Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230783)

Supe®Staaf 11 april 2016 18:18

Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden
 
Dronken bestuurder die fietser (79) doodreed, werkte bij BIVV
Beware the beware-boys!
Alweer zo een betuttelaar naar wiens woorden je moet luisteren, maar wiens daden je beter niet navolgt.
Doet me denken aan dokter Beaucourt: hoog van toren blazen, fulmineren tegen dronken en snel rijden, maar zelf zwartzat aan +180 km/h betrapt worden.
De hypokrisie druipt er echt af.
:evil::evil::evil:

Libro 11 april 2016 18:35

Dit doet me denken aan wijlen de commissaris van Leuven: die slaagde erin met zijn zatte botten een portier af te rijden. Zijn passagier, één of andere vrouwelijke substituut, deed er nog een schepje bovenop door het slachtoffer te bedreigen, maar deze liet zich niet afschrikken en stapte naar de pers. Het parket en het bestuur van Leuven zijn wel één van de meest politiek correcte jandoedels als het op automobilistjepesten aankomt.

kiko 11 april 2016 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8063811)
Dronken bestuurder die fietser (79) doodreed, werkte bij BIVV
Beware the beware-boys!
Alweer zo een betuttelaar naar wiens woorden je moet luisteren, maar wiens daden je beter niet navolgt.

Wat heeft de dader misschien allemaal beweerd ? Jij hebt duidelijk meer informatie.

Supe®Staaf 11 april 2016 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8063932)
Wat heeft de dader misschien allemaal beweerd ? Jij hebt duidelijk meer informatie.

De dader werkte voor het BIVV.
Officiëel wordt hij geacht de doelstellingen van zijn werkgever te onderschrijven, niet?
In de praktijk blijkt dat hij dapper zijn kloten aan de verkeersvveiligheid veegt.
Nou, met dergelijke hypokrieten �* la Beaucourt heb ik het wel gehad.
:evil::evil::evil:

Blue Sky 12 april 2016 08:21

Tja, wat maakte het uit. Het enige wat ze allemaal gemeenschappelijk hebben is dat het allemaal automobilisten zijn.

Doet me een beetje denken aan de man in de straat die de politiekers verwijt sjoemelaars te zijn terwijl hij zelf op allerhande manieren fraudeert.

Schieten op de boodschapper om de boodschap te ondermijnen is gekende taktiek, maar doet geen afbreuk aan de boodschap op zich.

DewareJakob 12 april 2016 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8063823)
Dit doet me denken aan wijlen de commissaris van Leuven: die slaagde erin met zijn zatte botten een portier af te rijden. Zijn passagier, één of andere vrouwelijke substituut, deed er nog een schepje bovenop door het slachtoffer te bedreigen, maar deze liet zich niet afschrikken en stapte naar de pers. Het parket en het bestuur van Leuven zijn wel één van de meest politiek correcte jandoedels als het op automobilistjepesten aankomt.

Louis Tobback toch niet? Zo ne brave mens.

IanVD 12 april 2016 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8064463)
Het enige wat ze allemaal gemeenschappelijk hebben is dat het allemaal automobilisten zijn.

Wie zijn 'ze'?

DewareJakob 12 april 2016 09:41

Citaat:

Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden
Dat naar hun woorden luisteren...
België doet het niet goed op gebied van verkeersveiligheid. Het 'aanpassen' van de snelheid als enige maatregel (naar absurd laag in vele gevallen), mist compleet zijn doel, integendeel zelfs.

Micele 12 april 2016 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8064546)
Dat naar hun woorden luisteren...
België doet het niet goed op gebied van verkeersveiligheid. Het 'aanpassen' van de snelheid als enige maatregel (naar absurd laag in vele gevallen), mist compleet zijn doel, integendeel zelfs.

Idd²

Citaat:


Snelheid, snelheid, de rest is bijvangst.

Zodra men het over "te snel rijden" heeft, denkt men meteen aan wegpiraten in snelle Golfjes, of de zakenman in zijn dure Volvo die met 200 km/u al bumperklevend over onze Nederlandse wegen scheurt. U moet weten dat *62% van de boetes in de catagorie 0 tot 10 km/u te snel valt, 32% is 10 tot 20 km/u en slechts 6% wordt uitgedeeld aan de echte hardrijders. Kijkt u zelf eens op uw snelheidsmeter en vertel mij niet dat u nooit af en toe wel eens wat te snel rijdt. Heeft u dan het gevoel dat u verkeersgevaarlijk bezig bent? Als men zich ergert aan mensen die onsociaal rijden, waar hebben we het dan over? Hebben we het dan specifiek over het "te snel rijden" of over onaangepast rijgedrag?

