![]() |
Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden
Dronken bestuurder die fietser (79) doodreed, werkte bij BIVV
Beware the beware-boys! Alweer zo een betuttelaar naar wiens woorden je moet luisteren, maar wiens daden je beter niet navolgt. Doet me denken aan dokter Beaucourt: hoog van toren blazen, fulmineren tegen dronken en snel rijden, maar zelf zwartzat aan +180 km/h betrapt worden. De hypokrisie druipt er echt af. :evil::evil::evil: |
Dit doet me denken aan wijlen de commissaris van Leuven: die slaagde erin met zijn zatte botten een portier af te rijden. Zijn passagier, één of andere vrouwelijke substituut, deed er nog een schepje bovenop door het slachtoffer te bedreigen, maar deze liet zich niet afschrikken en stapte naar de pers. Het parket en het bestuur van Leuven zijn wel één van de meest politiek correcte jandoedels als het op automobilistjepesten aankomt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Officiëel wordt hij geacht de doelstellingen van zijn werkgever te onderschrijven, niet? In de praktijk blijkt dat hij dapper zijn kloten aan de verkeersvveiligheid veegt. Nou, met dergelijke hypokrieten �* la Beaucourt heb ik het wel gehad. :evil::evil::evil: |
Tja, wat maakte het uit. Het enige wat ze allemaal gemeenschappelijk hebben is dat het allemaal automobilisten zijn.
Doet me een beetje denken aan de man in de straat die de politiekers verwijt sjoemelaars te zijn terwijl hij zelf op allerhande manieren fraudeert. Schieten op de boodschapper om de boodschap te ondermijnen is gekende taktiek, maar doet geen afbreuk aan de boodschap op zich. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
België doet het niet goed op gebied van verkeersveiligheid. Het 'aanpassen' van de snelheid als enige maatregel (naar absurd laag in vele gevallen), mist compleet zijn doel, integendeel zelfs. |
Citaat:
Citaat:
*Bijna 2/3 van de verkeersboetes zijn dus snelheidsboetes voor diegene die vrijwillig of # onvrijwillig iets sneller als de arbitraire limieten rijden, deels ook **vóór de veiligheid (en daarbij gepakt worden), het spreekt voor zichzelf dat door steeds meer lagere limieten te plaatsen deze (automatische) kassa-kassa gemakkelijker op peil gehouden kan worden. Een 20/30/40 kmh lagere limiet plaatsen kost geen moeite, het is meestal maar een (zone)bord. # typisch vb: http://www.juridischforum.be/forum/v...ic.php?t=14273 ** 70 kmh onveiligere limiet dan 90 kmh? Studie: http://www.steunpuntverkeersveilighe...RA-2006-97.pdf uit: http://forum.politics.be/showthread.php?t=195375 NL was ooit het vb voor BE qua gemakkelijke snelheidskassa, nu dat NL hun limieten -op de snelweg tot 130 kmh op veilige 1+1 wegen tot 100 kmh- verhoogd hebben (mits kleine aanpassingen), is NL hét vb niet meer. Het is in BE blijkbaar politiek correct verboden (ook bestaande) wegen zodanig in te richten dat er veiliger sneller mag gereden worden, uit vrees dat de snelheidsbelastingen zouden dalen. |
Citaat:
Citaat:
In die zin was mijn vergelijking met Beaucourt zelfs niet 100% correct. Beaucourt rijdt tenminste voor eigen rekening. Hij krijgt geen belastinggeld om ons te bevoogden en te betuttelen. Het affront en verlies van geloofwaardigheid als hij betrapt wordt op tegenstelling in eigen gedrag en het gedrag dat hij ons wil aanpraten, komt op zijn conto. Een ambtenaar van het BIVV die betaald wordt met belastinggeld om ons te betuttelen en ons gedrag te sturen, maar zelf zijn zak veegt aan verkeersveiligheid dat is zonde van ons geld. Die poen zou beter aangewend worden voor infrastructuur die snelle én veilige mobiliteit mogelijk maakt. Dat is heel wat nuttiger dan een clubje dronken doodrijders betalen die ons komt vertellen dat we niet zat en niet snel mogen rondrijden op onze schandelijk inadequate wegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners, Nederland: 17 miljoen. Verhouding ongeveer 1 tot 3. Dan zitten we hier toch nog onder het niveau boetes in Nederland. De verdeling naar overschrijdingen wordt niet meegedeeld. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
hardrijders zijn eigenlijk geen brokkenmakers... het zijn vooral de kleine wagens die brokkenmakers zijn
http://newsmonkey.be/article/65943 |
Citaat:
Zelfs de BIVV schrijft dat tussen de regels. Maar de BIVV maakt zich wel blabla-illusies zelf de V85 van een wegsegment de bestuurder door de strot te kunnen duwen wat uiteraard nooit gaat lukken. Het is het wegbeeld/-situatie/-omstandigheden en vooral de 85 % bestuurders die de V85 niet overschrijden die de V85 bepalen op een bepaalde rijbaan buiten de bebouwde kom. Natuurlijk in droge omstandigheden bij vlot en vrij verkeer, anders is het ook geen snelheidslimiet hé. |
Citaat:
Wat deed die man daar? De boekhouding? Schoonmaken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be