is een prachtige kaart doch zou ik Utrecht bij Holland voegen en Flevoland bij Gelre..
|
Citaat:
|
Citaat:
De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse vallei horen eigenlijk bij Gelderland en dan specifiek de Veluwe. ![]() |
Citaat:
Mijn argument is meer recent. Utrecht en Amsterdam zijn zowat aan elkaar vast gegroeid, met Hilversum ertussen. Dat stukje Nederland is ook zeer bepalend voor Nederland. Het is de hoofdstad, de omroepstad en het centrum van Nederland vlak bij elkaar maar wel over twee provincies verdeeld. |
De naam 'Kempen' is verwarrend omdat de echte Kempen zich uitstrekt over een veel groter gebied dan wat jij Kempen noemt. Ook in 'Breda', 'Oost-Brabant' en'Noord-Loon'.
'Midden-Brabant' ipv 'Kempen' is misschien correcter. En waarom de huidige beide Limburgen zo uit elkaar halen ? Taalkundig gezien horen die alvast beter bij elkaar dan wat je er nu van gemaakt hebt. |
Citaat:
Hier in het Goois is plat-Hillevesums een tussendialect van Utrechts en Amsterdams. Twee dorpen verder in Huizen en Blaricum sprak men men een soort van Nedersaksisch. Overigens zou het Gooyland zich moeten ontworstelen van Amsterdam. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Van een verenigd Limburg (moderne betekenis) was er nooit sprake. |
Citaat:
![]() |
Heel erg mooi, Nebur.
Was dat maar ons land. |
Op Gamla zijn nummerplaat: "Urk"
|
Citaat:
|
Stadstaat Brussel :lol:
|
Geen goeie riskkaart. Veel te veel grenzen die je moet verdedigen om een gebied te kunnen behouden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maritiem vlaanderen ligt verkeerd, zuid-vlaanderen is maritiem vlaanderen. rijsel-vlaanderen is frans vlaanderen. ![]() |
Ja, kom, het is een mooie kaart.
We gaan niet muggeziften. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be