Bron: NL-site die iets tegen het graaien van de overheid onderneemt:
http://www.flitsservice.nl/algemeen/flitsservice.php / onze motivatie
Oude grafiek 2005, uit NL. De absolute waardes n.a.v. BE klopt natuurlijk niet, maar de verhoudingen zullen zeker niet veel anders zijn, mss nog groter.

*Bijna 2/3 van de verkeersboetes zijn dus snelheidsboetes voor diegene die vrijwillig of # onvrijwillig iets sneller als de arbitraire limieten rijden, deels ook **vóór de veiligheid (en daarbij gepakt worden), het spreekt voor zichzelf dat door steeds meer lagere limieten te plaatsen deze (automatische) kassa-kassa gemakkelijker op peil gehouden kan worden. Een 20/30/40 kmh lagere limiet plaatsen kost geen moeite, het is meestal maar een (zone)bord.

# typisch vb: http://www.juridischforum.be/forum/v...ic.php?t=14273

** 70 kmh onveiligere limiet dan 90 kmh? Studie:
http://www.steunpuntverkeersveilighe...RA-2006-97.pdf uit: http://forum.politics.be/showthread.php?t=195375

NL was ooit het vb voor BE qua gemakkelijke snelheidskassa, nu dat NL hun limieten -op de snelweg tot 130 kmh op veilige 1+1 wegen tot 100 kmh- verhoogd hebben (mits kleine aanpassingen), is NL hét vb niet meer.

Het is in BE blijkbaar politiek correct verboden (ook bestaande) wegen zodanig in te richten dat er veiliger sneller mag gereden worden, uit vrees dat de snelheidsbelastingen zouden dalen.

Supe®Staaf 13 april 2016 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8064463)
Tja, wat maakte het uit.

Het is een kwestie van geloofwaardigheid.

Citaat:

Schieten op de boodschapper om de boodschap te ondermijnen is gekende taktiek, maar doet geen afbreuk aan de boodschap op zich.
Een boodschapper, die bovendien met belastinggeld betaald wordt, en totaal ongeloofwaardig de mist ingaat, daar heb ik geen boodschap aan.

In die zin was mijn vergelijking met Beaucourt zelfs niet 100% correct.
Beaucourt rijdt tenminste voor eigen rekening.
Hij krijgt geen belastinggeld om ons te bevoogden en te betuttelen.
Het affront en verlies van geloofwaardigheid als hij betrapt wordt op tegenstelling in eigen gedrag en het gedrag dat hij ons wil aanpraten, komt op zijn conto.

Een ambtenaar van het BIVV die betaald wordt met belastinggeld om ons te betuttelen en ons gedrag te sturen, maar zelf zijn zak veegt aan verkeersveiligheid dat is zonde van ons geld.
Die poen zou beter aangewend worden voor infrastructuur die snelle én veilige mobiliteit mogelijk maakt.
Dat is heel wat nuttiger dan een clubje dronken doodrijders betalen die ons komt vertellen dat we niet zat en niet snel mogen rondrijden op onze schandelijk inadequate wegen.

Johnny Blaze 13 april 2016 21:18

Citaat:

Een 79-jarige vrouw werd achteraan aangereden door een auto.
Als het een BMW was stond er BMW ipv auto.

Johnny Blaze 13 april 2016 21:18

Citaat:

Een 79-jarige vrouw werd achteraan aangereden door een auto.
Als het een BMW was stond er BMW ipv auto.

Micele 13 april 2016 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 8066592)
Als het een BMW was stond er BMW ipv auto.

Idd, zoals hier:
Citaat:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-z...ding-a2006782/
Capon en zijn vrouw reden met hun wagen in de richting van Antwerpen, toen die plots achteraan aangereden werd door de BMW van een 22-jarige man uit Kapellen bij Antwerpen....
De 22-jarige man reed dronken.
Citaat:

Uit een ademtest bleek dat de jonge autobestuurder die de aanrijding veroorzaakte te veel gedronken had. Zijn rijbewijs werd meteen ingetrokken.
Dat "de BMW" nuchter was stond er niet in. ;-)

PeterCC 15 april 2016 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8064581)
(...)
Oude grafiek 2005, uit NL. De absolute waardes n.a.v. BE klopt natuurlijk niet, maar de verhoudingen zullen zeker niet veel anders zijn, mss nog groter.
(...)

