Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bad tot the bone (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230861)

The Paulus Experience 14 april 2016 19:53

Bad tot the bone

Wat is het stoutste dat je zo al eens uitgestoken hebt ?

Ik zoek inspiratie

Another Jack 14 april 2016 19:58

Lichtjes met de wagen naar rechts afwijken om in een grote plas te rijden wanneer er een voetganger naast staat.

Wapper 14 april 2016 20:08

Tijdens mijn legertijd heb ik eens de krant in brand gestoken van een medemilicien die over mij aan tafel zat, en mijn zicht daarmee serieus belemmerde.

Ik zie nu nog haarscherp de verbijsterde gelaatsuitdrukking op zijn gezicht.

non-conformist 14 april 2016 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8067539)
Tijdens mijn legertijd heb ik eens de krant in brand gestoken van een medemilicien die over mij aan tafel zat, en mijn zicht daarmee serieus belemmerde.

Ik zie nu nog haarscherp de verbijsterde gelaatsuitdrukking op zijn gezicht.

Ik had je jonger ingeschat.

Mijn slechtste daad : toen ik jong was, was er ergens een schuur met allerlei dingen erin. Zo'n beetje verlaten schuur met errond wat afgedankte wrakken.

Dankbaar iets om in te ravotten.

We vonden daar een halve olieton, gevuld met iets bruin vloeibaar. Het leek wel vloeibare stront en het had ook de geur van vloeibare stront.

En toen vonden we een papborstel (behangborstel in goed Nederlands).

We kwamen op het lumineuze idee om die schuur opnieuw te decoreren met de inhoud van de ton.

Halverwege zijn we moeten gaan lopen....

14 dagen daarna hebben ze die schuur afgebroken...:lol:

En zo heb ik er nog wel een paar.

non-conformist 14 april 2016 20:28

De andere keer was achter bij mijn beste maat. Die hadden een groot stuk braakliggend stuk grond waar we altijd ravotten.

De buur had een patattenveld erlangs en had ook nogal wat kippen zitten.

Hij had de vervelende gewoonte zijn dode kippen gewoon over de draad op dat braakliggend stuk te gooien.
Dat vonden we nogal ambetant.

Dan hebben we een galg in mekaar getimmerd. Die kip er met haar poten met een ketting aan gehangen. Er naft over gegoten. De galg in het midden van zijn patattenveld gezet en in brand gestoken.

We hebben daarna nooit meer een dode kip gevonden :lol:

Wapper 14 april 2016 20:52

Geen exploot van mij, maar van mijn beste vriend indertijd.

Die wou verhuizen naar een ander appartement, en bij nazicht eiste de huisbazin dat alles terug nieuw behangen zou worden.
Mijn vriend argumenteerde dat toen hij daar ingetrokken was, er absoluut geen nieuw behang hing. Tuttut, nieuw behang of waarborg kwijt!

Hij heeft dan een ketel van 25 liter rode menie en een schuurborstel gekocht, en alle kamers daarmee onder handen genomen. :lol:

Thuleander 14 april 2016 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8067524)
Lichtjes met de wagen naar rechts afwijken om in een grote plas te rijden wanneer er een voetganger naast staat.

Ja, zo'n type lijk je me wel.

The Paulus Experience 15 april 2016 07:53

Wat zijn jullie braaf zeg :-s

Supe®Staaf 15 april 2016 08:07

Ik zeg niks, want ik heb er geen zin in dat ze mijn tuin beginnen om te steken.

Anna List 15 april 2016 08:21

tikkeltje uit de hand gelopen smoes ... om door een door de rijkswacht afgesloten dorp vanwege een manifestatie te kunnen rijden en dichtbij te parkeren (met achteraf bekeken toch wel een zeer ongeloofwaardig verhaal) ... leverde me een parkeerplaats voor de deur op, na rijkswachtbegeleiding tot aan die voordeur ... behulpzame mensen die zwaantjes :p

Truder 15 april 2016 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8067944)
Ik zeg niks, want ik heb er geen zin in dat ze mijn tuin beginnen om te steken.

