Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dodelijke ziekte breekt uit in Oostenrijks asielcentrum. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230894)

Patrick M. 15 april 2016 15:52

Dodelijke ziekte breekt uit in Oostenrijks asielcentrum.

In een Oostenrijks luxehotel, dat werd omgevormd tot opvangcentrum voor migranten, is een dodelijke ziekte vastgesteld. De aandoening wordt verspreid door luizen en is uitgebroken bij een Somalische vluchteling.

De patiënt had te kampen met hevige pijnen en hoge koorts. Hij was ondergebracht in het exclusieve hotel Kobenzl in Salzburg. Door de grote toestroom van migranten werd dit omgevormd tot opvangcentrum.

De Somaliër werd op doktersadvies overgebracht naar de spoeddienst van een nabijgelegen hospitaal. Onderzoek wees uit dat hij lijdt aan een dodelijke ziekte die verspreid wordt door luizen. Als deze niet behandeld wordt is er een risico van 40 procent dat de patiënt het niet haalt. Zelfs bij behandeling, leidt één besmetting op twintig tot de dood.

De kamer van de Somaliër werd meteen ontsmet. Matrassen en andere spullen werden vernietigd. Andere mensen die in het hotel verblijven moeten hun kleren een kookwas geven. Ze worden ook gecontroleerd op luizen. Hulpverleners moeten beschermende kledij dragen.

Zorgwekkend
De autoriteiten in Salzburg zeggen dat ze sinds de grote toevloed van migranten ziektes hebben vastgesteld die in Europa waren uitgeroeid. Deze "'luizenziekte' baart hen ernstige zorgen.

Luizenziekte, en wat gaat het volgende keer zijn?

Bobke 15 april 2016 16:57

Reden om ze in quarantaine te plaatsen.
Niemand meer buiten.

de vuile muilekoek 15 april 2016 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8068539)
Citaat:

In een Oostenrijks luxehotel, dat werd omgevormd tot opvangcentrum voor migranten, is een dodelijke ziekte vastgesteld.
De aandoening wordt verspreid door luizen en is uitgebroken bij een Somalische vluchteling.

Citaat:

De patiënt had te kampen met hevige pijnen en hoge koorts. Hij was ondergebracht in het exclusieve hotel Kobenzl in Salzburg.
Door de grote toestroom van migranten werd dit omgevormd tot opvangcentrum.

De Somaliër werd op doktersadvies overgebracht naar de spoeddienst van een nabijgelegen hospitaal. Onderzoek wees uit dat hij lijdt aan een dodelijke ziekte die verspreid wordt door luizen. Als deze niet behandeld wordt is er een risico van 40 procent dat de patiënt het niet haalt. Zelfs bij behandeling, leidt één besmetting op twintig tot de dood.

De kamer van de Somaliër werd meteen ontsmet. Matrassen en andere spullen werden vernietigd. Andere mensen die in het hotel verblijven moeten hun kleren een kookwas geven. Ze worden ook gecontroleerd op luizen. Hulpverleners moeten beschermende kledij dragen.

Zorgwekkend
De autoriteiten in Salzburg zeggen dat ze sinds de grote toevloed van migranten ziektes hebben vastgesteld die in Europa waren uitgeroeid. Deze "'luizenziekte' baart hen ernstige zorgen.

Luizenziekte, en wat gaat het volgende keer zijn?

Zeg dat meent u toch niet ?? 8O8O de totale waanzin.... onze luxe hotels vol steken met zieke mensen uit achtergestelde landen?? gestoord echt gestoorde kak , zijn ze nu allemaal zot geworden... in Europa dit gaat echt te ver ....

Bobke 15 april 2016 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8068617)
Zeg dat meent u toch niet ?? 8O8O de totale waanzin.... onze luxe hotels vol steken met zieke mensen uit achtergestelde landen?? gestoord echt gestoorde kak , zijn ze nu allemaal zot geworden... in Europa dit gaat echt te ver ....

Die hotels hebben een probleem.
Volgens mij gaan de beheerders ervan voortaan twee keer nadenken.

de vuile muilekoek 15 april 2016 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8068630)
Die hotels hebben een probleem.
Volgens mij gaan de beheerders ervan voortaan twee keer nadenken.

Kan dit niet echt geloven , dat dit gebeurd , Oostenrijk zo'n mooie vakantie oorden met zo'n goeie Hotels ..... als het waar is ,is dit een regelrechte schandaal .... Toeristen hebben voorrang , ze betalen er genoeg voor ....

Anna List 15 april 2016 17:35

alle kleren in kookwas ?!? dat komt helemaal goed daar! ... tsss

maddox 15 april 2016 17:50

De enige ziekte die ik me kan voorstellen, die in de buurt komt van deze summiere beschrijving, is de pest.
Maar dan is de verspreiding met vlooien, geen luizen.

dewanand 15 april 2016 20:30

ach die asielzoekers zijn zelf luizen nu en een uiterst besmettelijke epidemische ziekte zelf

goede zaak dat de natuur in europese unie deze parasieten nu even zelf wil opruimen.

dewanand 15 april 2016 20:32

het gaat om Ebola geloof ik???

ebola virus kan via luizen worden overgebracht, bloedzuigende parasieten, ook vleermuizen, muskieten, seks enz. Of vergis ik mij???

maddox 15 april 2016 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 8068924)
het gaat om Ebola geloof ik???

ebola virus kan via luizen worden overgebracht, bloedzuigende parasieten, ook vleermuizen, muskieten, seks enz. Of vergis ik mij???

U vergist zich. Ebola gaat voornamelijk via lichaamsvochten.

de vuile muilekoek 15 april 2016 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8068949)
U vergist zich. Ebola gaat voornamelijk via lichaamsvochten.

Wie brengt er nu besmette zieke mensen in een luxe hotel massaal voor onderdak is de wereld aan het vergaan misschien ..

Zucht 15 april 2016 21:22

Er is een vorm van typhus die wordt overgedragen door luizen. Is te behandelen met antibiotica, maar zonder is er tot 60% kans op dodelijke afloop. Breekt typisch uit in oorlogssituaties.

https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemic_typhus

maddox 15 april 2016 22:37

Dat maakt het niet veel beter, tyfus.

We zullen toch maar ontluizingsdouches gaan installeren, en DDT terug in voege brengen om de eerste lijnsbescherming van de mensen terug op peil te brengen.
Vaccinaties zijn ook geen slechte zaak.

daiwa 15 april 2016 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8068617)

Dat Oostenrijks luxehotel kan zijn zaak wel sluiten als die asielzoekers weg zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be