Vandaag in DS: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160415_02238626
Citaat:

(...)
De cijfers zijn gebaseerd op de eerste zes maanden van vorig jaar. Toen werden in Vlaanderen 978.202 pv’s uitgeschreven voor overdreven snelheid.
Dus ruwweg 2 miljoen snelheidsboetes per jaar in Vlaanderen alleen.
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners, Nederland: 17 miljoen. Verhouding ongeveer 1 tot 3.
Dan zitten we hier toch nog onder het niveau boetes in Nederland.
De verdeling naar overschrijdingen wordt niet meegedeeld.

Micele 15 april 2016 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 8069165)
Vandaag in DS: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160415_02238626

Dus ruwweg 2 miljoen snelheidsboetes per jaar in Vlaanderen alleen.
Vlaanderen: 6 miljoen inwoners, Nederland: 17 miljoen. Verhouding ongeveer 1 tot 3.
Dan zitten we hier toch nog onder het niveau boetes in Nederland.

NL heeft altijd al ruim meer innames uit snelheidsovertredingen gehad, dat was zelfs ooit 5 maal meer. Het gaat erom dat maar 6 % van de snelheidskassa overtredingen waren van +20 kmh sneller dan de limiet. Het is dus de grote relatief zeer brave massa (minder dan 10 kmh te snel) die voor de kassa zorgt.
Citaat:

U moet weten dat *62% van de boetes in de catagorie 0 tot 10 km/u te snel valt, 32% is 10 tot 20 km/u en slechts 6% wordt uitgedeeld aan de echte hardrijders.
Citaat:

De verdeling naar overschrijdingen wordt niet meegedeeld.
Zal niet veel anders zijn dan de NL-verhoudingen, alhoewel de snelheidlimieten in NL veel duidelijker aangegeven worden, en ook logischer.

brother paul 16 april 2016 07:40

hardrijders zijn eigenlijk geen brokkenmakers... het zijn vooral de kleine wagens die brokkenmakers zijn

http://newsmonkey.be/article/65943

Micele 16 april 2016 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8069274)
hardrijders zijn eigenlijk geen brokkenmakers... het zijn vooral de kleine wagens die brokkenmakers zijn

http://newsmonkey.be/article/65943

Aangezien de V85-snelheid in alle studies als de veiligste snelheidslimiet eruit komt, en men in Vlaanderen dikwijls de limieten buiten de bebouwde kom op V60 �* V70 zet, zijn idd de meeste snelheidsovertreders (10-15 kmh "te snel") de veiligste bestuurders.

Zelfs de BIVV schrijft dat tussen de regels.

Maar de BIVV maakt zich wel blabla-illusies zelf de V85 van een wegsegment de bestuurder door de strot te kunnen duwen wat uiteraard nooit gaat lukken. Het is het wegbeeld/-situatie/-omstandigheden en vooral de 85 % bestuurders die de V85 niet overschrijden die de V85 bepalen op een bepaalde rijbaan buiten de bebouwde kom. Natuurlijk in droge omstandigheden bij vlot en vrij verkeer, anders is het ook geen snelheidslimiet hé.

Jan van den Berghe 16 april 2016 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8063811)
Dronken bestuurder die fietser (79) doodreed, werkte bij BIVV
Beware the beware-boys!
Alweer zo een betuttelaar naar wiens woorden je moet luisteren, maar wiens daden je beter niet navolgt.
Doet me denken aan dokter Beaucourt: hoog van toren blazen, fulmineren tegen dronken en snel rijden, maar zelf zwartzat aan +180 km/h betrapt worden.
De hypokrisie druipt er echt af.
:evil::evil::evil:

"... werkte bij BIVV..."

Wat deed die man daar? De boekhouding? Schoonmaken?

Jan van den Berghe 16 april 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8066405)
Een boodschapper, die bovendien met belastinggeld betaald wordt, en totaal ongeloofwaardig de mist ingaat, daar heb ik geen boodschap aan.

Misschien moet u eens het onderscheid leren maken tussen het instituut en de medewerkers. Of gaat u er ook van uit dat een falende leraar ervoor zorgt dat een hele school wordt afgeschreven?

Jan van den Berghe 16 april 2016 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8066405)
Een ambtenaar van het BIVV die betaald wordt met belastinggeld om ons te betuttelen en ons gedrag te sturen, maar zelf zijn zak veegt aan verkeersveiligheid dat is zonde van ons geld.

Neen, er is geen verband. Ook hij zal overeenkomstig de geldende regels bestraft worden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be