![]() |
Opsparen ziektedagen geschrapt voor ambtenaren.
Eindelijk eens een goeie maatregel van de regering,ambtenaren mochten ieder jaar tot 21 ziektedagen(1 volle werkmaand) die ze niet opgenomen hadden opsparen om vroeger met pensioen te gaan.http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...loopbaan.dhtml
|
Ambtenaren zullen geen ziektedagen meer kunnen opsparen tot einde van hun loopbaan
Dan worden ze gewoon meer ziek elk jaar dat ze werken.
|
Woehaha ook het "automatische ziektepensioen",ik vind dit niet zelf uit hoor,wordt afgeschaft,ambetenaren die op hun 60-ste 365 dagen ziek zijn geweest kregen blijkbaar automatisch pensioen.
|
Dat wordt stilaan tijd. Mijn buur die bij de NMBS werkte is zo 1 jaar vroeger op pensioen kunnen gaan - met volledig loon uiteraard.
Het toppunt is dat iemand die een reeel chronisch gezondheidsprobleem heeft en al zijn ziektedagen opgebruikte, niet vroeger op pensioen kan. Gewoon geinstitutionaliseerde Kafka. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit was inderdaad een schandalig misbruik en hyper-idioot. Ik heb mij altijd geërgerd aan pipo's die dan soms een jaar op vóór hun formele pensioneringsdatum thuis bleven omdat ze "hun ziektedagen wilden opgebruiken" terwijl ze zo gezond waren als een visje in het water. Een van de zo vele rotte erfenissen van de door en door rotte vakbondsmentaliteit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het maar normaal dat die zaak afgeschaft wordt.
Ziekteverlof dient voor als je ziek bent, dat dient niet om "op te sparen", anders ga je ervan uit dat mensen voor hun plezier ziek zijn. |
Citaat:
|
Ziektedagen niet meer opsparen?
Dan gaan er veel in het onderwijs een maandje per schooljaar ziek worden.... We gaan getuige worden van een zelfvernietigende voorspelling. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Snap je het verschil, Jan? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be