Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Opsparen ziektedagen geschrapt voor ambtenaren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230752)

Rahowa 10 april 2016 18:28

Opsparen ziektedagen geschrapt voor ambtenaren.

Eindelijk eens een goeie maatregel van de regering,ambtenaren mochten ieder jaar tot 21 ziektedagen(1 volle werkmaand) die ze niet opgenomen hadden opsparen om vroeger met pensioen te gaan.http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...loopbaan.dhtml

Patrick M. 10 april 2016 18:34

Ambtenaren zullen geen ziektedagen meer kunnen opsparen tot einde van hun loopbaan

Dan worden ze gewoon meer ziek elk jaar dat ze werken.

Rahowa 10 april 2016 19:01

Woehaha ook het "automatische ziektepensioen",ik vind dit niet zelf uit hoor,wordt afgeschaft,ambetenaren die op hun 60-ste 365 dagen ziek zijn geweest kregen blijkbaar automatisch pensioen.

Wapper 10 april 2016 19:02

Dat wordt stilaan tijd. Mijn buur die bij de NMBS werkte is zo 1 jaar vroeger op pensioen kunnen gaan - met volledig loon uiteraard.

Het toppunt is dat iemand die een reeel chronisch gezondheidsprobleem heeft en al zijn ziektedagen opgebruikte, niet vroeger op pensioen kan. Gewoon geinstitutionaliseerde Kafka.

Jan van den Berghe 10 april 2016 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8062389)
Eindelijk eens een goeie maatregel van de regering,ambtenaren mochten ieder jaar tot 21 ziektedagen(1 volle werkmaand) die ze niet opgenomen hadden opsparen om vroeger met pensioen te gaan.

Och, dat is al een eeuwigheid geleden afgeschaft in het onderwijs.

Rahowa 10 april 2016 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8062457)
Och, dat is al een eeuwigheid geleden afgeschaft in het onderwijs.

Wanneer mag iemand uit het onderwijs nu op pensioen?

Jan van den Berghe 10 april 2016 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8062460)
Wanneer mag iemand uit het onderwijs nu op pensioen?

40 jaar dienst en leeftijdsgrens op 65 jaar.

Rahowa 10 april 2016 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8062471)

Amper 40,dat is 5 jaar minder dan andere mensen.

quercus 10 april 2016 19:33

Dit was inderdaad een schandalig misbruik en hyper-idioot. Ik heb mij altijd geërgerd aan pipo's die dan soms een jaar op vóór hun formele pensioneringsdatum thuis bleven omdat ze "hun ziektedagen wilden opgebruiken" terwijl ze zo gezond waren als een visje in het water. Een van de zo vele rotte erfenissen van de door en door rotte vakbondsmentaliteit.

de vuile muilekoek 10 april 2016 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8062453)
Woehaha ook het "automatische ziektepensioen",ik vind dit niet zelf uit hoor,wordt afgeschaft,ambetenaren die op hun 60-ste 365 dagen ziek zijn geweest kregen blijkbaar automatisch pensioen.

Kan zijn dat ge daar uw plezier in heeft , maar feitelijk zitten mensen die daar hun plezier in hebben ook heel verkeerd , dit zijn stuk voor stuk maatregelen van afbouw uit eigen rangen welvaart die onze bevolking toebehoorde ,, kijk jullie nu eens terwijl de instroom immigratie blijft doordraven .... zij komen ons kaal plukken .... zo simpel is het , en wat doet de gewone bevolking elkaar benijden ,en elkaar zijn voordelen afpakken..... wat een zielige maatschappij , Bart De Wever bedank hem nu maar vlug , de God der Goden...

DucDEnghien 10 april 2016 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8062471)

Veel te weinig voor subsidieslurpers.

Jan van den Berghe 10 april 2016 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8062475)

Ik denk dat je hier de toegang tot het pensioen verwart met de berekening van het pensioenbedrag.

Pandareus 10 april 2016 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8062535)
Kan zijn dat ge daar uw plezier in heeft , maar feitelijk zitten mensen die daar hun plezier in hebben ook heel verkeerd , dit zijn stuk voor stuk maatregelen van afbouw uit eigen rangen welvaart die onze bevolking toebehoorde ,, kijk jullie nu eens terwijl de instroom immigratie blijft doordraven .... zij komen ons kaal plukken .... zo simpel is het , en wat doet de gewone bevolking elkaar benijden ,en elkaar zijn voordelen afpakken..... wat een zielige maatschappij , Bart De Wever bedank hem nu maar vlug , de God der Goden...

Hallo... "afbouw welvaart die onze bevolking toebehoorde ??? " Dit was gewoon geïnstitutionaliseerde diefstal. Zoiets afschaffen is gewoon een daad van goed bestuur. Wat heeft dat te maken met immigratie ?

De gemuilkorfde 10 april 2016 19:49

Ik vind het maar normaal dat die zaak afgeschaft wordt.
Ziekteverlof dient voor als je ziek bent, dat dient niet om "op te sparen", anders ga je ervan uit dat mensen voor hun plezier ziek zijn.

Another Jack 10 april 2016 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8062475)

Behalve als die mensen militair of politieagenten (ik vergeet er waarschijnlijk nog) zijn.

Another Jack 10 april 2016 20:00

Ziektedagen niet meer opsparen?
Dan gaan er veel in het onderwijs een maandje per schooljaar ziek worden....

We gaan getuige worden van een zelfvernietigende voorspelling.

Jan van den Berghe 10 april 2016 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8062579)
Ziektedagen niet meer opsparen?
Dan gaan er veel in het onderwijs een maandje per schooljaar ziek worden....

Kuch. Dat systeem is al vele jaren geleden afgeschaft in het onderwijs. Ik merkte het enkele berichten eerder al op.

Jan van den Berghe 10 april 2016 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8062568)
Behalve als die mensen militair of politieagenten (ik vergeet er waarschijnlijk nog) zijn.

Voor vervoegde pensionering moet je trouwens slechts 35 dienstjaren hebben. Ook geldig in de private sector.

Another Jack 10 april 2016 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8062587)
Kuch. Dat systeem is al vele jaren geleden afgeschaft in het onderwijs. Ik merkte het enkele berichten eerder al op.

Je had het over pensioenen, ik heb het over ziekte.

Another Jack 10 april 2016 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8062389)
Eindelijk eens een goeie maatregel van de regering,ambtenaren mochten ieder jaar tot 21 ziektedagen(1 volle werkmaand) die ze niet opgenomen hadden opsparen om vroeger met pensioen te gaan.http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...loopbaan.dhtml

Ze gaan niet vroeger op pensioen, ze zijn ziek.
Snap je het verschil, Jan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be