![]() |
'' Democratie'' op zijn Belgisch.
De zoveelste aanslag op de democratie !
Het Vlaams Belang mag niet zetelen in de onderzoekscommissie die de oorzaak en de beleidsfouten moet blootleggen van de aanslagen van 22/3. Dat beslisten de meerderheidspartijen N-VA, CD&V en VLD vandaag in de Kamer. https://www.youtube.com/watch?v=81H-...layer_embedded |
Citaat:
't Belang zou die beleidsfouten wel eens echt bloot kunnen leggen, dat moet toch ten alle koste vermeden worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Indien ja dan, moest ik van hen zijn, ik hiervan gebruik zou maken om op regelmatige tijdstippen een persconferentie te houden. En misschien wel samen met de PVDA, de andere partij die niet mag zetelen. Zou dat geen stunt zijn? |
Citaat:
Ook moet ten alle prijze vermeden worden dat in het eindrapport van die commisie de woordjes koran of islam staan. |
Citaat:
|
Het is totnogtoe normaal dat de meerderheidspartijen feitelijk bepalen wie in onderzoekscommissies mag zetelen(ttz een aktief,onderzoekend,ondervragend,commissielid zijn) en wie daar voor spek en bonen bijzit (waarnemend ..)
Het is een flagrant voorbeeld van de geinstitutionaliseerde zwakte van het parlement (wat nochtans de ECHTE macht van de NV Belgie zou moeten zijn) dat de "collega's" parlementairen in deze niet optreden als een groep COLLEGAS die SAMEN eens een probleem gaan uitspitten. Er zijn daar blijkbaar ook geen lange-termijn denkgroepen aktief die,geheel los van de regering,eens de toekomst van de staatsfinancien over de regering heen,of de strijdkrachten..,of de individuele vrijheid in het licht van toenemende surveillantie..,of de noodzaak van kindergeld ,of........doorlichten.... NIKS onafhankelijks kunnen we verwachten van diegenen die we kiezen om ons te vertegenwoordigen,niks...:-( Neen,het is geen mooi zicht.. |
Annemans zat indertijd toch in de commissie Dutroux. Waarom zou hij hier niet een oogje in het zeil mogen houden ? Deze regering slaat echt alles : het is de meest onbekwame, meest belastende, meest corrupte en meest ondemocratische regering uit de hele Belgische geschiedenis. En dat wil wat zeggen in dit land.
|
Het verschil tussen een particratie parlement en een democratisch parlement schijnt voor sommigen onbegrijpbaar.
Schijnbaar is het woordspelletje nu reeds ingezet. "Ik ben formeel niet op de hoogte gesteld. Informeel telt niet, dan mag ik rustig op 2 oren blijven verder slapen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En inderdaad er zijn nog andere volksvertegenwoordigers bij het VB. Het is trouwens hun woordvoerder, Barbara Pas, die er op reageerde. :roll: |
Citaat:
|
Zie je blauwe Patricks pedante smoel verschijnen, dan weet je dat er lijken moeten verdwijnen.
![]() |
[quote=Stormram;8068744]Zie je blauwe Patricks pedante smoel verschijnen, dan weet je dat er lijken moeten verdwijnen.
:-D fantastisch, die foto van erdogan en die geit onder je bericht ! :lol::lol::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be