:lol::lol:

Anna List 15 april 2016 09:18

al de rest was bij nader inzien nog impulsiever en minder onschuldig, niks om trots op te zijn.

Skobelev 15 april 2016 10:11

ik was nen brave....:-(

'k had een goed voorbeeld gehad met mijn ouder broer. Die had op zijn +/- 13jaar, met vrienden vensterramen van een huis met zijn katapult stuk geschoten, ze dachten dat het onbewoond was, en heeft het in Dendermonde aan de rechter kunnen uitleggen.

Libro 15 april 2016 10:24

De topsnelheid van pa zijn auto eens testen.

Zeus 15 april 2016 10:43

De hond van de buren gedrogeerd telkens ik een barbecue organiseerde.

The Paulus Experience 15 april 2016 10:53

Ik ga de spellingscorrectie van mijn tablet verkrachten.
In deze titel heeft die ook alweer iets veranderd.

Eyjafjallajökull 15 april 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8068152)
Ik ga de spellingscorrectie van mijn tablet verkrachten.
In deze titel heeft die ook alweer iets veranderd.

Steek het maar weer op een ander.

Libro 15 april 2016 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8068127)
De hond van de buren gedrogeerd telkens ik een barbecue organiseerde.

Anna List 15 april 2016 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8068079)
ik was nen brave....:-(

'k had een goed voorbeeld gehad met mijn ouder broer. Die had op zijn +/- 13jaar, met vrienden vensterramen van een huis met zijn katapult stuk geschoten, ze dachten dat het onbewoond was, en heeft het in Dendermonde aan de rechter kunnen uitleggen.

ik had ne kameraad die zes jaar ouder was dan ik, die een ijzersterke reputatie had van een braaf ventje te zijn bij zijn én bij mijn ouders, als hij erbij was, mocht ik altijd mee.

manmanman, tot op den dag van vandaag geen groter varken tegengekomen.

ik hoop echt dat ik met mijn kinders en hun vrienden nooit zo geen inschattingsfouten maak.

Xenophon 15 april 2016 12:18

Ik was een jaar of negen of tien denk ik, op 'het Oosterveld', waar het Middelheim staat, daar was nog maar weinig bebouwing. Grote gedeelten waren verdeeld in van die volkstuintjes met 'gebouwen' gaande van kleine tuinhuizen tot chalets.
Je zou verschieten hoeveel mensen daar geld/spaarpotten en dergelijke hadden liggen, en vermits ik van thuis geen zondag kreeg kwam dat goed van pas.
Het was ook daar dat mijn carrière begon als fruit en groentehandelaar, het was enkel een kwestie van in het oog te houden waar de aardbeien, kersen, pruimen, peren en appelen en een assortiment aan groenten praktisch rijp waren. Plukken, afleveren en ontvangen, geld was zo gemakkelijk verdiend in die dagen.
Later, toen dan de bebouwing daar op gang kwam, dan hielden we in het oog wanneer de elektriciens aan de slag gingen. De rollen rood koperdraad - soms deden we dat drie maal op een week - brachten bij een 'voddenvent' die we goed kenden redelijk veel geld op. Het was hij ook die, toen we dan wat ouder werden, ons op de enorm grote rollen koperdraad op die houten rollen attent maakte die toen gewoon op straat bleven staan tijdens werken. Iemand met een wagen en een aanhangwagen plus een man of twee drie was voldoende om er zo enkele per nacht door de voddenvent zijn oventje te laten gaan. Begin de jaren zeventig verdienden we daar de man zo'n 15.000FR per nacht mee, veel mensen moesten daar toen drie/vier weken hard voor gaan werken.
In Edegem was er een magazijn van 'den Ebes', op de middag ging het personeel eten en die lieten altijd de grote poort open staan. Op dat half uurtje pauze konden we na een tijdje training en timing met drie man drie keer binnen gaan en van die vijf meter lange en dikke latten rood koper wegdragen naar de voddenvent die daar in de buurt gesitueerd was, ook die verdwenen zonder vragen in het smeltoventje.

Kwajongensstreken die flink wat geld opbrachten. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be